واوموزیک دانلود آهنگ جدید ایرانی

دانلود جدید ترین آهنگ های ایرانی با لینک مستقیم رایگان

واوموزیک دانلود آهنگ جدید ایرانی

دانلود جدید ترین آهنگ های ایرانی با لینک مستقیم رایگان

پیوندها

۱۶ مطلب در مهر ۱۳۹۶ ثبت شده است

چرا «هاکان»، پاشایی نشد؟!

يكشنبه, ۳۰ مهر ۱۳۹۶، ۰۶:۳۰ ب.ظ

حامد هاکان، خواننده جوان، در حالی در سکوت به خاک سپرده شد
که به اعتقاد یک منتقد و پژوهشگر موسیقی
دلیل آن کم‌توجهی مدیران و متولیان موسیقی به بخشی از بدنه موسیقی است که هنوز شکل رسمی نیافته.

روزنامه شرق نوشت، پیکر حامد هاکان (ذاکری)،
خواننده جوان موسیقی پاپ که ١٢ مهر به دلیل ایست قلبی در ۳۴سالگی درگذشت،
صبح روز جمعه از میدان حضرت عبدالعظیم شهرری به سمت حرم عبدالعظیم حسنی برگزار شد
درحالی‌که به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، تنها چهره آشنا در این مراسم، یکی از «هنروران سینما» بود.
تشییع پیکر این خواننده در حالی انجام شد
که مسئولان و اهالی موسیقی در این مراسم حضور کم‌رنگی داشتند.
همکاران قدیمی این هنرمند از جمله محسن چاووشی و محسن یگانه هم در این مراسم شرکت نکردند
و به تسلیت‌گفتن در اینستاگرام بسنده کردند.

آموزش آواز

در برخی از سایت‌ها آمده است که پدر حامد هاکان،
حجت‌الاسلام‌والمسلمین ذاکری از چهره‌های قابل اعتنای روحانیت در شهرری محسوب می‌شود.

او مهر ۹۳ موفق به اخذ مجوزهای لازم شد
و قرار بود اولین آلبوم مجاز‌ش از سوی شرکت «صوت آوای هنر» به بازار عرضه شود که این اتفاق رخ نداد.

اجازه دفن این خواننده در قطعه هنرمندان به علت مجوزنداشتن داده نشد.

یک خواننده مردمی

رضا مهدوی، منتقد موسیقی حامد هاکان (ذاکری)،
را یکی از خوانندگان نسل جدید موسیقی پاپ و شبه‌پاپ می‌داند
که برخاسته از یک ذهنیت متفاوت‌گرا در عرصه موسیقی ایران دارای جنبشی شده‌اند
و جوان‌های زیادی را پیرو خودشان کرده‌اند.

این منتقد و پژوهشگر به «شرق» می‌گوید:
حامد هاکان آنچه در چنته خودش و هوش ذاتی‌اش داشته
و هر آنچه از بزرگان موسیقی اکتساب کرده است،
با لهجه و سبک خاص خودش به جامعه عرضه و بالطبع هوادارانی هم پیدا می‌کند.
مردم همیشه هواداران اصلی بوده‌اند.

صحبت اصلی و پرسش بنیادین مهدوی اینجاست که
چرا با وجود تأیید و هواداری مردم مراکز ذی‌ربط با این نوع موسیقی موافقت نمی‌کنند
و از افرادی که در این فضا فعالیت می‌کنند، حمایتی نمی‌شود
و وزارت ارشاد هنوز هم این نوع موسیقی‌ها را به رسمیت نمی‌شناسد
با آنکه در زمان جشنواره موسیقی فجر و دادن مجوز به این نوع موسیقی
که سهم بسیاری در میان انواع موسیقی دارد و در تالارهای بزرگ اجرا می‌شود،
همواره با آن موافقت می‌شود و البته کج‌دار و مریز نیز آلبوم‌هایشان پخش می‌شوند.

آموزشگاه موسیقی

مهدوی بر این باور است که
بی‌سیاستی‌های مدیران کلان فرهنگی باعث چنین اتفاقی شده
و این نوع برخوردها حاکی از باری به‌هرجهت‌بودن مدیریت فرهنگی است
چراکه اینان نه توان خط‌دهی و سیاست‌گذاری کلان موسیقی را دارند
و نه به دنبال حمایت از این هنرمندان هستند
و از جمله حامد هاکان که از این بی‌بضاعتی مدیریت فرهنگی
چه در زمان زندگی و ارائه آثار و چه در زمان مرگ و خاکسپاری چندان بهره‌ای نمی‌برد.

این مدیران فقط به دلیل شرایط زمانه با نگاه غیرفرهنگی به موسیقی نگاه می‌کنند
و با هنرمندان رفتار می‌کنند.
او معتقد است اگر مرتضی پاشایی یکباره در عمر دو، سه ساله هنری‌اش مطرح می‌شود،
اول اینکه شانس می‌آورد و قطعه‌ای از موسیقی‌اش در تیتراژ برنامه پربیننده ماه عسل پخش می‌شود
و بعد هم بیماری دهشتناکش دل هوادارانش را به درد می‌آورد،
در نتیجه مردم در مراسم خاکسپاری‌اش هجوم می‌آورند
و در این خصوص دستگاه‌های ذی‌ربط مستأصل می‌مانند که چه کار کنند.

اگر حامد هاکان هم یک سریال باعث پخش صدا و شهرتش شده بود و بیماری‌اش رسانه‌ای می‌شد،
امروز حامیانش هجوم می‌آوردند و شبکه‌های اجتماعی درباره‌اش جریان‌سازی می‌کردند.
امروز شاهد سکوت در خاکسپاری‌اش هستیم؛
حامد هاکان و دوستانش از یک فرهنگ برخاسته‌اند
و می‌خواهند ابراز هویت کنند و به دنبال بیان نوعی موسیقی هستند که بشود آن را بومی‌سازی کرد
که هواداران زیادی دارد و متولیان اگر با آن همدل و همگام شوند
دیگر شاهد توسعه این نوع موسیقی خواهیم بود و از فردمحوری نیز پرهیز خواهد شد.

آموزش آواز پاپ

مهدوی ضمن یادآوری اینکه حامد هاکان در زمان زنده‌بودن مورد توجه قرار نگرفته است،
تأکید می‌کند که در نبودنش باید آنچه شایسته و بایسته‌اش است، منظور شود
و او که از حداقل‌ها محروم بوده است، در زمانه نبودنش امکان ارائه آثارش فراهم شود.

این منتقد درباره اینکه نمونه‌هایی از این دست چه تعداد هستند،
با اظهار تأسف اعلام می‌کند که آمار دقیقی نداریم
چون هنوز بانک اطلاعاتی برای همه ژانرهای موسیقی و اهلش نداریم
و فقط می‌دانیم از این دست بسیار هستند که در بی‌توجهی‌ها به سر می‌برند
اما باید بانکی باشد برای بیان آمارهای دقیق
و در ضمن همان حمایت‌ها و توجهات لازم برای این هنرمندان در دسترس باشد.

  • ایمان انصاریفر

خواننده ستیزی تا کجا!

پنجشنبه, ۲۷ مهر ۱۳۹۶، ۱۲:۳۳ ب.ظ

پوریا اخواص را دوست دارم. صدای خاص و خوشی دارد، خوش قیافه و جذاب و از خانواده‌ای اصیل و فرهنگی‌ست. همه مدارج موسیقی برای خواننده شدن را طی، و محضر استادان بزرگی را درک کرده است.
ردیف آوازی را نزد استاد رضوی سروستانی
و دوره عالی آموزش آواز شامل مرکب‌خوانی و ردیف را نزد استاد محسن کرامتی
و تئوری آواز و تحلیل ردیف موسیقی ایرانی را نزد استاد حسین علیزاده فراگرفته است.

کمانچه و قیچک ‌می‌زند.
با گروه هم‌آوایان به سرپرستی حسین علیزاده و گروه صنم، نیستان
و گروه خورشید به سرپرستی مجید درخشانی همکاری کرده
و اجراهای متعددی را در ژاپن، کانادا، امریکا، هلند، فرانسه و ایران داشته است.
به نظر ‌می‌رسد این هنرمند جوان باتجربه، همه ملزومات ستاره شدن را دارد،
اما برخی رفتارهایش مغایر با روندی‌ست که یک ستاره باید از نظر رسانه‌ای رعایت کند.

اول و قبل از هر چیز بگویم،
دوست عزیزم پوریا اخواص فقط مثالی‌ست برای نکته‌ی مهمی ‌که ‌می‌خواهم به عرض برسانم.

آموزشگاه موسیقی

این روزها دو آلبوم با صدای جناب اخواص را زیاد گوش ‌می‌کنم:
«طعم تصنیف» با موسیقی «عیساغفاری» و «سایه‌های مست» با موسیقی «اشکان رهبر».
جدا از نقدی که ممکن است به ساختارموسیقی و نوع انتخاب اشعار به خصوص در اولی وجود داشته باشد،
هر دو شنیدنی‌اند، اما انگار کل پکیج هردو برای مخاطب خاص طراحی شده است
نه برای فراگیری و ارتباط با مخاطب بسیار!

روی این سی‌دی‌ها، اسم آلبوم‌ها نسبتا کوچک،
و اسم پدیدآورندگان درست به یک اندازه،
و با یک گرافیک خوب اما خاص که هیچ جذابیت خاصی برای مخاطب عام ندارد نوشته شده است.
از عکس این خواننده جذاب روی جلد هیچ کدام خبری نیست.
در داخل آلبوم اول عکسی دو نفره است از عیسا غفاری و پوریا
و در دو‌می ‌هم، یک فضای دوصفحه‌ای با یک صفحه خالی اختصاص به عکس پوریا دارد
و دوعکس از اشکان رهبر، یکی در اولین صفحه بعد از جلد بروشور و یک عکس دیگر در صفحه‌ی یکی مانده به آخر.
یعنی همه‌ی این فرصت تبلیغاتی به نسبت مساوی تقسیم شده
تا مبادا حقی از آهنگساز ضایع شود و جایگاه او در نسبت با خواننده کم نشان داده شود.
یعنی فرصت بیشتر دیده و شنیده شدن یک آلبوم موسیقی فدای این فکرها ‌می‌شود
در حالی که در همه دنیا می‌دانند که «موسیقی را ستاره‌ها به پیش ‌می‌برند».

آموزش آواز

آنچه باعث بروز پدیده «خواننده‌ستیزی» شده، توهم برخی از خواننده‌ها
و همچنین این موضوع است که اکثرا، بخش مهم منافع مادی و معنوی آثار به خواننده رسیده است.
از موضوعات اخلاقی و انسانی که بگذریم،
همانطوری که عرض شد موضوعات مادی و سهم بردن یا نبردن مجموعه تولیدکننده یک اثر موسیقایی از آن،
به دلیل مشکلات قراردادی و حقوقی‌ست، اما همه دلیل این نیست.

اگر مجموعه عوامل تولیدکننده یک اثر هرکدام سعی در دیده شدن خود داشته باشند،
انرژی آن اثر که ‌می‌توانست با جمع شدن باعث جلب توجه بیشتر آن اثر شود هدر ‌می‌رود،
چرا که این انرژی تقسیم شده است.
این راز مهم برندینگ است.
برندهای بزرگ دنیا، اهم بودجه تبلیغاتی خود را صرف ‌می‌کنند تا لوگویشان در خاطر ماندگار شود،
تا هر کس آن لوگو را ‌می‌بیند یک محصول باکیفیت به خاطرش بیاید.
تیم‌هایی که موسیقی تولید ‌می‌کنند هم باید اینگونه باشند.

آموزش آواز سنتی

عیبی ندارد یک شرکت با یک تیم حرفه‌ای موسیقی قرارداد دراز مدت ببندد
و از انواع شگردها برای تبلیغات استفاده کند تا ستاره‌هایی بسازد که نوک پیکان موفقیت گروه باشد
و آنوقت همه از این موفقیت آن منتفع شوند،
اما صد افسوس که این اتفاق نمی‌افتد و گروهی آلبو‌می‌ را منتشر ‌می‌کنند
و هر کس، این تصور را دارد که شاید این آخرین باری باشد که آلبوم ‌می‌دهد
و سعی ‌می‌کند تا جایی که ‌می‌تواند نگذارد خواننده برجسته شود
و آنوقت هم خودش ‌می‌سوزد و هم آن خواننده و هم محصولی که ‌می‌توانست بیشتر شنیده شود.

از پوریاجان اخواص عذرخواهی ‌می‌کنم که او را مثال آورده‌ام.
او کسی‌ست که ‌می‌تواند ستاره باشد و نیست و نجیبانه فقط به رعایت اصول اخلاقی و دوستی‌ها پایبند است.
دوستان دیگر من هم هستند که این جفا بر آنها هم ‌می‌شود و می‌توانند مثال این یادداشت باشند،
حتی برخی دوستان آهنگسازم، که برخود جفا ‌می‌کنند.

  • ایمان انصاریفر

دانلود آهنگ جدید میلاد بابایی و حمید گودرزی

چهارشنبه, ۲۶ مهر ۱۳۹۶، ۰۸:۲۰ ب.ظ

دانلود آهنگ جدید میلاد بابایی و حمید گودرزی به نام پاییز برگشته ❤️🌹

  • ایمان انصاریفر

ارکستر ملی چیست

يكشنبه, ۲۳ مهر ۱۳۹۶، ۱۱:۳۴ ب.ظ

سوالی که خیلی از هنرجویان آموزش آواز در ابتدای امر میپرسند این است که ارکستر ملی چیست.

۱ .واژه «ارکستر» در ادبیات موسیقایی دو وجه معناییِ عام و خاص دارد.
ارکستر در مفهوم عام و کلی حاکی از مجموعه‌ای بزرگ متشکل از تعداد زیادی نوازنده است:
مثلا گاهی گفته می‌شود «ارکستر گاملن اندونزیایی»، «ارکستر گاگاکوی ژاپنی» و چیزهایی از این قبیل.
اما مفهوم خاص «ارکستر» اساسا حاکی از پدیده یا نهادی موسیقایی است
که درنهایت در اروپای قرون هفدهم و هجدهم میلادی تکوین یافت
و پس از آن به دلیل گسترش نفوذ فرهنگ غربی به دیگر نقاط جهان نیز تسری یافت.
در این معنای خاص و البته بسیار رایج‌تر، منظور از «ارکستر» در واقع همان Symphony Orchestra است.

آموزش آواز پاپ

۲ .اما، برای بحث درباره آنچه «ارکستر ملی» یا «ارکستر موسیقی ملی» نامیده شده است،
باید ابتدا تعریفی از واژه «ملی» داشته باشیم.
واژه «ملی» (national) یعنی منسوب به (nation) ملت» که در اصل برگرفته از ریشه‌ای لاتین nationem، natus، nasci، gnasci
و حتی هم‌خانواده با genus با وجوه معنایی مختلفی است
که در مجموع حاکی از زاده‌شدن یا ریشه‌داشتن در جایی یا گروهی از مردم با ریشه‌های نژادی و اجدادی مشترک و چیزهایی از این قبیل است.
اما، امروزه اصطلاح «ملی» اساسا امری مرتبط با علوم سیاسی و «جغرافیای سیاسی» است،
که لزوما منطبق بر «جغرافیای فرهنگی» نیست و در اینجا مفاهیمی همچون «دولت‌ـ‌‌ ملت» مطرح می‌شود.
فعلا بحث درباره این مفاهیم را کنار می‌گذاریم و بیشتر بر وجه موسیقایی و مصادیق موسیقایی تمرکز می‌کنیم.

آموزش آواز

۳ .اساسا مفهوم «موسیقی ملی» چیست که «ارکستر موسیقی ملی» یا «ارکستر ملی» چه باشد؟
آیا صرفا موسیقی کلاسیک ایرانی و نظام دستگاهی و ردیفی و سازهایی مانند تار، سه‌تار، سنتور، نی، کمانچه و مانند اینها «ملی» محسوب می‌شوند؟
پس سازهایی مانند تنبور و دوتار و نی‌انبان و دونلی و سرنا و دُهل و…
و نیز دیگر نظام‌های موسیقایی در مرزهای ایران‌زمین «غیرملی» هستند؟
آیا موسیقی ملی صرفا موسیقی کلاسیک ایرانی است؟
پس موسیقی اقوام مختلف ایرانی (از کرد و آذری گرفته تا بلوچی و بندری و…) در این میان چه جایگاهی دارد؟

آموزشگاه موسیقی

این تصور که «ردیف» برآیند موسیقی اقوام مختلف ایران‌زمین است تصوری موهوم است؛
موسیقی کلاسیک ایرانی اساسا در ادامه موسیقی درباری قدیم است
و همواره لزوما رابطه مستقیمی با همه اقوام و نواحی مختلف ایران‌زمین نداشته است و ندارد.
مثلا، تجلی عناصر موسیقایی بلوچی یا کردی یا بندری در این رپرتوار و در این نظام موسیقایی دقیقا چه مصادیق صوتی و زیبایی‌شناختی و موسیقایی‌ای دارد؟
«موسیقی ملی» یا «ارکستر ملی» اگر بخواهد «ملی» باشد
باید هم از لحاظ «سازآرایی» و هم از لحاظ «نظام‌های موسیقایی» نمایندگانی از فرهنگ‌های موسیقایی همه ایرانیان و همه اقوام سرزمین ایران داشته باشد
اما آیا اساسا امکان همنشینی این سازها در یک «ارکستر» به دلایل فنی و موسیقایی وجود دارد؟
هنوز در حوزه همین موسیقی کلاسیک ایرانی هم با این‌گونه مسائل از لحاظ اکوستیک‌موسیقایی مشکلاتی بنیادین داریم،
دیگر چه رسد به اینکه بخواهیم موسیقی دیگر اقوام ایرانی را هم وارد ماجرا کنیم.

  • ایمان انصاریفر

«همایون شجریان» برای بزرگداشت پدر خود «محمدرضا شجریان» برای نخستین بار کنسرت «هوای گریه» را در دو شهر لندن و منچستر روی صحنه می‌برد.

به گزارش صفحه اخبار موسیقی واوموزیک  ، همایون شجریان برای نخستین بار کنسرت «هوای گریه» را در دو شهر لندن و منچستر برای بزرگداشت محمدرضا شجریان روی صحنه می‌برد. اجرای نخست این هنرمند ۱۰ اکتبر (هجدهم مهرماه) در سالن پلازای شهر منچستر و اجرای دوم او ۱۲ اکتبر (بیستم مهرماه) در شهر لندن است.

همایون شجریان در این دو کنسرت‌، قطعاتی از آلبوم‌های «نسیم وصل» و «با ستاره‌ها» با آهنگسازی «محمدجواد ضرابیان» را اجرا می‌کند. ازجمله قطعات دیگر این برنامه می‌توان به تو کیستی، خانه سودا، هوای گریه، افسونگر، غریبانه، عشق از کجا، با ستاره‌ها، دفتر دل و نسیم وصل اشاره کرد.

در این برنامه‌ها سینا جهان‌آبادی (کمانچه)، میلاد محمدی (تار)،‌ مستان اشتیاقی (دبل باس)، لعیا اعتمادی (ویولون آلتو)،‌ پریسا پیرزاده (ویولون)،‌ حسین رضایی‌نیا (دف)،‌ علی جعفری پویان (ویولون)، نگار نوراد (چلو)، آیین مشکاتیان (تنبک)،‌ پاشا هنجنی (نی)،‌ پریچهر خواجه (قانون) او را همراهی می‌کنند.

«همایون شجریان» پیش‌تر از این، تور کنسرت‌های «هوای گریه» را با استقبال گسترده مخاطبین در تهران و برخی شهرستان‌ها و همچنین استرالیا به اجرا درآورده بود.

  • ایمان انصاریفر

نغمه‌های اصیلِ ایرانیِ وفادار بازخوانی شد

دوشنبه, ۱۷ مهر ۱۳۹۶، ۰۹:۴۴ ق.ظ

جاودانه‌های استاد مجید وفادار با صدای مجید حسین‌خانی و همخوانی پوراندخت وفادار با همراهی ارکستر «نیایش» به رهبری احمد مقدسی‌زاده به همت شرکت شیناتک (گروه هنری موزاوی) روی صحنه آمد.

به گزارش روابط عمومی انجمن موسیقی ایران، اعضای ارکستر «نیایش» که متشکل از گروه زهی‌ها شامل ویُلن، ویولا، ویُلنسل و کُنترباس و بادی‌ها شامل فلوت و کلارینت، دو نوازندۀ هارپ که همخوان ارکستر هم بودند، پیانو و نوازندگان سازهای ایرانی شامل تار و تمبک با تشویق حاضرین روی صحنه حاضر شدند. سپس خوانندۀ ارکستر مجید حسین‌خانی، از شاگردان زنده‌یاد ایرج بسطامی و استاد علی‌اصغر شاه‌زیدی، و در آخر رهبر جوانِ ارکستر، احمد مقدسی‌‌زاده روی صحنه آمدند تا اولین آهنگ زنده‌یاد استاد مجید وفادار را اجرا کنند.

در بخش اول، ارکستر قطعۀ «محفل هستی» با شعر معینی کرمانشاهی که پیش از این با صدای داریوش رفیعی اجرا شده بود به زیبایی توسط مجید حسین خانی اجرا شد که با تشویق حاضرین روبه‌رو شد. در قطعۀ دوم، رهبر ارکستر به پشت صحنه رفت و همخوانِ ارکستر، پوراندخت وفادار، برادرزادۀ زنده‌یاد مجید وفادار را روی صحنه آورد تا قطعۀ «آشنا» با شعر بیژن ترقی اجرا شود. با حضور پوراندخت وفادار روی صحنه، حاضرین به احترام او بلند شدند و ایستاده به تشویق او پرداختند. گفتنی است پوراندخت وفادار (بانو فیروزه) پس از شصت سال بار دیگر روی صحنه حاضر می‌شد تا آثار عموی خود را با تنظیم احمد مقدسی‌زاده اجرا کند. با شروع اجرای این قطعه و به گوش رسیدن صدای پوراندخت وفادار حاضرین بار دیگر او را تشویق کردند.

قطعۀ سوم «زلف پریشان» با صدای مجید حسین‌خانی اجرا شد و قطعۀ بعدی «راز و نیاز» با همخوانی پوراندخت وفادار بازخوانی شد که تشویق حاضرین را دربرداشت.

در ادامه ساز و آوازی با همراهی پیانوی محمدرضا امیرقاسمی در آواز بیات اصفهان اجرا شد. این ساز و آواز ابتدا در مایۀ درآمد اصفهان و سپس در گوشۀ بیات راجه به زیبایی خوانده شد و برای پایان‌بخش قسمت اولِ کنسرت گروه قطعۀ «خنده» با کلام اسماعیل نواب‌صفا با همخوانی پوراندخت وفادار را اجرا کردند و بخش اول با تشویق حاضرین به پایان رسید.

پس از یک ربع آنتراکت، دکتر علیرضا امینی روی صحنه آمد و از استادان حاضر، مهمانان در سالن و متولیان فرهنگی که برای دیدن این اجرا آمده بودند تقدیر و تشکر کرد.

پس از سخنرانی امینی، ارکستر بار دیگر روی صحنه آمد تا قطعۀ «خاکستر من» با کلام اسماعیل نواب‌صفا اجرا شود. در قطعۀ دوم، نوازندۀ پیانو، محمدرضا امیرقاسمی رو به حاضرین گفت: «قطعۀ بعدی “عاشقم من” است که با همخوانی بانو پوراندخت وفادار اجرا خواهد شد و من اجرای پیانوی این اثر را به همسرم تقدیم می‌کنم. امیدوارم مورد پسندتان واقع شود».

قطعۀ «عاشقم من» که یکی از آهنگ‌های محبوب موسیقی اصیل ایرانی است در آواز بیات اصفهان ساخته شده و شعر آن از رهی معیری است. در ادامه قطعه‌های «دل خون»، «رفتم از یادت» اجرا شد و نوبت به ساز و آواز در بخش دوم رسید.

کلاس آموزش آواز سنتی

مجید حسین‌خانی در این بخش آوازی در دستگاه شور با همراهی تار رضا موسوی‌زاده خواند و فضا را برای اجرای قطعۀ بعدی «خوابی بود و خیالی» که در دستگاه شور آهنگسازی شده است آماده کرد. قطعۀ پایانی نیز یکی دیگر از محبوب‌ترین ترانه‌های مجید وفادار بود با نام «شب‌های تهران» با شعری از کریم فکور که با همخوانی پوراندخت وفادار به زیبایی اجرا شد و تشویق حاضرین را دربر داشت.

با اجرای قطعۀ شب‌های تهران کنسرت به پایان رسید، اما حاضرین همچنان در سالن ماندند تا بار دیگر پوراندخت وفادار و مجید حسین‌خانی با همراهی پیانوی محمدرضا قاسمی قطعۀ «عاشقم من» را به عنوان قطعۀ «بیز» اجرا کنند. پس از اتمام این قطعه پوراندخت وفادار به حاضرین گفت من پس از شصت سال روی صحنه آمدم و در این شصت سال هرگز روی صحنه آواز نخوانده‌ام. امیدوارم مورد پسندتان واقع شده باشد.

این کنسرت به همت شرکت شیناتک (گروه هنری موزاوی) روی صحنه آمد و این فرصت به علاقمندان به موسیقی ایرانی داده شد تا یک بار دیگر خاطرات شنیداری خود از آثار زنده‌یاد مجید وفادار را با همخوانی برادرزادۀ او پوراندخت وفادار مرور کنند.

  • ایمان انصاریفر

با آلبوم موسیقی موسیقی متن فصل سوم (۳) سریال بازی تاج و تخت (Game of Thrones Season 3) در خدمت شما هستیم که آهنگسازی این سریال محبوب و پرطرفدار توسط رامین جوادی Ramin Djawadi انجام شده است و بخوبی توانسه حس و حال سریال را به بیننده منتقل کند. و هم اکنون آلبوم موسیقی فصل سوم این سریال زیبا در خدمت شما هستیم.

بازی تاج‌ و تخت یک مجموعه تلویزیونی آمریکایی به سبک خیال‌پردازی حماسی است که توسط دیوید بنیاف و دی. بی. وایس برای شبکه اچ‌بی‌او ساخته شده‌ است. این مجموعه برگرفته از پرفروش‌ترین مجموعه داستان‌های فانتزی جرج آر. آر. مارتین یعنی ترانه یخ و آتش است.

همانطور که پیشتر ذکر شد، بازی تاج‌وتخت (Game of Thrones) یک مجموعه تلویزیونی آمریکایی به سبک خیال‌پردازی حماسی است که توسط دیوید بنیاف و دی. بی. وایس برای شبکهاچ‌بی‌او ساخته شده‌است.

این مجموعه برگرفته از پرفروش‌ترین مجموعه داستان‌های فانتزی جرج آر. آر. مارتین یعنی ترانه یخ و آتش است. نخستین کتاب این مجموعه بازی تاج‌وتخت نام دارد. فیلم‌برداری مجموعه در کارگاه ضبط فیلم پینت هال بلفاست و همچنین در مالت، کرواسی، ایسلند و مراکش انجام گرفته‌است.

پخش فصل ششم از ۱۷ آوریل ۲۰۱۶ آغاز شد، و در ۲۶ ژوئن ۲۰۱۶ به پایان رسید. سریال برای فصل هفتم نیز تمدید شد که از ۱۶ ژوئیه ۲۰۱۷ پخش آن آغاز شد. سریال با فصل هشتم در شش قسمت سال ۲۰۱۸ پایان می‌یابد.

بازی تاج‌ و تخت رکورد دار تعداد بیننده در شبکه اچ‌بی‌او است و در کشورهای مختلف طرفداران زیادی دارد.

این سریال تاکنون نامزد و برندهٔ بسیاری از جوایز شده‌ است که از میان آن‌ها می‌توان به نامزدی جایزه امی بهترین سریال درام برای هر چهار فصل پخش شدهٔ آن، یک نامزدی جایزه گلدن گلوب برای بهترین سریال تلویزیونی درام و نامزدی جایزهٔ هوگو برای بهترین نمایش درام اشاره کرد.

پیتر دینکلیج نیز برای بازی در نقش تیریون لنیستر موفق به دریافت دو جایزهٔ امی بهترین بازیگر نقش مکمل مرد و یک جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شده‌ است.

تیتراژ سریال بازی تاج‌ و تخت

تیتراژ سریال بازی تاج‌ و تخت توسط استودیوی تولید الاستیک برای شبکه اچ‌بی‌او ساخته شده‌است. مدیر نوآوری آنگوس وال و همکارانش موفق به دریافت جایزه امی برای بهترین تیتراژ اصلی برای این مجموعه در سال ۲۰۱۱ شدند. این تیتراژ یک نقشهٔ سه‌بعدی از دنیای خیالی داستان را در نمای داخل یک کره که توسط یک خورشید (که خودش درون یک اسطرلاب قرار دارد) روشن می‌شود، به تصویر می‌کشد.

در حالی که دوربین بر روی زمین حرکت می‌کند تا به مناطقی برسد که اتفاقات این قسمت داستان در آن‌ها رخ می‌دهند، چرخ‌دنده‌هایی با مکانیزم پیچیده ساختمان‌ها و سازه‌های شهر را از زمین بیرون آورده و سر هم می‌کنند.

همزمان به‌ همراه پخش موسیقی ابتدای فیلم، نام بازیگران اصلی و دست‌اندرکاران مهم نمایان می‌شود. این تیتراژ بعد از حدود ۱ و نیم دقیقه با نوشتن عنوان مجموعه، نویسندگان و کارگردان به پایان می‌رسد. موسیقی تیتراژ این سریال توسط رامین جوادی (به آلمانی: Ramin Djawadi) ساخته شده است.

رامین جوادی Ramin Djawadi

رامین جوادی آهنگساز ایرانی تبار آمریکایی که پیشتر در بسیاری از سریال های پرطرفدار از جمله هشدار برای کبرا ۱۱ و فرار از زندان کارهای زیبایی از او شنیده ایم پیشتر نیز برای ساخت آهنگ های متعدد برای فیلم ها و سریال های متعدد توانسته جوایزی از جمله جایزه ارزشمند بیست و دومین دوره ی جایزه موسیقی فیلم و تلویزیون جامعهٔ آهنگسازان، نویسندگان و ناشران آمریکا شده است.

  • ایمان انصاریفر

دانلود آهنگ باراد به نام حواست نیست ❤️🌹

شنبه, ۱۵ مهر ۱۳۹۶، ۰۷:۰۵ ب.ظ

دانلود آهنگ باراد به نام حواست نیست ❤️🌹

  • ایمان انصاریفر

جایگاه آموزش موسیقی در ایران

شنبه, ۱۵ مهر ۱۳۹۶، ۱۱:۰۴ ق.ظ

اگر مدارس جهان را مورد بررسی قرار دهیم متوجه میشویم که آموزش موسیقی همچنان جایگاه کم و بیش بی ثباتی دارد. گرچه در بعضی مدارس اروپا کودکانی که علاقه به یادگیری موسیقی دارند میتوانند به فراگیری آن بپردازند. با این حال در بیشتر نقاط جهان کودک برای گنجاندن موسیقی در برنامه درسی خود باید دنبال توجیه مناسبی باشد.با توجه به پیشرفت تکنولوژی و تحقیق های جدید در مورد تاثیر موسیقی بر ذهن و ضریب هوشی کودکان امروزه آموزش موسیقی کم کم در پی یافتن اهمیت واقعی خود است و جایگاه آموزش موسیقی در ایران نیز در سال های اخیر دچار تغییر شده

یادگیری و اجرای موسیقی یک فرآیند تک بعدی نیست که بتوان آن را تنها درحوزه‌ی شنوایی مطالعه کرد. مواجهه با موسیقی چه در هنگام شنیدن، چه در هنگام یادگیری و اجرای آن فرآیندی چندبعدی است که مناطق مختلف حسی، حرکتی و حتی بینایی را درگیر می‌کند. به‌ویژه در هنگام یادگیری و اجرای موسیقی اندام‌های حرکتی و قوه‌ی بینایی و مراکز کنترلی و ارزشیابی مغز ما علاوه بر اندام و مناطق شنوایی درگیر هستند.

آموزشگاه موسیقی

توضیح فرآیند و پردازش چندبعدی موسیقی فراتر از بحث این مقاله است. پیشتر درباره‌ی عدم حضور موسیقی در برنامه‌های درسی پایه گفتیم و جای خالی آن در عرصه‌ی آموزش و پرورش. اما اگر موسیقی در این برنامه گنجانده شود نقش و برداشت والدین از یادگیری موسیقی فرزندانشان چیست؟

در ایران در یک دهه‌ی اخیر یادگیری موسیقی نقش پررنگی درمیان طبقه‌ی متوسط و مرفه جامعه یافته است که امری‌ست بسیار قابل توجه و تحسین. مادران و پدران یادگیری موسیقی را به‌عنوان یک فعالیت آموزشی فوق برنامه در زندگی کودکانشان می‌گنجانند، برای یادگیری موسیقی در کلاس‌ها ثبت نام می‌کنند، سازهای مختلف خریداری می‌کنند و در قبال آن انتظارات مشخصی از کودکانشان و مدرسان موسیقی دارند.

گرچه استقبال از یادگیری و آموزش موسیقی پدیده‌ایست در خور ستایش اما انتظارات و دورنمای والدین از آموزش فرزندانشان گاهی از توانایی‌های فرزندان و پتانسیل‌های جلسات آموزشی فراتر می رود. گاهی مشاهده می‌شود که والدین انتظار دارند که کلاس‌های موسیقی از فرزندانشان 'یک موسیقیدان' حرفه‌ای بسازند و فرزندانشان توانایی اجراهای حرفه‌ای را داشته باشند.

برای روشن‌تر شدن این مشکل می‌توان از موارد مشابه آموزشی مثال زد؛ فرزندان در مدرسه به یادگیری ریاضیات، ادبیات، جغرافیا و فیزیک می‌پردازند. آیا والدین از فرزندانشان انتظار دارند که در ازای گذراندن سال‌های متمادی دروس ریاضی، ریاضیدان شوند؟ یا نویسنده‌ی حرفه‌ای و یا مورخ؟ گرچه یادگیری هرکدام ازین زمینه‌ها برای زندگی بزرگسالی فرزندان ضروری و حیاتی است، اما برای مثال نمی‌توان از همه‌ی دانش آموزان انتظار 'ریاضیدان' شدن داشت. یادگیری ریاضیات، تاریخ، ادبیات، فیزیک و بقیه ی دروس به منظور فراگیری یک دانش عمومی و کلی و بالا بردن مهارت‌های ذهنی و زندگی فرزندان صورت می‌گیرد و در نهایت نتایج و مشاغل و تخصص‌های فرزندان حتی با توجه به استعدادهایشان در زمینه‌های خاص بسیار متنوع ومتفاوت خواهد بود. برای مثال هر کودکی باهوش ریاضی بالا ، لزوماً ریاضیدان‌شدن را انتخاب نخواهد کرد.

کلاس آموزش آواز کلاسیک

موسیقی نیز چنین است؛ هدف ازآموزش و یادگیری موسیقی 'موسیقیدان حرفه‌ای شدن' نیست و درواقع نمی‌تواند باشد. موسیقی می‌تواند به عنوان یک ماده‌ی آموزشی مهارتی، ذهنی و فرهنگی و از همه مهم‌تر پرورشی درنظر گرفته شود. جدا از تفاوت‌های فردی کودکان و نوجوانان در یادگیری و اجرای موسیقی و بدون در نظر گرفتن استعدادها و توانمندی‌های خاص و عمومی آن‌ها نمی‌توان از همگان انتظار 'اجرای بی‌نقص و حرفه‌ای' موسیقی را داشت و البته که 'اجرا' تنها هدف و غایی‌ترین دست‌آورد موسیقی نیست. محدود کردن موسیقی به اجرا در حقیقت دست‌کم گرفتن موسیقی به عنوان یک پدیده‌ی تکاملی، تاریخی و باستانی انسانی است. 
گرچه کیفیت سیستم آموزشی در موسیقی بسیار مهم است، اما ارزیابی این کیفیت الزاماً از طریق 'اجراهای موسیقی' آن‌گونه که امروزه در ایران رواج یافته است امکان پذیر و معقول نیست. برای ارزیابی کیفیت یادگیری موسیقی می‌توان به ارزیابی‌های دیگری نیز پرداخت. برای مثال میزان رشد و پیشرفت توانایی‌های ذهنی، حرکتی و مهارتی فرزندان یکی از روش‌های ارزیابی است. در یادگیری نواختن موسیقی مغز حرکات و فرآیندهای ذهنی هم‌زمان باهم را می‌آموزد، فرآیندهایی که شاید تنها در بعضی ورزش‌ها قابل یادگیری باشند. در یادگیری موسیقی کودکان تمرکز شنوایی و بینایی هم‌زمان را می‌آموزند و درعین حال می‌آموزند که چگونه خود را با اصواتی که در گروه نوازی می‌شنوند 'هماهنگ و هم‌زمان' کنند.

درآخر و شاید مهم‌ترین بعد موسیقی به عنوان یک پدیده انسانی و فرهنگی، انتقال فرهنگ و تشریک مساعی است. کودکان در فرآیند یادگیری دسته جمعی موسیقی تشریک مساعی، همذات پنداری و همراهی با هم‌نوعان را می‌آموزند. یاد می‌گیرند که احساساتشان را 'بیان' کنند و احساسات دیگران را با همذات پنداری درک کنند. آموزش موسیقی می تواند در رشد خلاقیت و تجسم تصویری و روایی کودکان موثر واقع شود.

کلاس آموزش آواز

شاید بهتر باشد کمی در انتظارات و دیدمان نسبت به آموزش، یادگیری واجرای موسیقی تجدیدنظر کنیم و دریابیم که دانستن موسیقی امری فراتر از صرفاً 'توانایی نواختن یک ساز' است. آموزش موسیقی ابزاری مؤثر در پرورش ادراک و شناخت انسانی است و موسیقی می‌تواند نقشی مهم درروند تکامل انسان داشته باشد.

  • ایمان انصاریفر

آشنایی با فلک خوانی

جمعه, ۱۴ مهر ۱۳۹۶، ۰۸:۴۶ ق.ظ

فلک خوانی گونه‌ای از موسیقی مردمی تاجیکستان است که بیشتر در روزهای نوروز اجرا می‌شود. این سبک موسیقی بدون استفاده از آلات موسیقی و تنها متکی به فریادهای آوازخوانان است و سابقه چند صد ساله دارد.

روزی احمد مردم شناس تاجیک با اشاره به اینکه فلک خوانی یکی از بزرگ‌ترین میراث‌های موسیقی تاجیکان و مردم فارسی زبان است می‌گوید فلک خوانی درد دل آواز خوان با فلک و چرخ گردون و اشعار آن برگرفته از رباعیات و دوبیتی‌های مردمی است.

آموزشگاه موسیقی

تابش هلالی استاد موسیقی تاجیکستان نیز می‌گوید هر منطقه در تاجیکستان سبک موسیقی خاص خود را دارد اما فلک خوانی بیشتر در مناطق جنوبی این کشور محبوبیت دارد. فلک خوانان سازی همراه خود ندارند و آرزوها و خواسته‌های خود را تنها با فریاد از خداوند طلب می‌کنند.

سعد الله نعیم اف کارشناس موسیقی تاجیکستان نیز با اشاره به اینکه فلک خوانی در تاجیکستان به دو نوع فلک دشتی و راغی تقسیم می‌شود می‌گوید فلک خوانی دشتی بدون استفاده از الات موسیقی و بیشتر در صحرا و بیابان اجرا می‌شود و فریاد عنصر اصلی این سبک موسیقی است. اواز خوانان در فلک راغی که کمتر در تاجیکستان رایج است از نی استفاده می‌کنند. فلک خوانی نه تنها در تاجیکستان که در افغانستان و بخشی از خراسان ایران نیز اجرا می‌شود.

  • ایمان انصاریفر