واوموزیک دانلود آهنگ جدید ایرانی

دانلود جدید ترین آهنگ های ایرانی با لینک مستقیم رایگان

واوموزیک دانلود آهنگ جدید ایرانی

دانلود جدید ترین آهنگ های ایرانی با لینک مستقیم رایگان

پیوندها

۲۳ مطلب در تیر ۱۳۹۶ ثبت شده است

تکنیک ها و روشهای موسیقی درمانی (بخش دوم)

جمعه, ۳۰ تیر ۱۳۹۶، ۱۲:۵۳ ب.ظ

در پست قبل تعدادی از تکنیک ها و روش های موسیقی درمانی را ذکر کردیم که به ادامه آن می پردازیم

 

موسیقی و مشاوره:

در این روش از موسیقی برای بحث و گفت و گو و یاد آوری خاطرات بیماران به منظور افزایش مکالمه مثبت و ارتباط نزدیک با یکدیگر استفاده شده است. ترغیب بیشتر بیماران به شروع گفت و گو و بحثهای موسیقایی و سخن گفتن پیرامون هر چیزی- جز بیماری- بر تحمل و سازگاری بیماران با شرایط بیمارستانی می افزاید.

هدف عمده این روش کاهش استرسها، نگرانی ها، ترسهای ناشی از بیماری و جراحی و افزایش ارتباطات بین فردی و ایجاد آرامش و امیدواری در بیماران است.

 

موسیقی و رشد:

در این روش عمدتاٌ از موسیقی به عنوان محرکی تقویت کننده استفاده می شود و با آن افراد مختلف مخصوصاٌ کودکان را به انجام تمرینات موزیکال ترغیب می کنند که تقویت رفتارهای خاص خودیاری و یادگیری می انجامد.

هدف عمده این روش افزایش یادگیری و توان بخشی بیماران و جلوگیری از واپس روهای رشدی است.

آموزشگاه موسیقی محدوده جردن

 

موسیقی و محرک :

در این روش موسیقی برای تقویت حواس بینایی، المسه و شنوایی به کار می رود و غالباٌ با فعالیتهای خوشایندی همراه می شود و تحریکهای شنوایی و لامسه را فراهم می کند. در مواردی نیز در این روش از نمایش برای هدایت تصویر و تخیل بیماران استفاده شده است. این روش ضمن داشتن کارایی در درمان بیمارانی که دچار نقیصه های حسی و حرکتی هستند تاثیر بارزی در کاهش افسردگی و اضطراب معلولین دارد.

 

موسیقی و بازخورد زیستی:

در این روش از موسیقی برای تقویت پاسخهای فیزیولوژیک استفاده می کنند و موسیقی را بازخوردهای زیستی بیماران همراه می نمایند و پاسخهای مطلوب را در آنان افزایش می دهند و به این ترتیب از ناراحتی های فیزیولوژیک می کاهند.

برای مثال موسیقی را همراه با تنفس ریتمیک عمیق و یا حرکات سیبک سازه در کاهش فشار خون، تنش های عضالنی، تشنجهای صرعی و دردهای میگرنی به کار گرفته اند.

 

موسیقی و فعالیتهای گروهی:

در این روش بیماران در فعالیتهای گروهی موسیقایی مانند شنیدن، خواندن و نواختن شرکت می کنند و ارتباط مثبت بین افراد و احساس بهبودی افزایش می یابد و متقابلا احساس ناشی از دیدها و بیماری هایی مانند افسردگی و اضطراب کاهش پیدا می کند. شرکت در کنسرتهای موسیقی، درخواست آهنگ های مورد علاقه، اجرای موسیقی فی البداهه به طور گروهی و همچنین بحث های گروهی درباره موسیقی و تاثیر مثبت این فعالیتها از جمله مواردی است که گزارش شده است.

آموزشگاه موسیقی شمال تهران

  • ایمان انصاریفر

تکنیک ها و روشهای موسیقی درمانی (بخش اول)

جمعه, ۳۰ تیر ۱۳۹۶، ۱۲:۵۳ ب.ظ

تکنیک ها و روشهای موسیقی درمانی شامل چندید روش درمانی است که در ذیل به تعدادی از آنها اشاره میکنیم.

 

شنیدن موسیقی به طور غیر فعال :

در این روش بیش تر بیماران موسیقی دلخواه و انتخابی خود را می شنوند و در مواردی می توانند از هدفون استفاده کنند و اجازه دارند صدای ضبط را کنترل و نوار را دستکاری کنند. کاهش درد اضطراب و استرس ناشی از بیماری و استفاده کمتر از داروهای بی حسی و یا کاهش عواض جانبی داروها و در نهایت کوتاه کردن مدت استفاده از دارو و بستری شدن از هدفهای عمده درمانی در این روش است. انتخاب موسیقی مورد عالقه بیمار بر اساس تجربیات، روحیات، منش و خلق و خوی وی معموالا با برانگیخته شدن خاطراتی همراه خواهد بود که قبلا تجربه شده و تهییج این خاطرات خود موجب

تحریکاتی هیجانی در سطح سیستمهای خود آگاه و ناخود آگاه عصبی و مغزی می شود و پی آمدهای مختلفی را بر جای خواهد گذاشت که باید توسط متخصص این رشته- یعنی (موسیقی درمانگر) تا رسیدن به هدف نهایی پیگیری و کنترل شود و تداوم داشته باشد.

آموزشگاه موسیقی محدوده جردن

 

همکاری فعال در فعالیتهای موسیقایی :

در این روش بیماران برای هماهنگی های عضالنی و تنفسی به انجام تمرینات مناسب ریتمیک می پردازند و از موسیقی برای حرکات بدنی، خواندن و نواختن استفاده می کنند. مثالٌ سازهای بادی برای افزایش گنجایش ششها مورد استفاده قرار می گیرند.

 

در این روش از ریتم و سبک موسیقی مناسب با نیازهای بیماران استفاده می شود. به عنوان مثال موسیقی محرک مانند دیسکو برای حرکات قوی و موسیقی آرام مانند والس برای انجام حرکات روان و سیال به کار می روند و در موارد دیگر بهتمرین تمرکز بر روی عناصر و اجزای موسیقی از طریق شنیدن توصیه شده است.

هدفهای عمده درمانی که از این روش حاصل شده عبارتند از : کاهش درد همراه با حرکات ریتمیک، افزایش توانایی های حرکتی، افزایش قدرت و مدت حرکت در نارسایی های عضالنی، افزایش گنجایش تنفسی و نمونه های متعدد دیگر.

آموزشگاه موسیقی شمال تهران

  • ایمان انصاریفر

چه کرواتی برای عروسیتان بخرید؟

پنجشنبه, ۲۹ تیر ۱۳۹۶، ۱۲:۰۲ ب.ظ

رنگ، طرح و استایل یک کروات از مهم‌ترین قسمت‌های لباس داماد است

مسلما عروسی شما یکی از مهم‌ترین روزهای زندگیتان است و در اغلب موارد از ابتدا تا انتهای مراسم عکس گرفته می‌شود. همین دلیلی است برای اینکه شما بخواهید برای از سر تا پایتان به دنبال بهترینها باشید. متاسفانه، درحالی که بسیاری از مردان برای انتخاب کت و شلوار حساسیت به خرج می‌دهند اما باید به اندازه کافی به ست کردن بین کت و شلوار و بقیه موارد جانبی هم توجه لازم را داشته باشند. در خرید کروات برای عروسی بیشتر به دنبال رنگ آن هستند. خریداران باید شکل کروات را در نظر داشته باشند و اینکه چطور بین افرادی که از کروات استفاده می‌کنند خوب جلوه کند تاکید داشته باشد. حتی ممکن است که بخواهید از کروات‌های سنتی تغییر جهت بدهید و پاپیون را در نظر بگیرید. هر مردی که قبلا برای کروات رسمی به خرید رفته باشد می‌داند که این کالاهای نسبتا کوچک چه مقدار گران هستند

انتخاب درست یک کروات

انتخاب درست یک کروات برای هر موقعیت و مراسمی دردسر دارد و پیداکردن رنگ، طرح و پارچه مناسب برای پوشیدن کروات حتی برای مراسم عروسی خودتان مستثناء نیست

خدمات مجالس در تهران

رنگ یک کروات همه چی تمام

اگر قبلا برای عروسی‌تان یک طرح رنگ را در نظر گرفته باشید.پیداکردن رنگ یک کروات همه چی تموم
آسان است. اما در مواردی که این اتفاق نمی‌افتد، چند قانون مد ساده وجود دارد که به شما کمک خواهد کرد که به یک کروات همه چی تموم دست پیدا کنید

مشکی کلاسیک:

وقتی یک کروات مشکی با کت و شلوار و یا یک تاکسیدو مشکی ست می‌شود بلافاصله احساس رضایت را به هر صورت برای شما به ارمغان می‌آورد. اگر شما عروسی خیلی رسمی با مهمانان زیاد را درنظر دارید و یا ملزم به پوشیدن تاکسیدو شده‌اید، بهترین گزینه بستن یک کروات و یا پاپیونی مشکی است

تطابق با رنگ تم عروسی:

اگر رنگ‌های تم عروسی مشخص شده است، کروات شما باید با همان رنگ‌ها تطبیق بشود و فقط کروات شما نیست بلکه جلیقه، جوراب‌ها و پارچه‌ای که درون جیب شما قرار میگیرد نیز است. اگر در عروسی شما بیش از یک رنگ استفاده شده است، باید تیره‌ترین رنگ برای کروات شما انتخاب شود، پس بهتر است که این تضاد رنگی با یک پیراهن جبران شود

رنگ‌های خنثی:

کروات‌های خاکستری و نقره‌ای نوعی از این رنگ‌هایی هستند که با هر چهره‌ای تطبیق می‌شوند و با رنگ‌های دیگر برخوردی ندارد. این گزینه خوبی برای مردانی است که رنگهای زیادی برای عروسی خود انتخاب نکرده‌اند. بازهم، افراد باید برای رسیدن به تعادل رنگی بهتر برای ست شدن با پیراهنشان رنگ سایه تیره‌تری را انتخاب کنند. اگر پارچه‌ای که در جیب مربعی شکل قرار می‌گیرد از همان رنگ باشد کت و شلوار خیلی بهتر می‌شود و پس از آن رنگ پیراهن شما با آن هماهنگ می‌شود

رنگ های گرم:

رنگ‌های گرم از رنگ‌های قهوه‌ای، حنایی، پرتقالی، زرد و بنفش مایل به قرمز تشکیل می‌شود و بهترین رنگ‌ها برای استفاده در عروسی‌هایی است که در تابستان و پاییز گرفته می‌شود. در عروسی‌هایی که از رسمیت کمتری برخوردار است از کروات‌هایی با رنگ‌های روشنتر استفاده کنید. اگر شما در عروسی یک کت و شلوار مدل نیروی دریایی به تن نمی‌کنید، رنگ‌های زرد، پرتقالی و طلایی تقابل رنگی لذت بخشی را برای شما به ارمغان خواهد آورد.

رنگ های سرد:

در اغلب عروسی‌هایی که در فصل زمستان و بهار گرفته می‌شود رنگ‌های سرد دیده می‌شوند. این رنگ‌ها متشکل از آبی، سبز و بنفش می‌باشد. سایه کمرنگ این رنگ‌ها به نوعی با چهره‌های رنگ روشن خوانش دارند. کروات‌های مدل نیروی دریایی، گزینه‌ای کلاسیک برای ست شدن با اورکت و کاپشن می‌باشد

تشریفات مجالس در تهران

انتخاب طرح درست کروات برای عروسیتان

پس از صحبت کردن درمورد رنگ، خریداران باید درباره اینکه آیا باید طرح کروات را انتخاب کنند یا خیر تصمیم بگیرند. تشریفات و رسمی بودن عروسی¬تان باعث یک تصمیم گیری ساده می-شود. برای اینکه هرچه عروسی رسمی‌تر کروات رسمی‌تر! اگر شما و بیشتر مهمانان تاکسیدو به تن کرده‌اید. یک کروات یکدست رنگی آویزان کنید

کروات راه راه:

از ویژگی‌های کروات راه راه مورب این است که اغلب نوارهایی به صورت مساوی و مورب تمام سطح کروات را پوشانده است. شکل این نوارها متفاوت است و اغلب با دورنگ متفاوت در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند. کروات‌های راه راه در عروسی‌های رسمی‌تر بیشتر استفاده می‌شود و قابل‌قبول‌تر نیز هستند. هر چند یکی از رنگ‌های نوارها باید با رنگ کت و شلوار ست شود

کروات‌هایی با الگوهای هندسی:کروات هایی با الگوهای هندسی قدم بعد از کروات‌هایی با الگوهای راه راه در تشریفات مراسم هستند و آنها شکلهای ویژه¬ای مثل طرح مورب، زیگزاگی، مربعی شکل، V شکل، مستطیل شکل و... را دارا می باشند. اما الگوی ساده بهتر است و این کروات‌ها بخصوص در زمانی که از رنگ‌های خنثی استفاده میشود خوب به نظر می‌رسند

کروات های شطرنجی:

کروات‌های شطرنجی رقیبی جدی با کروات‌هایی با الگوی هندسی است، اما این‌ها در مقابل کروات‌های رنگی خوشایندتر هستند. کروات‌های شطرنجی در عروسی‌هایی که از رسمیت کمتری برخوردارند و در فصول پاییز و زمستان برگزار می‌شوند به خوبی با دیگر موارد ست می‌شود. شطرنجی کمرنگ با رنگ‌های کرم و سفید با کاپشن‌های خاکی ست می‌شود

کروات هایی با طرح های گل و بوته:

کروات‌هایی با طرح‌های گل و بوته گزینه‌ای حجیم برای جمع شدن چندین رنگ در کنار یکدیگر است. اما این گزینه تنها برای خودنمایی و عروسی‌هایی که رسمی نیستند قابل پذیرش است. برای در امان ماندن از مشکلات این مدل کروات، این الگو باید نسبتا بزرگ با رنگ‌های تیره باشد. به یاد داشته باشید که کروات شما نمایش دهنده شخصیت کلی شماست، پس نباید تبدیل به بخشی از حرف و حدیث‌های عروسی بشود.

کروات های ابریشمی:

کروات‌های ابریشمی ویژگی الگوی مدال را در یک پس زمینه ساده را تداعی می‌کند اما پیچیده‌تر از الگوی هندسی می‌باشد. یکی دیگر از گزینه‌های بسیار عالی برای کسانی که عروسیشان از رسمیت کمتری برخوردار است استفاده از کروات‌های ابریشمی می‌باشد. کروات‌های ابریشمی برای نمایش چندین طیف رنگ در کروات استفاده می‌شود. کروات‌های ابریشمی شامل زرد و مدل طرح لباس نیروی نظامی دریایی می‌باشد که معمولا یک گزینه قابل قبول می‌باشد

تشریفات عروسی در تهران

سبک پوشیدن کروات

کروات‌ها در چندین طرح مجزا و منحصر به فردی تولید می‌شوند. هر کدام از آنها متناسب با شکل بدن و طرح‌های مختلف کت و شلوار است. کروات‌های باریک‌تر برای مردان لاغر‌تر مناسب‌تر است. در حالت گسترده‌تر، افرادی که چاق‌تر هستند، کروات‌های سنتی را با کت و شلواری بزرگتر را می‌پسندند. برخی از مردان ممکن است حتی به پاپیون به عنوان یک گزینه نگاه کنند

کروات های باریک:

کروات‌های باریک اختصاصا برای افراد لاغر و برای تکمیل طرح کت و شلوار متناسب با اندام لاغر ساخته شده‌اند. کروات‌های باریک برای کسانی که هنوز اندکی در انتخابشان مردد هستند گزینه خوبی است. آنها موارد کمتری را نمایش می‌دهند و برای الگوها فضای کمتری وجود دارد. مردانی با شانه‌هایی پهن¬تر و دور کمر بزرگتر باید از انتخاب کروات‌های لاغر اجتناب کنند و به فکر گزینه‌های دیگری باشند

کروات های سنتی:

طرح سنتی کروات، نسبتا گسترده است و شکل آن به نوعی اینطور است که در یک نقطه گسترده به اوج خود می‌رسد. کروات‌های سنتی حتی به صورت‌های بزرگتر نیز کمک می‌کند و برای آنهایی که شانه‌هایی پهن‌تر و یا کمرهای بزرگتری دارند یک کروات همه چی تمام است. اگر به شک افتادید، عرض کروات خود را با عرض یقه کت خود تطبیق دهید. روش دیگر، پوشیدن کت و شلوار و تطبیق آن با یک جلیقه است که کمک می‌کند تا اندازه‌ای که حتی پنهان است را معلوم کند

پاپیون:

پاپیون برای مردانی که از پوشیدن کروات‌های سنتی اجتناب می‌ورزند انتخاب کاملی است. مانند کروات‌های مرسوم‌تر می‌باشد. پاپیون‌هایی که یک بال آنها بزرگتر است در برابر گره پروانه‌ای که زده می‌شود حس دلپذیری بیشتری را القا می‌کند.

نتیجه گیری

کسانی که تمایل دارند که عروسی خود را به بهترین وجه برگزار کنند نباید جزییات ظریف و توجه به موارد جانبی لباس خود را فراموش کنند. حقیقتا هماهنگی همه جانبه شما می¬تواند کمک کند تا همه چیز با یکدیگر خوب نمایش داده شود. اما گاهی هماهنگی تنها نباید به رنگ کروات ختم بشود. اگر کت و شلوار شما ابریشم و یا ساتن براق باشد باید با یک کروات مات‌تر ست بشود. البته عکس این نیز صادق است. پارچه کت و شلوار مات‌تر باید اندکی با رنگ روشن کروات جبران بشود. اما با کرواتی که خیلی براق نیست. عرض کروات باید با شکل بدن شما تناسب داشته باشد و کت و شلواری که مناسب شما باشد باید انتخاب بشود. و رنگ آنها باید با رنگ های دیگری که در عروسی بکار رفته است هماهنگ بشود. رنگ‌ها نیز باید با رنگ جوراب و دستمال جیبی که در کت قرار می¬گیرد ست بشود.
یک کروات با کیفیت مسلما فشاری بر کیف پول شما می‌آورد حتی در بیشتر موارد هزینه آن بیشتر از یک شام خوب برای دو نفر می‌باشد

  • ایمان انصاریفر

لغو کنسرت با احتمال ناشنوا شدن خواننده‌

سه شنبه, ۲۷ تیر ۱۳۹۶، ۰۹:۵۴ ب.ظ

گروه راک AC/DC کنسرت‌های خود را در آمریکا به دلیل احتمال ناشنوا شدن خواننده‌اش به تعویق انداخت.

گروه راک AC/DC کنسرت‌های خود را در آمریکا به دلیل احتمال ناشنوا شدن خواننده‌اش به تعویق انداخت.

پزشکان به برایان جانسون خواننده این گروه استرالیایی هشدار داده‌اند که در حال ناشنوا شدن است.

این گروه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که به دلیل آنکه پزشکان به جانسون هشدار داده‌اند که در صورت ادامه کارش شنوایی‌اش را کاملا از دست خواهد داد، به کنسرت‌های خود در آمریکا ادامه نخواهد داد.

کلاس آموزش پیانو

در این اطلاعیه آمده که در صورت برگزاری کنسرت‌های از پیش برنامه‌ریزی شده، احتمالا از خواننده مهمان استفاده خواهند کرد.

برایان جانسون، 68 ساله از سال 1980 خواننده AC/DC بوده است.

در معرض قرارگرفتن صدای بیش از 85 دسیبل می‌تواند شنوایی انسان را به خطر بیندازد. صدای بلند در کنسرت‌های موسیقی گاهی بسیار بیشتر از این میزان است.

کلاس آموزش گیتار

  • ایمان انصاریفر

اهمیت پوشش کارکنان خدمات مجالس عروسی

دوشنبه, ۲۶ تیر ۱۳۹۶، ۰۹:۵۵ ب.ظ

تعیین نوع پوشش و لباس فرم خاص برای کارکنان بخش خدمات باعث ایجاد هماهنگی و سریع پیش رفتن کارها در خدمات مجالس عروسی میشود
اینکه کلیه کارکنان تالار های عروسی از کارکنان خدمات گرفته تا پرسنل اداری تالار ها و نیز کارکنان آشپزخانه، سبب میگردد تا کارکنان به راحتی از دور یکدیگر را شناسایی و هماهنگی های لازم جهت انجام کارها را به راحتی انجام دهند

همچنین در زمانیکه محیط بسیار شلوغ است نیز استفاده از لباس فرم مخصوص کارکنان سبب شناسایی راحت آنان از میان جمع میهمانان و دیگر افراد میشود و ارتباط آنان با یکدیگر راحت تر میگردد. از سوی دیگر نیز میهمانان در صورت داشتن درخواستی از کارکنان به راحتی میتوانند آنان را شناسایی و نیاز خود را رفع کنند

طرح و رنگ مناسب

رنگ پارچه ای که برای لباس فرم پرسنل خدمات عروسی انتخاب میشود باید خاص و منحصربفرد باشد. رنگ های آبی، سبز و رنگ های پررنگ و جیغ برای لباس فرم کارکنان خدمات مناسب نیست چرا که این رنگها بخصوص رنگ سبز کارکنان بیمارستان ها را به یاد افراد می آورد و حس خوبی را در میهمانان ایجاد نمیکند. بنابراین بهتر است از پارچه های با رنگ های روشن بویژه رنگ سفید برای لباس فرم کارکنان انتخاب شود. پارچه های با رنگ روشن در صورت کثیفی و لکه شدن به راحتی قابل تشخیص است و این امر سبب میگردد کارکنان درصورت مشاهده کثیفی روی لباس سریعا" لباسشان را تعویض کرده و نسبت به شستشوی لباس اقدام کنند

خدمات مجالس در تهران

مرتب و تمیز بودن لباس فرم

همانطور که در مطلب قبلی گفته شد لباس فرم کارکنان خدمات مجالس عروسی بایستی از میان رنگ های روشن بویژه رنگ سفید انتخاب شود تا در هنگام کثیف شدن، وجود کثیفی و لکه رو آن به وضوح قابل مشاهده باشد. رعایت نظافت شخصی و تمیزی لباس فرم کارکنان امری بسیار مهم بخصوص در زمان حضور پیدا کردن در جمع میهمانان مراسم عروسی است. کارکنان خدمات مجالس عروسی باید توجه بسیاری به پاکیزگی و مرتب بودن لباس خود داشته باشند و این امر نیز باید از سوی مدیریت تحت نظارت قرار گیرد چرا که وجود کثیفی یا کهنه بودن لباس کارکنان خدمات مجالس عروسی وجهه مجموعه تشریفات مجالس عروسی را زیر سوال خواهد برد

تشریفات مجالس در تهران

درج یک علامت و نشانه روی لباس فرم

امروزه در اکثر لباس های فرم خدمات مجالس عروسی از رنگ های روشن بویژه رنگ سفید بسیار استفاده میشود اما از آنجایی که در جمعه میهمانان مراسم بسیار دیده میشود که آنان نیز لباس های سفید بر تن کرده باشند بنابراین تمایزی از جهت پوشش بین کارکنان خدمات مجالس عروسی و میهمانان ایجاد نمیشود بدین منظور برای ایجاد تمایز و شناسایی راحت کارکنان از میهمانان میتوان از یک نشانه استفاده کرد. این نشانه میتواند علامت اختصاری مجموعه خدمات مجالس عروسی مربوطه باشد که روی لباس درج میشود یا میتوان از نواری تیره رنگ در قسمت آستین ها یا یقه لباس فرم استفاده کرد. برخی تالارها و خدمات مجالس عروسی نیز بدین منظور از اتیکت بر روی پیراهن کارکنان خود استفاده میکنند

متناسب بودن لباس فرم با اندام کارکنان

هنگامی که مدیریت سالن برگزاری مراسم عروسی تصمیم به انتخاب پارچه و دوخت لباس فرم برای کارکنان خود میگیرد باید هنگام طراحی و برش پارچه کارکنان حضور داشته باشند تا اندازه گیری های لازم برای تک تک کارکنان انجام گرفته تا لباس فرم متناسب با سایز و اندام هریک از آنان اندازه گیری و دوخته شود چرا که لباس فرم گشاد یا وا رفته بر تن کارکنان علاوه بر بی نظم و شلخته جلوه دادن فرد از نظم و انضباط کاری مجموعه خدمات مجالس عروسی نیز می کاهد

تشریفات عروسی در تهران

  • ایمان انصاریفر

صدای شجریان به عنوان مرجع تحقیق آواز ایرانی

دوشنبه, ۲۶ تیر ۱۳۹۶، ۰۹:۱۴ ب.ظ

محمدرضا شجریان هفته گذشته در کنفرانس علمی موسیقی شناسی در شهر پاریس حضور یافت و در کنار بزرگان موسیقی و سازشناسی دنیا به معرفی علمی و عملی سازهای «تندر» (بم ساز) و «صراحی» پرداخت.

این همایش که در ارتباط با علوم مربوط به موسیقی از جمله زیبایی شناسی، تاریخ موسیقی، علم ریاضیات و ادبیات و سازسازی و سازشناسی هر ساله در یکی از کشورهای جهان برگزار می شود، امسال در دانشگاه سوربن و پی یر - ماری کوری و با حمایت انجمن CNRS و موزه موزیک و انجمن آکوستیک فرانسه برگزار شد. به گزارش سایت رسمی محمدرضا شجریان - دل آواز - شجریان در این کنفرانس دو مقاله ارائه کرد که هر دو مورد توجه داوران از همه نقاط جهان قرار گرفت.

کلاس آموزش پیانو

موضوع مقالات ارائه شده، معرفی سازهای «تندر» و «صراحی» و بحث در مورد ساخت و صدادهی و همچنین فیزیک و آکوستیک این سازها از نظر علمی است و بررسی آنها با فرمول های ارتعاش و آکوستیک و تجزیه و تحلیل شکل موج ها و هارمونیک های صوتی این سازها و اثبات علمی تجربیات شجریان در این زمینه است.

یکی از مقالات به شکل مکتوب و دیگری به صورت شفاهی ارائه شد که بسیار مورد توجه حضار که همگی از استادان دانشگاه های برتر جهان بودند، قرار گرفت. پس از مراسم اختتامیه، محمدرضا شجریان به دعوت رئیس مرکز تحقیقات سازشناسی و آوا شناسی دانشگاه سوربن از آن مرکز بازدید کرد و در آنجا از صدای این هنرمند ایرانی نمونه هایی به عنوان مرجع برای کار تحقیقاتی در مورد تحریر ایرانی ضبط شد.

کلاس آموزش گیتار

 

  • ایمان انصاریفر

معرفی مشاهیر موسیقی جهان - leonard cohen

شنبه, ۲۴ تیر ۱۳۹۶، ۰۹:۵۶ ب.ظ

لئونارد کوهن (به انگلیسی: Leonard Cohen)(زاده ۲۱ سپتامبر ۱۹۳۴ در مونترآل کبک) از شاعران، رمان‌نویسان و خوانندگان کانادایی است. شهرت او بیشتر بخاطر موسیقی اوست.

کوهن در ۱۰ مارس سال ۲۰۰۸ به عنوان عضو جدید تالار مشاهیر راک اند رول معرفی شد.

لئونارد کوهن در سال ۱۹۳۴، از یک خانواده متوسط یهودی در مونترال زاده شد. پدرش که تاجر پوشاک بود، در نه سالگی لئونارد درگذشت.

او در رشته زبان انگلیسی از دانشگاه مک‌گیل دانش‌آموخته شد و در سال ۱۹۵۵ به خاطر نوشته‌های خلاقانه اش جایزه ادبی Mc. Naughton را از آن خود کرد.

لئونارد کوئن، در سال ۱۹۷۳ میلادی، در زمان جنگ یوم کیپور به اسرائیل رفت تا برای سربازان نیروهای دفاعی اسرائیل که در صحرای سینا، با اعراب می‌جنگیدند، کنسرت اجرا کند.[۳]

کوهن شیوه زندگی بسیار آزادی را برگزیده بود که شامل ارتباط با زنان متعدد، آزمودن ال.اس.دی و سفر به دور دنیا می‌شد.

اولین حضور کوهن در صحنه موسیقی، جشنواره موسیقی مردمی نیوپورت (Newport Folk Festival)، در تابستان ۱۹۶۷ بود. این روند با دو کنسرت در نیویورک و یک حضور برای اجرای اشعارش در تلویزیون سی ‌بی‌ا س دنبال شد.

کلاس آموزش پیانو

نام آلبوم تاریخ پخش

۱. Songs of Leonard Cohen ۲۷ دسامبر ۱۹۶۷
۲. Songs from a Room آوریل ۱۹۶۹
۳. Songs of Love and Hate مارس ۱۹۷۱
۴. New Skin for the Old Ceremony آگست ۱۹۷۴
۵. Death of a Ladies' Man نوامبر ۱۹۷۷
۶. Recent Songs سپتامبر ۱۹۷۹
۷. Various Positions دسامبر ۱۹۸۴
۸. I'm Your Man فوریه ۱۹۸۸
۹. The Future نوامبر ۱۹۹۲
۱۰. Ten New Songs اکتبر ۲۰۰۱
۱۱. Dear Heather اکتبر ۲۰۰۴

کلاس آموزش گیتار

  • ایمان انصاریفر

«واروژان»؛ جادوگر موسیقی پاپ قبل از انقلاب (1)

پنجشنبه, ۲۲ تیر ۱۳۹۶، ۰۴:۱۸ ب.ظ

محمدعلی پورخصالیان: سال هاست درباره محوریت خواننده در آنچه به تصور خودمان صنعت موسیقی در ایران گفته می شود، بحث شده است. «خواننده محوری» از دوران پیش از انقلاب رفتار حاکم بر کسب و کارهای مرتبط با موسیقی و متاسفانه دیدگاه عمومی از سوی مردم بوده است.

به جز خواننده محوری، عوامل متعدد و مختلفی هم در کنار «کاهلی نهادینه» و علاقه ما ایرانیان به عنوان مخاطب موسیقی وجود دارد که این مشکل را دامن زده است و دور از واقعیت نیست اگر بگوییم که به جز علاقه مندان پر و پا قرص موسیقی و برخی از اهالی موسیقی، کسی نام بسیاری از زحمت کشان موسیقی کشورمان را نمی داند.

این زحمت کشان شامل آهنگ سازان، تنظیم کننده ها، نوازنده های سازهای مختلف، ارکسترها، تهیه کننده ها، کنسرت گذاران، مهندسان صدا و بسیاری دیگر می شود.

کاهلی نهادینه ما ایرانیان، نه تنها شامل مخاطبان موسیقی نمی شود، بلکه در میان اهالی رسانه هم بسیار ریشه دار است و شاید بتوان از همان اول ریشه این کاهلی را در همین جا پیدا کرد؛ چرا که رسانه باید بستری باشد تا علاوه بر برآوردن نیاز محتوایی صوتی، تصویری و متنی مردم، فعالان صنف خود یا اصناف مرتبط با حوزه خود را نیز معرفی کند و رونق آنان را به رونق خود تبدیل کند که البته همه می دانیم پس از انقلاب چنین رویکردی مورد نظر صاحبان رسانه های «جریان اصلی» یعنی رادیو و تلویزیون در کشور ما نبوده.

پس از آمدن اینترنت و جا بازکردن آن در زندگی ما ایرانی ها، کاهلی نهادینه ما ایرانیان بار دیگر خود را با وضوح تمام در جهان سایبری به رخ می کشد.

محتوای دیجیتالی فارسی با انواع آسیب هایی که دارد از بزرگ ترین گلوگاه ها و نقاط بحران های سایبری در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات است و مسلمان از گلوگاه های بی رونقی رسانه های فارسی زبان سایبری، مثل تلویزیون تعاملی و غیره.

اما این مقدمه تیره و تار چه ارتباطی به «واروژان»، آهنگ ساز و تنظیم کننده فقید ایرانی دارد؟! واروژان افسانه ای؛ که چقدر این صفت برازنده او است. اما چرا او افسانه ای است؟

در کشورمان خیلی اتفاق می افتد که اعضای یک صنف همدیگر را قبول نداشته باشند و این پدیده در باره صنف موسیقی دان در کشور به شدت رایج است. در این میان واروژان از معدود چهره هایی است که همه قبولش دارند و به عنوان بهترین از او یاد می کنند.

دلیل دوم برای افسانه ای بودن او، آهنگ هایی است که ساخته است؛ آهنگ هایی که تک تک آن ها دوست داشتنی اند. آثاری که جزیی از موسیقی متن میلیون ها ایرانی است. او چه به عنوان آهنگ ساز و تنظیم کننده و چه به عنوان فقط تنظیم کننده، وقت زیادی را برای کارهایش صرف کرده و کارِ «پُرکُن» ندارد.

این دو نکته را هر کسی که دستی بر آتش آهنگ سازی و تنظیم داشته باشد می تواند به سادگی و با گوش کردن به کارهای واروژان متوجه بشود. دلیل دیگر افسانه ای بودن او این است که در میان مردم نام او شنیده شده و ایرانیان بسیاری حداقل با نام او آشنا هستند اما چیزی از این آهنگ ساز بزرگ موسیقی پاپ و موسیقی فیلم ایران نمی دانند. گویی نام او دچار همان «نسیانی» شده است که «خورخه لوییس بورخس»، نویسنده بزرگ آرژانتینی در آرزویش بود؛ یعنی واروژان و آثارش به گونه ای واقعی وارد فرهنگ و زندگی روزمره ما شده که این ورود مثل هوایی که هر لحظه تنفس می کنیم، آن قدر طبیعی و واقعی بوده که برای بیشتر مان ملموس نیست. از طرف دیگر عوامل متعدد که از جمله آن بی تمایلی خود واروژان به عکس انداختن و مصاحبه کردن، باعث شده تا «نسیان افسانه ای» درباره اش اتفاق بیفتد.

دلیل دیگر افسانه ای بودن واروژان این است که وقتی درباره او صحبت می شود، کسانی که او و آثارش را می شناسند (که این شناخت لزوما شناخت فیزیکی و چهره به چهره نیست) محزون می شوند؛ چرا که او زود از دنیا رفت و رفتنش هم، رفتنی عجیب بود. او افسانه ای است چون ترکیبی کمیاب از یک قلب پرشور و ذهنی توانا و حسابگر است. وقتی صحبت او به میان می آید، او ترکیب بی بدیلی از احساس و تفکر است.

اینکه بیشتر ما ایرانیان به عنوان مخاطب موسیقی تنها نام چند خواننده معاصر خودمان را می دانیم و از سوی دیگر، عادت به رفتارهایی ضدحمایتی مثل دانلود غیرقانونی یا تهیه نسخه های کپی داریم، بخشی از پدیده کاهلی نهادینه ماست.

از طرف دیگر اهل مطالعه هم نیستم و شاید همان چند صفحه ای هم که نشریات درباره اهالی موسیقی کشورمان بنویسند، نخوانیم. رسانه های جریان اصلی کشورمان هم به دلایل خودشان کاری با موسیقی ندارند. اتفاقا آن ها خودشان یکی از دلایل پدیده خواننده محوری و کاهلی نهادینه در حوزه موسیقی و حتی حوزه های فراتر از موسیقی هستند.

این کاهلی نهادینه تا جایی پیش می رود که عملا درباره برخی از افراد سرشناس موسیقی ما، منبعی متنی یا صوتی و تصویری وجود ندارد و به جز معلوماتی که دوستان و افرادی که ارتباط واقعی و چهره به چهره با فرد مورد نظر داشته اند، کسی از آنان چیزی نمی داند. این کاهلی در کشورهای بسیاری در حوزه موسیقی وجود ندارد.

کلاس آموزش پیانو

مثلا اگر بخواهیم درباره موسیقی قرون وسطای اروپایی مطالبی جمع آوری کنیم، با جست و جویی ساده به منابع انگلیسی، آلمانی، ایتالیایی و فرانسه می رسیم که غنی و قابل اتکا هستند و از سوی دیگر قابل دسترسی. چه بخواهیم کار را از کتابخانه ها شروع کنیم، چه اینترنت، می توانیم به این منابع برسیم.

حتی در کشورمان منابع بسیار عالی از انواع موسیقی غیرایرانی در کتابخانه ها وجود دارد که ترجمه شده یا به زبان اصلی است. ارگ بخواهیم درباره «بینگ کرازبی»، نخستین نسل ستاره های پاپ جهان چیزی بخوانیم، جست و جوی ساده ای در اینترنت می تواند ما را به انواع مختلفی از محتوا هدایت کند: فیلم های مستند درباره او، آثار صوتی و تصویری از او، کتاب ها، مقاله ها و برنامه های رادیویی با حضور او یا درباره او. بیشتر این محتواها هم با استناد به منابع یا اسنادی تهیه شده است که باعث می شود تا این محتواها، قابل اتکا و قابل اعتماد باشد.

اما خدا نکند بخواهیم اطلاعاتی درباره مسائل و پدیده های مربوط به کشورمان و البته به زبان فارسی در اینترنت جست و جو کنیم. اول اینکه به تعداد قابل توجهی از سایت هایی بر می خوریم که همه چیزی در آن ها هست به جز آنچه جست و جو شده است. تبلیغ ساعت مچی، لوازم آرایشی، فیلم های کپی و غیرقانونی و جان مرغ تا شیر آدم در این سایت ها هست و فقط یک خط از تیتر مطلبی را که مورد نظر شما است زیر تمام این تبلیغات دفن کرده اند تا گوگل را گول بزنند و صفحه اینترنتی تبلیغی در جست و جوهای مختلف به جای نتیجه جست و جو برای مردم ظاهر شود.

دوم اینکه به مطالبی کم ارزش و شاید اشتباه و تکراری می رسیم که هزاران سایت دیگر، همان مطالب را کپی کرده اند و با اندک تغییری در تیتر به شما ارائه می دهد. سوم مطالبی هستند که بیشتر ادعایی بی اساس را مطرح می کنند که نمی توان از صحت یا سقم آن مطمئن شد و این مسئله منبع را غیرقابل اتکا و اعتمادناپذیر می کند.

چهارم مطالبی هستند که آن قدر کلی است که عملا به کار نمی آید. مثلا در خصوص واروژان تمام مطالبی که درباره ایشان از اینترنت به دست می آید در کل؛ دو متن بیوگرافی کوتاه است که تنها به سال تولد و وفات ایشان و فهرستی بدون تاریخ از آثار موسیقی پاپ ایران اشاره کرده است و نقل قولی هم از چند چهره شناخته شده موسیقی کشورمان درباره او آورده است. این دو بیوگرافی را صدها سایت استفاده کرده اند و 50 درصد از متن هر دوی این دو بیوگرافی هم مو به مو با هم مشابه است.

به خوبی یادم است که حدود 10 سال پیش وقتی شیفته یکی از موسیقی متن های ساخته استاد «مرتضی حنانه» شدم، بعد از اینکه فهمیدم هیچ جور نمی توانم موسیقی متن آن فیلم را تهیه کنم، مگر اینکه در همان فیلم به موسیقی متن گوش بدهم، به اینترنت مراجعه کردم تا بلکه سرنخی به دست بیاورم که کمکم کند؛ اما این مراجعه به اینترنت تنها باعث شد تا عصبانی و مایوس شوم.

وقتی صفحه ویکی پدیای ایشان را باز کردم دیدم کلا چند پاراگراف بیشتر نیست و آن هم کلیاتی از تاریخ تولد و وفات و تحصیل ایشان و برخی از آثارشان است. این حس عصبانیت و یاس بر اثر جست و جوی اینترنتی درباره واروژان دوباره به من دست داد. به این ترتیب برای کسب اطلاعات تاریخی از آثار او با چند تنظیم کننده جوان که در سبک موسیقی پاپ فعالیت می کنند تماس گرفتم که البته این تماس ها هم بی فایده بود.

«نمی دانم!» ظاهرا جمله ای است که سخت به زبان ما ایرانی ها می آید؛ به خصوص به زبان اهالی فن. برای من جالب بود که اطلاعاتی نظیر اینکه واروژان چه سازی را می نواخته است هم در دسترس نبود. غیر از یک نفر از تنظیم کننده های جوان که پاسخ برخی از پرسش های ذهنی من را داشت و اتفاقات چون ارتباط خوبی با یکی از آهنگ سازان پیشکسوت و هم زمان با واروژان دارد، پیشنهاد کرد که برای رسیدن به بهترین اطلاعات باید به آهنگ سازان پیشکسوت و هم دوره ای واروژان مراجعه کنم؛ ولی راه حل ساده ای به ذهنم آمد و چه نیکو آن راه حل در عین سادگی، عملی هم بود.

آثار واروژان در خود اطلاعات نهفته بسیاری دارند. به همین دلیل هم وقتی قرار شد تا از او بنویسم، با خودم فکر کردم بهتر است درباره شیوه کار او، یعنی شیوه آهنگ سازی و تنظیم او بنویسم؛ چون به موسیقی های او دسترسی دارم و خودِ موسیقی ها بهتر از هر متنی می تواند به من اطلاعات بدهد.

کلاس آموزش گیتار

  • ایمان انصاریفر

مراسم عروسی در گوشه و کنار ایران

چهارشنبه, ۲۱ تیر ۱۳۹۶، ۰۵:۳۴ ب.ظ

از آنجا که خاستگاه و ریشه مراسم عروسی در باورهای اعتقادی هر جامعه است، طبیعی است در این مراسم شاهد رفتاری باشیم که ریشه در احساس و عاطفه انسان ها دارد که به آن خرافه می گویند.

در کشور ما نیز در کنار تنوع مراسم ازدواج، مجموعه ای از اعتقادات و رفتارهای خرافی دیده می شود .

مراسم عروسی در تهران

در تهران قدیم دختران با ردشدن از کمان پنبه زنی، تکاندن سفره عقد بر سر خود، برداشتن از حنای سر عروس، سبزه گره زدن، خوردن نقل عروسی و... سعی در بازکردن بخت خود برای ازدواج داشته اند. همچنین برداشتن یک وسیله از منزل داماد در شب عروسی که به منزله مسلط شدن عروس بر داماد است، از جمله این اعمال خرافی است.

خدمات مجالس در تهران

مراسم عروسی در یزد

یکی از رسم هایی که در گذشته در یزد مرسوم بوده و امروزه هم تا حدودی مرسوم است رسم گردو شکستن است که در ظهر جمعه هر هفته انجام می شود به این شکل که دختران دم بخت یک کیسه گردو یا بادام و یک عدد قفل را که بسته اند همراه پیرزن یا زنی که نزدش قرآن می خواندند برمی داشتند و به طرف مسجد جامع راه می افتادند. وقتی به نزدیکی مسجد می رسیدند، مقداری قند، نبات یا شیرینی را به عنوان هدیه و کام شیرینی به خادم مسجد می دادند و خادم در ورودی مسجد را برای آنها باز می کرد تا بتوانند مراسم گردو شکستن را انجام دهند.

اصل این رسم این گونه است که دختران با بالارفتن از مناره مسجد در هر پله ای که بالا می رفتند، یک عدد گردو یا بادام زیر پا می گذاشتند و می شکستند تا به بالای مناره می رسیدند و اگر گردو یا بادام زیاد می آمد، آن را به فال نیک می گرفتند. این رسم هنوز هم وجود دارد و در پله های مسجد جامع یزد، پوسته های گردو و بادام دیده می شود.

رسم پنبه زنی از مراسم عروسی در تهران قدیم

یکی از اعتقادات تهرانی ها قدیم در بخت گشایی دختر، این بود که وقتی پنبه زنی را به خانه می آوردند و مشغول کار می شد، پس از مدتی که کار می کرد، با تمهیدی از او می خواستند که دست از کار بکشد و برای صرف چای به داخل خانه آید، در این زمان به سرعت دختر دم بخت را می آوردند و به طوری که پنبه زن نبیند، دختر را از میان کمان پنبه زنی عبورش می دادند و اعتقاد داشتند که به زودی زه کمان هنگام کار پنبه زن پاره می شود و به این ترتیب بخت دخترشان هم بازمی گردد.

از دیگر مراسم در تهران قدیم این بود که دخترها، قیمه پلویی می پختند و ته مانده پلوی عروسی را با آن قاطی می کردند و به فقرا می دادند که بختشان باز شود. همچنین از حنای سر عروس به اندازه یک فندق برمی داشتند و با رنگ و حنا قاطی می کردند و سر دختر خانه مانده می بستند. مادران از حنای سر عروس در مراسم حنابندان، به اندازه ای کوچک برمی داشتند و با نیت آن که دخترانشان عروس شوند بر سر آنها می مالیدند.

از دیگر رسم هایی که در تهران قدیم باب بود این که دختر یا پیرزنی از خویشان قفلی را می بستند و سه، چهارراه دورتر از خانه پیرزن از مردی که اسمش محمد یا علی بود، می خواست با کلید قفل را باز کند. با بازشدن قفل در حاجت دختر مورد نظر برای ازدواج برآورده می شد.

تشریفات عروسی در تهران

  • ایمان انصاریفر

عقد نکاح :

عقد نکاح یا پیمان زناشویی عبارت است از توافق یک زن و مرد جهت ایجاد زندگی مشترک و قوانینی که بر این پیمان حاکم است. مراسم عقد کنان معمولا در خانه پدر عروس برگزار می شود.عروس و داماد بر سر سفره عقد می نشینند و داماد بر طبق سنتی زرتشتی باید در طرف راست عروس بنشیند.عاقد خطبه عقد را جاری می کند و در این حین بانوانی که زندگی مشترک موفقی دارند بر سر عروس و داماد قند می سابند و همه حاضرین برای این زوج جدید آرزوی خوشبختی و سعادت می کنند. با قبول شرایط عقد از سوی هر دو طرف ، عروس و داماد به عقد هم در می آیند و رسما زن و شوهر اعلام می گردند.

جهاز بران :

از مراسم عروسی است که ضمن آن جهاز به خانه داماد برده می شود.جهیزیه اسباب و وسایلی است که از طرف خانواده عروس تهیه شده و به خانه داماد برده می شود.

خدمات مجالس در تهران

حنا بندان :

مراسمی است که در واقع خداحافظی عروس از خانه پدری بوده و در شبی برگزار می شود که به عنوان آخرین شب اقامت عروس به طور رسمی در خانه پدری می باشد .در این مراسم حنا را در ظرفی تزیین شده می ریزند و دورتادور مراسم می گردانند و همه مهمانان تکه ای از حنا را بر کف دست خود می گذارند. لازم به ذکر است که حنا اثری از بهشت و نشانه ای از شادی ، مهر و نیکبختی دارد.

تشریفات مجالس در تهران

عروسی :

مراسم عروسی مراسمی است که توسط داماد برای بردن عروس خود به خانه اش برگزار می شود. این مراسم در هر کشوری و حتی در بسیاری از شهرهای ایران متفاوت است. اما در حال حاضردر ایران اصولا رسم بر این است که عروس و داماد در صبح روز عروسی به آرایشگاه می روند. بعد از آماده شدن داماد با ماشین گل زده و دسته گل عروس به دنبال عروس که معمولا لباس سفید بر تن دارد، می رود و با هم به سمت آتلیه یا محل برگزاری مراسم می روند و تا نیمه های شب به جشن و پایکوبی می پردازند. در پایان مراسم عروس دسته گل خود را پرتاب می کند و بر اساس یک باور قدیمی دختری که گل را می گیرد عروس بعدی خواهد بود. بعد از اتمام مراسم، مهمانان، عروس و داماد را تا منزلشان بدرقه می کنند و پدر عروس دست عروس و داماد را در دست هم می گذارد و برای آنان زندگی طولانی توام با شادی و سعادت و برکت آرزو می کند.

تشریفات عروسی در تهران

  • ایمان انصاریفر