واوموزیک دانلود آهنگ جدید ایرانی

دانلود جدید ترین آهنگ های ایرانی با لینک مستقیم رایگان

واوموزیک دانلود آهنگ جدید ایرانی

دانلود جدید ترین آهنگ های ایرانی با لینک مستقیم رایگان

۱۹ مطلب در شهریور ۱۳۹۶ ثبت شده است

روش های دسته بندی موسیقی

چهارشنبه, ۲۹ شهریور ۱۳۹۶، ۱۲:۳۷ ب.ظ

موسیقی به روشهای بسیاری دسته بندب می‌شود

بر اساس دورهٔ هنری پیدایش:

موسیقی گریگورین

موسیقی دوره باروک

موسیقی کلاسیک

موسیقی مدرن

بر اساس ساختار آوا شناسی:

کوانتو تونیک (موسیقی دارای نت‌های جداگانه مشخص با فاصله موسیقیایی)

استریم تونیک (موسیقی بدون فواصل – موسیقی دارای نتهای پیوسته)

بر اساس ساختار گامها:

گام کروماتیک

گام دیاتونیک

بر اساس تعداد نت‌ها در گام:

پنتاتونیک یا پنج صدایی (مانند موسیقی ژاپن)

مونوتونیک یا تک صدایی (مانند برخی سازهای تک‌نت همچون برخی شیپورهای نظامی و یا سوت‌سوتک)

هگزاتونیک

از دیدگاه ضرباهنگ:

موسیقی بی‌ضرب – آن است که دارای وزنی آشکار نباشد که نمونهٔ آن برخی آوازهای موسیقی ایرانی هستند.

موسیقی آهنگین یا رِنگ (Rhythmic) به موسیقی‌هایی گفته می‌شود که دارای وزن باشد مانند آهنگ‌هایی که برای رقص ساخته شده باشد؛ پیش در آمد، مارش و غیره.

لارگو (خیلی آرام و آهسته)

آداجیو (آهسته)

پرستو (خیلی تند)

آلگرو (تند)

آندانته (معمولی)

آلگرتو

از دیدگاه ناحیه پیدایش:

موسیقی بومی

موسیقی نواحی

موسیقی شرقی

موسیقی غربی

موسیقی ایرانی

موسیقی عربی

موسیقی فلامنکو

موسیقی کانتری

(و بسیاری نواحی دیگر)

کلاس آموزش آواز

از دیدگاه خاستگاه معنایی-کلامی و جایگاه اجتماعی:

موسیقی مذهبی

موسیقی آیینی (به عنوان مثال موسیقی عرفانی و یا موسیقی صوفی گری موسیقی عروسی و یا عزا)

موسیقی پاپ

موسیقی راک

موسیقی رپ

موسیقی کودک

نوحه خوانی

تواشیح

از لحاظ اولویت کلام یا ساز:

موسیقی کلامی

موسیقی بی‌کلام

از دیدگاه کاربردی:

موسیقی درمانی مانند موسیقی زار جنوب ایران و یا موسیقی‌های مخصوص آرامش و مدیتیشن

موسیقی رقص

موسیقی فیلم

موسیقی نظامی (مارشه)

از لحاظ سازبندی (ارکستراسیون) و آوایی:

موسیقی تک سازی (Solo)

موسیقی سمفونیک

موسیقی اپرا

دو نوازی (دوئت)

سه نوازی (تریو)

چهارنوازی (کوارتت)

موسیقی تلفیقی (فیوژن)

موسیقی ضربی

موسیقی آرشه‌ای (مانند کوارتت زهی، گروه سازهای بادی)

موسیقی آوایی (وکال) – مانند آثار ارکستر آوازی تهران و یا گروه کر کلسیا

بر پایه فرم موسیقی:

سونات

سمفونی

پرلود (پبش درآمد)

مینوئت

پیشنوا (اُورتور)

کنسرتو

لایتموتیف یا نغمه معرف (leitmotiv به معنی نغمهٔ راهبر یا شاخص)

بر اساس دستگاه یا مقام که برای موسیقی سنتی ایرانی هفت دستگاه به همراه ۵ آواز برمی‌شمارند مانند دستگاه ماهور، دستگاه شور، آواز بیات ترک. هر دستگاه می‌تواند تعدادی «گوشه» داشته باشد. همچنین در موسیقی ایرانی ۱۲ مقام برشمرده‌اند مانند مقام راست، زیر، اصفهان، حجاز.

  • ایمان انصاریفر

آیا موسیقی عامل حواس پرتی است؟

دوشنبه, ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ۱۲:۵۵ ب.ظ

برای کارهای فیزیکی یا کارهایی که به تمرکز زیادی نیاز ندارند، موسیقی باکلام اغلب فایده‌ی زیادی دارد؛ ولی موقع انجام کارهای دقیق باعث بر هم زدن تمرکز می‌شود.

تحقیقات نشان می‌دهد که صحبت قابل فهم (صحبتی که به وضوح شنیده و درک شود) جوی به وجود می‌آورد که باعث حواس‌پرتی می‌شود. دردسرساز ترین مشکل یک دفتر کار شلوغ این است که مدام تمرکز خود را تغییر می‌دهیم تا به حرف‌های قابل شنیدن و قابل فهم دیگران گوش کنیم. در تحقیقی ۴۸ درصد از افراد مورد آزمایش صحبت‌های قابل فهم را مهم‌ترین عامل حواس‌پرتی‌شان عنوان کردند.

کلاس آموزش آواز

تلاش برای انجام کاری که زبان در آن دخیل است (مثل نوشتن) در حین گوش دادن به موسیقی باکلام، مثل این است که در حالی که یک نفر دارد همزمان با شما حرف می‌زند، با شخص دیگری مکالمه کنید. در این مورد معمولا موسیقی باکلام شما را به بن‌بست می‌رساند.

از سوی دیگر، موسیقی باکلام می‌تواند بر فعالیت‌های خلاقانه‌ای که مستقیما با فعالیت‌های کلامی ارتباط ندارند، تأثیر متفاوتی بگذارد. به عنوان مثال تحقیقی که روی توسعه‌دهندگان نرم‌افزار انجام شد نشان داد که موسیقی باکلام بازده کار آنها را افزایش می‌دهد.

بدون موسیقی (صدای پس‌زمینه)

اگر این روش نوظهور جوانان امروزی برای‌تان جالب نیست، نگران نباشید؛ گاهی موسیقی شیرینِ سکوت از همه چیز بهتر است.

  • ایمان انصاریفر

لاغر شدن در شب عروسی

دوشنبه, ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ۱۱:۱۲ ق.ظ

گاهی استرس و فشار عروسی آنقدر زیاد است که عروس خانوم را با اضافه وزن مواجه میکند یا ممکن است به خاطر بی برنامگی در خوردن وعده های غذایی و کمبود وقت و ورزش نکردن مقداری چربی در اندام های عروس جوان خودنمایی کند. اما همه دوست دارند در لباس عروس به زیباترین شکل به نظر برسند حال در این مقاله میخواهیم راز و رمز لاغر شدن در شب عروسی را برای شما فاش کنیم.

لباسی مناسب انتخاب کنید

آنچه که همیشه در رویاهای خود به عنوان لباس عروس می‌پرورانده‌اید را فراموش کنید و به اندام امروزی خود بنگرید. در انتخاب لباس عروس باید بدانید کدام مدل لباس برای پوشاندن قسمت نامتعادل اندام‌تان مناسب است. مثلا:

خدمات مجالس در تهران

اگر بازوها و سرشانه‌ها بزرگ و قطوری داشته یا کمی قوز دارید نباید لباس مدل دکلته را سفارش دهید. در عوض لباس‌تان باید یا آستین کوتاه یا آستین حلقه‌ای باشد.
اگر پایین تنه تان بزرگ است باید به دنبال لباس‌هایی که از زیر سینه گشاد می‌شوند باشید.
اگر می‌خواهید بالاتنه‌تان را کلا جمع‌وجورتر کنید باید لباسی با نیم‌تنه گن شکل و تنگ و دامنی که از کمر پف آلود است را برگزینید.
اگر می‌خواهید برجستگی‌های اندام خود را نشان دهید بهتر است از مدل ماهی استفاده کنید.
اگر هم در هیچ یک از دسته‌های بالا قرار نمی‌گیرد بهتر است سراغ این مدل ساده و کشیده بروید زیرا بر بیشتر اندام‌ها می‌نشیند و ظرافت یک عروس را نشان می‌دهد.

لباس زیر مناسب لباس عروسی‌تان را بخرید

اگر لباس عروسی‌تان مدل تنگ و کشیده است حتما باید در بازار بگردید و لباس زیر کاملا اندازه و مناسب بدن‌تان را انتخاب کنید.

هنگام عکاسی بایستید

حالت بدن در حالت ایستاده بسیار متفاوت از حالت نشسته است. اگر می‌خواهید در عکس‌ها اندامی متناسب از خود به یادگار بگذارید بهتر است ایستاده ژست بگیرید. البته توصیه ما به این معنی نیست که در تمام طول مراسم عقد و عروسی بایستید اما بهتر است این نکته را در طول عروسی در ذهن داشته باشید. نکته بعدی این‌که در روز عروسی سعی کنید شانه‌های‌تان را عقب نگاه دارید، پشت‌تان را صاف بگیرید و قوز نکنید. یک راه برای به خاطر سپردن این نکات مهم این است که فکر کنید میله‌ای از مرکز سر شما به سمت کمرتان فرو رفته و نباید اجازه دهید این میله خم شود.

تشریفات مجالس در تهران

کمی قد بکشید

اگر چه بسیاری از عروس‌ها فقط هنگام گرفتن عکس و فیلم کفش‌های پاشنه بلند خود را می‌پوشند و در طول جشن کفشی راحت‌تر به پا می‌کنند اما پوشیدن کفش پاشنه بلند یکی از ساده‌ترین راه‌های بهتر درخشیدن در لباس عروسی است. تصور کنید 165 سانتی‌متر قد و 65 کیلو وزن دارید حال اگر یک کفش با پاشنه 7 سانتی‌متری بپوشید وزن‌تان همان 65 کیلوگرم می‌ماند اما قدتان به 172 سانتی‌متر می‌رسد. بعضی‌ها تصور می‌کنند پوشیدن کفش پاشنه بلند تنها سبب بلندتر به نظر رسیدن پاها می‌شود اما در واقعیت این کفش‌ها وزن را در نگاه بیننده بین طول قامت بلندتری پخش می‌کنند. البته بهتر است در عروسی پاشنه کفش‌تان بیشتر از 8 سانتی‌متر نباشد.

ژست‌های عالی بگیرید

اگر می‌خواهید تصویر زیبای جشن عروسی‌تان همیشه در خاطرتان بماند بهتر است در تهیه عکس‌های عروسی دقت به خرج دهید. یکی از مهم‌ترین موارد در داشت عکس خوب، گرفتن ژست خوب است. برای این منظور هنگام ثبت عکس کمی سرتان را پایین‌تر بگیرید تا تیزی استخوان چانه‌تان در تصویر نمایان شود. بهتر است کمی هم بدن‌تان را به راست یا چپ متمایل کنید تا اندام‌تان در لنز دوربین کشیده‌تر نشان دهد برای چنین ژستی شانه‌های تان را محکم بالا و روبه دوربین بگیرید و پایین‌تنه‌تان کمی به یک سمت متمایل کنید. هر کس بعدا عکس را ببیند حتما از شما می‌پرسد:« برای عروسی‌ات چطور لاغر کردی؟»

تشریفات عروسی در تهران

یک ژست خوب و زیبا برای عروس خانم‌ها

به جای این‌که بازوهای تان را به بدن‌تان بچسبانید کمی آنها را از خود دور کنید و کف دست‌های‌تان را با متانت در دو سمت کمر و پایین‌‌ تنه‌تان بگذارید.

  • ایمان انصاریفر

کنسرت پرحاشیه ناصر چشم آذر و اشکان خطیبی

شنبه, ۲۵ شهریور ۱۳۹۶، ۱۱:۰۹ ق.ظ

کنسرت بزرگ ناصر چشم آذر با همراهی ارکستر ایستگاه و اشکان خطیبی در حالی برگزار شد که در دقایقی از برنامه ناصر چشم آذر به دلیل نامساعد بودن حال جسمی از صحنه بیرون رفت.

 

به گزارش صفحه اخبار موسیقی واوموزیک ناصر چشم آذر در ابتدا برنامه را به مناسبت چهلمین روز درگذشت ناصر فرهودی، به وی تقدیم کرد.

قطعات باران عشق، سوغاتی، شور عشق، قصه‌های مجید، قطعه‌ای ترکیبی از موسیقی سه فیلم هامون، خواب و بیدار و اجاره‌نشین‌ها، قطعه دو پرنده و... در این برنامه اجرا شد و اشکان خطیبی نیز قطعات زائر، خیابون، مسافر و خدای آسمونها را به اجرا درآورد.

ابوالحسن داوودی، بیتا منصوری، حامد کمیلی، سارا بهرامی و شاهد احمدلو از اهالی سینما از مهمانان ویژه این کنسرت بودند.

پس‌ازاینکه دو قطعه بدون ناصر چشم آذر اجرا شد، او با بهبود اوضاع جسمانی بار دیگر روی سن آمد و از مسئولان دفتر موسیقی، ریاست تالار وحدت، رسول ترابی، سمیه کاویانی، ارکستر بزرگ ایستگاه به سرپرستی مهدی نوروزی و مدیریت گلناز گلزاری و رهبری امید رجبی و مدیریت شیرینی دانژه تشکر به عمل آورد.

این کنسرت به همت موسسه آوای دوران و تهیه‌کنندگی رسول ترابی و مدیریت سمیه کاویانی ۲۳ شهریورماه سال جاری در تالار وحدت به اجرا درآمد.

  • ایمان انصاریفر

پیشرفت نوازندگی در کیبورد

دوشنبه, ۲۰ شهریور ۱۳۹۶، ۰۶:۴۳ ب.ظ

شاید شماهم از آن دسته افرادی باشید که سالهاست تمیرن نوازندگی میکنید اما هنوز پیشرفت چندانی نکرده اید. تا حایی که شاید حتی گاهی این فکر به مغزتان خطور کند که اصلا استعداد نوازندگی ندارید و بهتر است این کار را رها کنید. میخواهید یاد بگیرید که چطور در نواختن پیانو یا کیبورد مثل حرفه ای ها باشید؟ این مقاله به پیشرفت نوازندگی در کیبورد شما کمک شایانی میکند.

الگو شناسی را فرا بگیرید

هر آهنگی نوشته میشود، از یک الگو و ساختار قسمت ها و تسلسل های آکورد تشکیل شده است. شما باید تنها به یک آهنگ مدرن مثل نغمه های بیتل ها گوش دهید، متوجه مفهوم این نوشتار شوید.

برای ازدیاد منابع موسیقیایی خود و پیشرفت مهارتتان و بهبود آن،سعی کنید هر آهنگی که می شنوید را سریعا و به راحتی، الگوهایش را یاد بگیرید.

آموزشگاه موسیقی

با اعداد بنوازید

هر آهنگی که نوشته شده است در یک کلید خاص است. هر کلید گام خود را دارد، سری از نت های در فواصل معین.
هر کدام از آنها صدای طبیعی و مطبوع به گوش می دهند وقتی که در ترتیب خود نواخته شوند.

هر گام در هر کلید ، آکورد یک و آکورد دو خود را دارد. بجای مجبور کردن خود برای حفظ کردن چگونه یاد گرفتن آکوردهای پیانو و کیبورد بر اساس عادت، بجای آن کلیدهایی که آکوردها در آن نواخته شدن و گام ها را یاد بگیرید.

در آن صورت خیلی سریع و به راحتی می توانید بفهمید چگونه یک آکورد را در هر کلیدی درجا بنوازید. چه آن آکورد مورد نظر را حفظ کرده بودید یا نه!

مهارت هایتان را به نمایش بگذارید :

البته ما پیشنهاد نمی کنیم که به صورت غیر عرف اجتماعی جامعه به خیابان بروید ولی پیشنهاد می کنیم که وقتتان را در کنار موسیقی دانان استثنایی بگذرانید.
عضلات بدن، حافظه بالاتری از توانایی فراخوانی ذهن هوشیار ما دارند. با به سادگی غوطه ور شدن در محیط که گوش شما در معرض شنیدن و نمایش قرار بگیر، با نواخته شدن موسیقی که شما مشتاقید، بدنتان واکنش ساده تری در بازتولید آن صداها روی کیبورد یا پیانوی خودتان را نشان می دهد.

مهمترین چیزی که در ماجراجویی نوازندگی کیبورد و پیانو شما باید این است که بخاطر بیاورید که به آن هر روز توجه نشان دهید.

نیازی نست که برای ساعت ها و ساعت ها در روز تمرین کنید تا نوازنده خوبی شوید.
فقط احتیاج است که هر روز زمانی حتی کوتاه را وقف کیبورد یا پیانو کنید تا مهارت هایی که در حال یاد گرفتید، در ذهن و بدنتان باقی بماند.

کلاس آموزش آواز کلاسیک

گوش بدهید:

نکته امروز درباره یادگرفتن نواختن از طریق گوش دادن است.

راز یادگیری نواختن از طریق گوش دادن، ساده است. همان طور که در مقاله قبلی یاد گرفتید، ۱۲ کلید موسیقی وجود دارد.
با انجام دادن آن، می توانید راحت هر موسیقی که می شنوید را به کلیدی که دوست دارید، انتقال بدهید.

انتقال را یاد بگیرید و سپس به سطح بعدی نوازندگی کیبورد و پیانو، ارتقاع خواهید یافت. که همچنین مهارت فی البداهه نوازی را نیز یاد خواهید گرفت.

بیشتر نوازندگان پیانو می توانند صفحه نت های موسیقی ها را بخوانند و دنبال کنند، ولی کمتر دیده می شود که نوازنده ای بنشیند و شروع به نوازندگی فی البداهه بدون شنیدن آهنگی که شنیده است، بکند و صداهای مطبوع و خوبی به گوش بدهد.

البته، اگر هنوز نمی دانید که چطور صفحه نت های موسیقی کیبورد و پیانو را بخوانید، پس ممکنه هنوز بخواهید این مهارت رو بخوبی یاد بگیرید.

ولی هزینه یادگیری اصول موسیقی فقط در نوشته شده ها نیست، بلکه در گوش دادن نیز هست.
در تعاریف موسیقی، به این ترم، تمرین گوش می گویند.

یاد بگیرید، که صداهای فواصل هارمونیک و ملودیک رو تشخیص دهید و بیش از نیمی از راه پیشرفت را از این طریق طی کنید.

  • ایمان انصاریفر

اولین ضبط درامز روی گرامافون

پنجشنبه, ۱۶ شهریور ۱۳۹۶، ۰۸:۲۱ ب.ظ

Antonio Spargo یا Tony Spargo نوازنده درامز گروه جز ” The Original Dixieland Jazz Band ” بود که ۵۰ سال به همکاری با این گروه ادامه داد.وی اولین نوازنده ای بود که اجازه یافت نوازندگی خود را بر روی صفحه گرامافون جاودانه کند. او که از خانواده ای سیسیلی تبار در نیو اورلیان در سال ۱۸۹۷ بدنیا آمده بود، در ۲۰ سالگی برای ضبط اولین آهنگ گروه وارد این “جزبند” شده و در دهه ۴۰ میلادی به رهبری گروه رسید و تا سالهای دهه ۶۰ بعنوان تنها بازمانده از بنیانگذاران گروه در آن باقی ماند تا اینکه گروه از هم پاشید. بعد از آن و بخاطر نفوذ روز افزون سبک راک و پاپ، کاملا از دنیای موسقی کناره گرفت تا اینکه در سال ۱۹۶۹ چشم از جهان فروبست.

آموزشگاه موسیقی

قطعات “Dixiland Jazz Band One-Step” و “Indiana” به نوازندگی او اولین قطعاتی بودند که بر روصفحه قابل شنیدن بودند. این قطعات در اوایل سال ۱۹۱۷ توسط شرکت “Columbia” منتشر شدند. نکته جالبتر اینکه Spargo در این قطعات از تکنیک ویژه ای برای نواختن BassDrum استفاده میکند: وی بجای استفاده از پدال برای نواختن باس درام ، از تکنیک منحصر بفرد خودش “Double Drumming” که به آن فوق العاده مسلط بوده استفاده میکند.

در این تکنیک BassDrum بسیار نزدیک به SnareDrum قرار داده میشده ، بصورتی که امکان نواختن هر دو طبل بصورت همزمان و توسط دست (باس درام با انتهای چوب نواخته میشده)مهیا میگردیده است.

او در SetUp خود در این قطعات فقط از Woodblock,Cowbell,SnareDrum,BassDrum و Choke Cymbal استفاده کرده و با گوش دادن به این قطعات شور و شوق موجود در فضا (بواسطه ضبط اولین آهنگ بر روی صفحه)کاملا حس میگردد.

کلاس آموزش آواز سنتی

  • ایمان انصاریفر

در پی استقبالی که سال گذشته از کنسرت‌های «راک دِ پن» در تهران و شهرستان‌ها انجام شد، اشکان خطیبی قصد دارد بار دیگر این تجربه موسیقایی و تجسمی را روز شنبه ۲۵ شهریور طی دو سانس در سالن تئاتر مستقل تهران روی صحنه ببرد.

به گزارش صفحه اخبار موسیقی واوموزیک، می‌توان گفت اجراهای «قلم را بچرخان» که از آذر سال گذشته در همین تئاتر مستقل تهران آغاز و بعد از آن به اجرا در سالن «چارسو»، اجرا در شهر شیراز و در نهایت سالن برج آزادی ختم شد، اولین تجربه اشکان خطیبی در این قالب است و حتی در زمینه پرفورمنس هم این کار با تجربه‌هایی که قبلاً در ژانر تئاتر موزیکال و پرفورمنس‌های موسیقایی داشته، تفاوت‌های زیادی دارد. آنها در این اجرا، بار دیگر آثار مهم و تأثیرگذار موسیقی راک (نه صرفاً راک، بلکه راک‌اندرول) را اجرا می‌کنند و از موسیقی این سبک در دهه ۶۰ تا اواسط دهه ۹۰ استفاده می‌کنند.

این گروه که قصد دارد زمستان سال جاری، «قلم را بچرخان ۲» را روی صحنه ببرد، در کنسرت پیش‌رو هم قطعات گذشته یعنی Miss you و Satisfaction (گروه رولینگ استونز)، Come together (جان لنون) ،Break on through (گروه د دورز)،We will rock you (گروه کوبین)،Have a cigar (دیوید گیلمور)، Young lust (دیوید گیلمور)، god’s gonna cut you down (جانی کش)،Jigsaw falling (کریس آیزاک) و Losing my religion (R.E.M) را اجرا می‌کند.

اشکان آبرون (نوازده کیبورد)، آرش سعیدی (نوازنده گیتارباس)، نیما رمضان (نوازنده گیتار الکتریک و طراح صداهای الکترونیک) و بردیا امیری )نوازده درامز( اعضای گروه «قلم را بچرخان» هستند و سهیل دانش اشراقى هم به عنوان طراح دیجیتال پینتینگ در طول اجرا طراحى و ایده‌پردازى می‌کند.

کنسرت «قلم را بچرخان» روز شنبه ۲۵ شهریور، در دو سانس ۲۰ و ۲۲ در سالن «تئاتر مستقل تهران» (به آدرس: ضلع شرقی چهارراه ولیعصر، خیابان رازی، نبش کوچه زند وکیل، پلاک ۵٠) و با صدابرداری روزبه خورزنی روی صحنه می‌رود که علاقه‌مندان می‌توانند برای تهیه بلیت به سایت «ایران کنسرت» مراجعه کنند.

  • ایمان انصاریفر

زندگینامه نیل پرت ترانه سرای درامر

چهارشنبه, ۱۵ شهریور ۱۳۹۶، ۰۹:۳۲ ب.ظ

زندگینامه نیل پرت ترانه سرای درامر حواشی و فراز و فرود های بسیاری دارد در این نوشتار با او بیشتر آشنا میشوید. نیل پرت (Neil Ellwood Peart) یکی از بهترین ترانه سراهای حوزه راک بوده که خود نوازنده ساز های درام نیز بوده است. این هنرمند در سال ۱۹۵۳ در اونتاریو کانادا به دنسا آمد و در ۱۳ سالگی به نوازندگی درام روی آورد و به سختی خانواده اش را راضی کرد تا چوب های درام نوازی و یک پد پلاستیکی برایش تهیه کنند و در عوض آن ها نیز قول دادند اگر یک سال تمام کار درام نوازی را ادامه دهد یک ساز کامل درام برایش تهیه کنند و اینگونه شد که در ۱۴ سالگی به ساز آرزوهایش رسید

در آن زمان او در انگلیس و مهد موسیقی راک زندگی میکرد.

در دوارن نوجوانی، وی کارش را با گروههای محلی شروع کرد و از گروهی به گروه دیگر میرفت و بخاطر همین مسئله، درس را در مقطع دبیرستان رها کرد تا بتواند بصورت تمام وقت به نوازندگی بپردازد. در آن دوران استیل نوازندگی وی بشدت تحت تاثیر اشخاصی چون John Bonham و Keith Moon که در موسیقی هارد راک انگلیس مورد توجه بسیاری بودند قرار داشت.

وی همچنین در آنزمان زیر نظر استاد جز با نام Freddie Gruber تحت آموزش جدی قرار گرفت که تاثیر زیادی بر درک او از موسیقی و توانایی تکنیکی اش داشت.

کلاس آموزش آواز کلاسیک

اما با توجه به فعالیتهایش وی نتوانست موفقیتی در خور توجه بدست بیاورد و در سال ۱۹۷۴ بود که وی به کشورش بازگشت و به گروه محلی Rush در تورنتو پیوست و جایگزین درامر قبلی گروه شد .

هرچند وی در مقطع کوتاهی با گروه دچار مشکلاتی شد اما در ۲۹ جولای همان سال بصورت رسمی به گروه پیوست و بعنوان درامر جدید گروه معرفی شد و توانست در تور این گروه در آمریکا شرکت نماید و این شروعی بود برای موفقیتهای وی در عرصه موسیقی راک.

وی بسرعت توانست جایگاه خوبی را در گروه بدست آورد و جدا از نوازندگی نیز از اشعارش در ترانه های گروه استفاده میشد تا اینکه وی اولین آلبوم را با عنوان Fly by Night همراه با گروه ضبط نمود که این آلبوم توانست فروش قابل توجهی را در امریکا از آن خود نماید.

آموزشگاه موسیقی

پس آن توری در انگلیس و ضبط دومین آلبومش، گروه را بیش از پیش مطرح ساخت. اما در زمینه نوازندگی وی از نوازندگان درام گروههای مشهوری چون لدزپلین و کینگ کریمسون و غیره تاثیر زیادی گرفت برخی از این نوازندگان :
Led Zeppelin’s John Bonham, King Crimson’s Michael Giles, Phil Collins, Steve Gadd, Billy Cobham, Buddy Rich, Bill Bruford و Gene Krupa بودند که در استیل و سبک نوازندگی او تاثیر زیادی گذاشتند. Gene Krupa در حقیقت اولین گروهی بود که او را تحت تاثیر قرار داد تا به نوازندگی درام و ترانه سرایی روی آورد.

اما در نهایت وی توانست خود نیز صاحب سبک شود که باید آنرا حاصل تجربه و آشنایی اش با سبکهای مختلف نوازندگی دانست.
وی یکی از محبوبترین نوازندگان درام در سطح جهان میباشد که در نظر سنجی هایی که مجله Modern Drummer magazine انجام داده است، توانسته این عناوین و جوایز را بخود اختصاص دهد:

کلاس آموزش آواز

* Hall of Fame: 1983

* Best Rock Drummer: 1980, 1981, 1982, 1983, 1984, 1985, 1986, 2006 (won vote count, but ineligible*)

* Best Multi-Percussionist: 1983, 1984, 1985, 1986

* Best Percussion Instrumentalist: 1982

* Most Promising New Drummer: 1980

* Best All Around: 1986

* ۱۹۸۶ Honor Roll: Rock Drummer, Multi-Percussion

* Best Instructional Video: 2006, for Anatomy of A Drum Solo

* Best Drum Recording of the 1980s, 2007, for “YYZ” from Exit…Stage Left

* Best Recorded Performance:

۱۹۸۰: Permanent Waves

۱۹۸۱: Moving Pictures

۱۹۸۲: Exit…Stage Left

۱۹۸۳: Signals

۱۹۸۵: Grace Under Pressure

۱۹۸۶: Power Windows

۱۹۸۸: Hold Your Fire

۱۹۸۹: A Show of Hands

۱۹۹۰: Presto

۱۹۹۲: Roll the Bones

۱۹۹۳: Counterparts

۱۹۹۷: Test for Echo

۱۹۹۹: Different Stages

۲۰۰۲: Vapor Trails

۲۰۰۴: R30

۲۰۰۷: Snakes and Arrows

وی در سال ۲۰۰۷ این جوایز را از نشریه Drummer magazine دریافت نمود:
* Drummer of the Year

* Best Progressive Rock Drummer

* Best Live Performer

* Best DVD (“Anatomy Of A Drum Solo”)

* Best Drumming Album (Snakes & Arrows)

از وی کتابها و DVD های آموزشی بسیاری منتشر شده است که از جمله آنهاA Work in Progress. 2002، Anatomy of A Drum Solo Leonard. 2005 را میتوان نام برد.

  • ایمان انصاریفر

لباس مناسب شب خواستگاری

سه شنبه, ۱۴ شهریور ۱۳۹۶، ۰۱:۰۶ ب.ظ

لباس شب خواستگاری از این جهات اهمیت دارد که این به عنوان اولین دیدار رسمی عروس و داماد آینده با خانواده های فرد مقابل است و از آنجا که اولین چیزی که در شما دیده میشود ظاهرتان است نه باطن شما پس همانطور که لباس مناسب میتواند ذهنیتی مناسب نسبت به شما ایجاد کند ،ظاهر نامناسب نیز میتواند تاثیر منفی بگذارد.البته نوع پوشش نسبت به فرهنگ خانواده ها طبقه اجتماعی عقاید مذهبی و … میتواند تغییر کند اما نکاتی در انتخاب نوع پوشش هست که در همه آن ها یکسان است و رعایت آن ها الزامی است تا خاطره خوبی از این دیدار در ذهن شما و اطرافیان باقی بماند.

مدل و رنگ لباسی که برای این شب انتخاب می کنید باید متناسب با جنسیت،‌ سن و اندام شما باشد. سعی کنید در این مراسم از لباس های رسمی، ساده و راحت استفاده کنید. پوشیدن لباس های غیر رسمی و جلف، تنگ و چسبان و… در شب خواستگاری نه تنها شایسته مقام و شأن شما نیست بلکه نگاه خانواده و فرد مقابل را نسبت به شما تغییر می دهد. علاوه بر همه این ها شب خواستگاری استرس و فشار خاص خود را دارد، پس بهتر است با اجتناب از لباس های تنگ و چسبان این استرس و فشار را چند برابر نکنید.
نوع پوشش شما در همچین ملاقاتی به هوش و ذکاوتتان بر می گردد، انتخابی سخت و در عین حال آسان. لباسی که هم زیبایی و آراستگی را به شما هدیه کند و هم نشانگر شخصیت واقعی شما باشد.

حتما دخترانه بپوشید!

آقا پسر باید لباس سنگین و مناسبی بپوشد. توجه به آرایش موی سر برای آقایان نیز در این مراسم مهم است. آقا پسرها باید با آرایشی مناسب از سر بدون بهره از لوازمی چون واکس مو، رنگ مو و … در مقابل خانواده فرد مقابل ظاهر شوند. یادمان باشد که استفاده از برخی از امکانات برای پوشاندن عیوبی چون کم مویی، ‌بی مویی و … نوعی دروغگویی و عدم صداقت به فرد مقابل محسوب می شود.
کت و دامن، شلوار، لباس سرتاسر مشکی، پارچه‌های گیپور و دانتل یا کار شده اصلا مناسب خواستگاری نیستند. برای خواستگاری، لباس‌های مثل بلوز و دامن و پیراهن بهترین انتخابند. رنگ‌ها را هم تا جایی که می‌شود از رنگ‌های شاد و روشن انتخاب کنید. قرار است جوانی و دخترانگی‌تان را نشان بدهید، پس سراغ لباس‌های زنان جاافتاده یا لباس‌های مردانه نروید.

خدمات مجالس در تهران

حجاب روشن و کم‌رنگ، اما سفید نه!

اگر حجاب دارید، چه روسری و چه چادر، رنگ روشن را انتخاب کنید. اگر لباس‌تان خیلی روشن است، می‌توانید روسری‌تان را از یک رنگ تند انتخاب کنید. مثلا لباس سفید را با روسری آبی یا صورتی بپوشید. اگر رویش چادر سر می‌کنید، دوباره چادر را با زمینه سفید بپوشید. چادرهایی با گل‌های درشت یا چادرهای ساتن و ابریشم مناسب خواستگاری نیستند. یک چادر ساده با طرح‌های ریز برای شما عروس آینده بهتر است.

هرگز مانتو نپوشید!

اگر می‌خواهید حجابی در حد مانتو داشته باشید، بروید سراغ تونیک‌های بلند با دامن.البته سعی کنید لباستان در ناحیه کمر کمی تنگ باشد تا این نوع لباس‌ها شما را خیلی چاق نشان ندهند، اما بهتر از مانتو هستند. مانتوهای جلوبسته برش‌دار هم گزینه‌های خوبی هستند، اما به هیچ عنوان سمت مانتوهای ساده دکمه‌دار با یقه انگلیسی و جیب نروید. قرار نیست که در یک جلسه اداری شرکت کنید!

رنگ های تند و شلوار جین ممنوع!

پارچه لباس‌تان باید نخی، حریر، ابریشم یا ساتن باشد. رنگ لباس‌تان هم نباید فریاد بکشد. نه آبی کاربنی، نه قرمز گوجه‌ای. گل‌گلی و شلوغ هم لباس نپوشید. یک پیراهن حریر ساده گلبهی با دامن سفید انتخابی عالی است.

تشریفات مجالس در تهران

بیشتر از هر چیز خودتان باشید!

کت و دامن، شلوار، لباس سرتاسر مشکی، پارچه‌های گیپور و دانتل یا کار شده اصلا مناسب خواستگاری نیستند. برای خواستگاری، لباس‌های مثل بلوز و دامن و پیراهن بهترین انتخابند. رنگ‌ها را هم تا جایی که می‌شود از رنگ‌های شاد و روشن انتخاب کنید. قرار است جوانی و دخترانگی‌تان را نشان بدهید، پس سراغ لباس‌های زنان جاافتاده یا لباس‌های مردانه نروید.
این اولین قاعده ظاهر شما در روز خواستگاری است. اگر اصولا چادری هستید، یکهو کشف حجاب نکنید. اگر هم اصولا حجاب ندارید، صرفا به خاطر کلیشه چادر سفید در شب خواستگاری چادر سر نکنید. اگر اصولا اهل آرایش نیستید، مجبور نیستید قلم مو به دست بگیرید و خودتان را نقاشی کنید. اگر هم همیشه دو سه سانت قطر آرایش روی صورت‌تان است، همان طوری خودتان را درست کنید.
توجه: گاه برخی از والدین دختر خانم را مجبور می کنند که بر خلاف همیشه در این مراسم چادر سر کنند. اگر شما هم چنین شرایطی دارید حتما در قسمت گفتگو با آقا پسر موضوع را با وی در میان بگذارید و به او بگویید که چادر سر نمی کنید و به اصرار خانواده تان این کار را کرده اید. حتی دقیقاً مشخص نمایید که در خانه و خارج از خانه چه پوششی دارید.
معمولاً دختر خانم ها هم دوست دارند در این شب برای زیبا جلوه کردن مقداری آرایش صورت نمایند.

این مسئله نیز از چند باب دارای اشکال می باشد:

بهتر است از همان ابتدا آقا پسر،‌ دختر خانم را آنگونه که هست و با زیبایی های واقعی اش مشاهده نماید. (البته این امر برای دختر خانم نیز صدق می کند. یعنی آقا پسر نیز باید چهره واقعی اش را به دختر خانم نشان دهد.) در این حالت انتخاب دختر و پسر کاملاً آگاهانه و به دور از هرگونه فریب و ریا می باشد و یقیناً‌ موفقیت آمیزتر نیز خواهد بود.
گاه برخی از آرایش برای پنهان کردن برخی از عیوب چهره شان استفاده می کنند که این امر نیز ایراد داشته و باعث فریب فرد مقابل می شود.

تشریفات عروسی در تهران

و اما آقای داماد

آقا پسر باید لباس سنگین و مناسبی بپوشد. توجه به آرایش موی سر برای آقایان نیز در این مراسم مهم است. آقا پسرها باید با آرایشی مناسب از سر بدون بهره از لوازمی چون واکس مو، رنگ مو و … در مقابل خانواده فرد مقابل ظاهر شوند. یادمان باشد که استفاده از برخی از امکانات برای پوشاندن عیوبی چون کم مویی، ‌بی مویی و … نوعی دروغگویی و عدم صداقت به فرد مقابل محسوب می شود.

  • ایمان انصاریفر

تاریخچه ساز دف

سه شنبه, ۱۴ شهریور ۱۳۹۶، ۱۱:۵۰ ق.ظ

سازهای کوبه ای از جمله سازهایی است که باستان شناسان عمری بسیار طولانی برای آن قائلند و از جمله قدیمی ترین سازهای کشف شده به شمار میروند.زیرا به راحتی ساخته میشد و نواختن آن نیز کار بسیار ساده ای بود که انسان میتوانست با آن احساسات خود را بروز دهد و جایگاه خویش را پیدا کند.

به گونه ای که در بین تمامی ملل جهان حتی آنها که در بدوی ترین شیوه ی اجتماعی به سر می برند همواره گونه یا گونه هایی از این قبیل سازها کاربرد داشته است.

گذشت زمان و تغییر تحول در زندگی بشر موجب گردیده تا برخی سازها در غبار فراموشی محو گشته و برخی دیگر جایگزین آنها گردند.نامهایی همچون آیینه پیل درای دمامه تیبره تبوراک رویینه خم زرینه خم خما خسرو بشقابک و جام شاید در ذهن کمتر کسانی بتواند تصویری از ساز را نمایان کند و تنها در حجاریها الواح تندیسها و نقوش بر جای مانده از گذشته هایی دور و همچنین در اشعار بازمانده از روزگاران پیش بتوان رد پایی از آنها را در پیشینه ی موسیقیایی این سرزمین بزرگ یافت.

کلاس آموزش آواز سنتی

موسیقی در دوران کهن نه به عنوان هنر انتزاعی و محض بلکه به عنوان هنری آمیخته با هنر آدمی و در بطن زندگی او جاری بود.نیایشها جشنها جنگها و سوگ و ماتم و آداب و رسوم محلی در کنار همنوایی بنام (موسیقی ) می جوشیدو می خروشید و جریان می یافت و دف نیز همواره در این همنوایی با حضور خویش قدمتی به طول تاریخ فرهنگ بشر برای خود فراهم ساخته است.
در نقوش کهن بازمانده از تمدنهای باستانی در جنوب ایران گاه نشانه هایی از حضور سازو آواز و موسیقی در آن روزگاران به چشم می خورد اقوام ایلامی مستقر در این ناحیه در مراسم مذهبی اعیاد جشنها نغماتی با چنگ و نی و دف اجرا می نمودند.

نقش برجسته ایلامی در( کول فرعون) یکی از این ره آوردهای تاریخی است که کاهنانی را در حال قربانی کردن با سازهایی نظیر چنگ و دف نشان می دهند .
دف از جمله سازهایی است که قدمت حضورش تا ژرف ترین دوره های تاریخ موسیقی گسترش یافته و در بین بسیاری از ملل کهن در اشکال و ابعاد گوناگون مورد استفاده قرار می گرفته است .

کلاس آموزش آواز پاپ

دف بر اساس ساختمان ظاهری آن بر در هفت نوع تقسیم بندی نموده اند :

۱- دف مربع
۲- دف مستطیل
۳- دف مستدیر با حلقه
۴- دف مستدیر با زنگوله
۵-دایره زنگی
۶-دف دورویه
۷- دف بی پوست همراه با زنگ

در بین اعراب واژه ی (دف) به تمامی انواع بالا بطور عام اطلاق می گردیده ولی به طور خاص این واژه تنها به دفهای چهار گوش اختصاص داشته است و انواع مدور را بیشتر ( دایره ) می نامیدند .حضور واژه ( دف) در اشعار روایات و کتابهای آسمانی نشان دهندهی قدمت تاریخی این ساز بوده و پیشینه ی کهن آن را نمایان می سازد .

همچنین در روایات آمده است که دف نخست در شب زفاف سلیمان و بلقیس نواخته شد و نیز گویند بنی اسراییل در مقابل گوساله طلایی دف می نواختند.

همچنین گونه هایی از دف در مراکش و افریقای جنوبی و گونه هایی نیز در بین سرخپوستان آمریکای شمالی در مراسم مذهبی و نیایشها مورد استفاده قرار می گیرد . در هند نیز فرمی خاصی از دف رایج است که کشش پوست آن توسط طناب پیچی کنترل می گردد .

کلاس آموزش آواز

در مصر شامات و الجزیره دفهای مربع شکل متداول می باشد . همچنین در ایران در نواحی مختلفی از این ساز استفاده می گردد چنانکه در سیستان و بلوچستان در مراسم ویژه ای نظیر گوات دمال و مالد( پیر پتر) از این ساز بهره می جویند.

همچنین در گونه ای از موسیقی محلی بوشهر به نام ( سبالو) که احتمالا همان جشن مولود نبی_ تولد پیغمبر اسلام (ص) بوده در فرمی که متاثر از موسیقی عربی و آفریقایی می باشد از دف و دایره استفاده می گردد.

در شمال خراسان در قدیم لوطی ها با دف و دایره به اجرای موسیقی می پرداختند که با انقراض آنها اینک از این ساز برای همراهی قشمه و کمانچه عاشق ها استفاده می گردد . در بجنورد نیز از دف و دایره استفاده شده و به نام ( دیزه) موسوم می باشد. همچنین در استان هرمزگان( بندر عباس ،میناب ، قشم………) در مراسم زار و مولود خوانی از ۱ تا۵ دف و گاه بیشتر از این نعداد استفاده می گردد . در جزیره قشم دف در همراهی با عود نیز نواخته می گردد .

همچنین در بسیار نقاط دیگر از این مرز و بوم و رسوم محلی و مراسم مذهبی _ عرفانی رد پایی از آن را جست.

کلاس آموزش آواز کلاسیک

دف و موسیقی عرفانی در میان کردزبانان :

( صوت خوش و نغمات لطیف ریسمانی است که دنیا را به آخرت می پیوندد و شنونده را به سر آن معنی که خبرهایی از آن نمی شناسد رهنمون می شود )
مقصود این است که می توان از ریسمان موسیقی آویخت و خود را از جهان پایین به آسمان برین رسانید و موسیقی واقعی آن است که شنونده را از خود به فراز آورد نه آنکه او را در فرود بی خبر کندکه در این صورت نامش ( سهو) به معنی فراموشی و بی خبری است و یا به تعبیر حافظ ساز و نوای مطرب عشق او را به جایی برده که راه به بالا دارد.و یا به قول شیخ شیراز :

مطرب همین طریق غزل گو نگاه دار کاین ره که بر گرفت به جایی دلالت است

در میان اهل کردستان دف و موسیقی عرفانی جایگاهی به بلندی آسمان دارد بدین معنی که به عنوان همان ریسمان اهل ذکر و سماع را از دنیای درون به عالم ملکوت به جمع ذاکران معبود می رساند و با نهایت سادگی این ساز نوایی بر گوش ایشان می رساند که آوای دوستش می نامند.
خشک چوب و خشک سیم و خشک پوست از کجــا می آیـد این آوای دوست
دف نوازان کرد وضو گرفته از ذلال عشق و روی بر کعبه هو نموده اند الله گویان شبهای جمعه آسمان شهر و روستای خود را به آسمان ملکوت پیوند می زنند .

افسانه ای در میان ایشان رواج دارد که قدمت ( دف) را به زمان حضرت آدم می رساند بدین مضمون که آنگاه که هابیل هدیه خویش یعنی بره ی زیبا را جهت قربانی به محل اهداء به خداوند آورد وقابیل که کشاورز بوده کاه را به عنوان هدیه آورد و خداوند در آن آتش افروخت و قبول نکرد . قابیل برادر خویش را با سنگی که بر سر وی کوبید کشت و از کلاغ آموخت که جسد وی را زیر خاک پنهان نماید و آدم صفی الله آن بره را که خداوند پذیفته بود نگاه داشت و بعد از پرورش کافی قربانی نمود و پوست آن را به راهنمایی فرشته ای از ملکوت دباغی کرده و بر چوبی گرد کشید و با آن به مناجات خداوند پرداخت …………… و الله علم .

آموزشگاه موسیقی

هر چند که شاید این قصه افسانه ای بیش نباشد اما این ساز همیشه همدم عرفاو اولیاء خدا بوده و همنشینی ایشان آنچنان محبوبیتی به صدای آن بخشیده که هیچ عارفی بدون ثنا و یاد خیر دف نبوده است .

ای عاشقان ، ای عاشقان ، من خاک را گوهر کنم وی مطربان ،ای مطربان ،دف شما پر زر کنم…مولانا

و به جرات می توان گفت که دف در میان هیچ طایفه ای به اندازه ی قوم کرد دارای محبوبیت و حرمت نیست و توانمند ترین اساتید این ساز ( همچون بیژن کامکار ، عندلیبی ها، عرفان به امید حق و ………..) نیز از این دیار برخاسته اند و بهترین ریتمها و به قولی مقامات اصلی دف همگی از تکایا و خانقاه های کردستان به عرصه موسیقی سنتی پا نهاده است.

  • ایمان انصاریفر