واوموزیک دانلود آهنگ جدید ایرانی

دانلود جدید ترین آهنگ های ایرانی با لینک مستقیم رایگان

واوموزیک دانلود آهنگ جدید ایرانی

دانلود جدید ترین آهنگ های ایرانی با لینک مستقیم رایگان

۹ مطلب در بهمن ۱۳۹۶ ثبت شده است

دسته گل عروس خاص با گل های کمیاب

يكشنبه, ۲۹ بهمن ۱۳۹۶، ۱۲:۲۷ ب.ظ

دسته گل عروس یک از مهمترین قسمت های برگزاری مراسم عروسی می باشد.
آشنایی با اجزای دسته گل عروس می تواند به ما در انتخاب آسان تر و بهتر آن یاری کند.
بدین منظور ما سعی کرده ایم که در مقالات مختلف شما را با اجزای تشکیل دهنده دسته گل عروس و ویژگی های آن ها بیشتر آشنا کنیم.
این مقاله تعدادی از گل های نادر دسته دسته گل عروس خاص معرفی می کند که ممکن است کمتر به گوش شما خورده باشند
و کمی خاص تر هستند.

گل نادر دسته گل عروس خاص به نام ساکیولنت یا آب دار

ممکن است ساکیولنت ها گل نباشند ولی به تازگی در کشور های اروپایی و آمریکایی برای استفاده در دسته گل عروسی محبوب شده اند.
گیاهان ساکیولنت دارای برگ های گوشتی و پری هستند که در خود آب دارد.
صرف نظر از شکل و رنگ های زیبایی که دارند این گیاه می تواند مدت زمان زیادی را بدون آب دوام بیاورد
و تازگی خود را حفظ کند.
نوع شکل و انعطاف پذیری رنگی این گیاهان باعث شده است که هم برای مراسم رسمی مناسب باشند
و هم برای مراسم عروس غیر رسمی و به اصطلاح خودمانی تر.

گل نادر دسته گل عروس خاص بنام صد تومانی

به دلیل ارتباط معنایی آن با عشاق، خوش وقتی و داشتن عروسی شاد، این گل معمولا یکی از گل های مرکزی در دسته گل های عروسی در کشورهای آمریکایی و اروپایی می باشد. این گل که به طور سنتی سمبل و نماد چین نیز می باشد و در رنگ های مختلفی و متنوعی در دسترس است از سفید گرفته تا رنگ های تندتر مانند ارغوانی و قرمز. به دلیل همین تنوع رنگی، انعطاف پذیر رنگی خوبی برای تشکیل دسته گل عروس دارند و بدین دلیل می توانید انتخاب آسان تری داشته باشید.

گل نادر دسته گل عروس خاص به نام شکر پاره یا پروته آ

به عنوان بخشی از دسته گل عروس شک نکنید که شکل خاص این نوع از گل توجه همگی را به خود جلب خواهد کرد.
نام این گل از نام خدای یونانی، پروتئوس الهام گرفته شده است و دارای رنگ ها و شکل های متنوعی می باشد.
نوعی از این گل که امروزه محبوب تر است رنگ سفید خالص آن است که هر عروسی را شگفت زده خواهد کرد.
این گل، گل ملی آفریقای جنوبی می باشد.

گل نادر دسته گل عروس خاص به نام کوکب

شکل گرد گلبرگ های آن توجه هر بیننده ای را به خود جلب خواهد کرد.
این گل ها هم در رنگ های نرمی مانند نارنجی یافت می شود
و هم در رنگ های تند تری مانند ارغوانی، صورتی و حتی سیاه. این گل، گل ملی کشور مکزیک است
و در رنگ ها و شکل های متنوعی در بازار وجود دارد. گفته می شود که این گل نماد جاه و بزرگی می باشد.

معروف‌ترین گل‌ عروسی

آلسترومریا Alestroemeria

این گل‌ها دارای غنچه‌های جذابی هستند که توسط یک کاسبرگ احاطه شده‌اند
و معمولا گلبرگ‌های آن خال‌دار است.
این گل‌ها معمولا به عنوان گل‌های حامی مورد استفاده قرار می‌گیرند
(البته به تنهایی و به صورت دسته‌ای هم در یک بوکه‌ی گل مورد استفاده قرار می‌گیرند.)

فصل: کل سال

رنگ‌ها: سفید، زرد، نارنجی، صورتی، قرمز، بنفش روشن، بنفش تیره و خال‌دار.

بو: بدون بو

 

آماریلیس Amaryllis یا گل نرگس

عروس‌هایی که تمایل زیادی به داشتن گل‌های خیره کننده و در عین حال فشرده در هم دارند،
۲ الی ۵ عدد از این گل شیپوری شکل که ساقه‌ی خیلی بلندی هم دارد برای بوکه‌ی عروسشان عالی است.
آماریلیس گلی است که دارای پیاز بوده و مختص به مناطق حاره‌ای آفریقا و آمریکای جنوبی می‌باشد.
این گل‌های بسیار خاص، کمیاب و گران هستند، ماندگاری بالایی دارند و با داشتن اندکی ریشه، زیبایی خاصی را هدیه می‌دهند.

فصل: اواسط آبان تا اواسط اردیبهشت

رنگ‌ها: سفید، زرد، سبز، صورتی، قرمز و بورگاندی

بو: بو ندارد. (گونه‌ی Belladonna بویی ملایم و شیرین دارند)

معنی: زیبایی خیره کننده، غرور

 

آنمون Anemone یا شقایق نعمان

در اسطوره شناسی یونانی دو داستان راجع به شقایق نعمانی وجود دارد.
در این افسانه آمده است که این گل‌های جواهر نشان حاصل از خون آدونیس، معشوقه‌ی آفرودیت بوده‌اند.
در یونان باستان معتقد بودند که زفیروس، ایزدِ بادهای غربی، این گل را دوست داشت
و برای همین نام گل باد را بر روی آن نهاد.
این گل زیبا که از خانواده‌ی گل صدتومانی و شقایق است دارای رنگ‌های دلنشین و دلربایی است.
فقط تعدادی از این گل‌های زیبا را در بوکه‌ی عروسی بگذارید و ببینید که چگونه همه‌ی رنگ‌ها تغییر جذابی می‌دهند.

فصل: از اواسط آبان تا اواسط اردیبهشت، به خصوص اوایل بهار

رنگ‌ها: سفید، صورتی، بنفش، ماژنتا و بورگاندی

بو: بویی ندارد

معنی: انتظار داشتن

 

بوواردیا Bouvardia

این گل برای عروسی‌های کلاسیک بهترین انتخاب است.
گلبرگ‌هایی کوچک و ستاره‌ای داشته که از کاسبرگ‌های سبز و ظریفی خارج شده‌اند و به صورت دسته‌ای زیبایی خاصی به بوکه‌ی عروسی می‌دهند.

فصل: کل سال

رنگ‌ها: سفید، هلویی، صورتی و قرمز

بو: کم

معنی: اشتیاق

 

کالا لی‌لی Calla Lily

هم‌چنین به عنوان گل لی‌لی شیپوری نیز خوانده می‌شود.
خاستگاه این گل به آفریقا بازگشته و در دوران ویکتوریایی به عنوان سمبل “زیبایی شکوهمند” خوانده می‌شده است.
معمولا دو تایپ از این گیاه بیشتر رایج هستند:
یکی با سری بزرگ و ساقه بلند، ریشه‌های نرم که برای بوکه‌ی عروسی یا خاستگاری مناسب هستند
و دیگری نسخه‌ی مینیاتوری آن که برای گلی که در جیب داماد قرار می‌گیرد مناسب است.

فصل: در طول سال، زمستان و اواخر بهار

رنگ‌ها: عاجی، زرد، نارنجی، صورتی روشن، صورتی تیره، قرمز و بورگاندی تیره

بو: بدون بو

معنی: ستایش، زنانگی، زیبایی شکوهمند و فروتنی

 

کاملیا Camellia

سمبلی از عشق و زیبایی، خاستگاه این گیاه ترکیبی از درخت چای، از کشور چین بوده
و این گل نقشی بسیار به یاد ماندنی و باشکوه در اپرای La Traviata اثر جاودان “جوزپه وِردی” دارد،
که او از این گل برای شخصیت The lady of The Camellias استفاده کرده است.

فصل: انتهای زمستان و ابتدای بهار، پاییز

رنگ‌ها: سفید، کرم، صورتی و قرمز

بو: ملایم، شیرین

معنی: فضیلت، زیبایی، عشق، رضایت

  • ایمان انصاریفر

استفاده از کلیدهای مختلف در پیانو

شنبه, ۱۴ بهمن ۱۳۹۶، ۰۱:۱۷ ب.ظ
کلید سل پیانو

استفاده از کلیدهای مختلف در پیانو

به جای این که خطوط و فضای بین خطوط بیشتری اضافه کنید که همه ی کلاویه های پیانو را پوشش دهند،
می توانید از یک نماد کمک بگیرید.
به آن شکل پیچ پیچی کوچک در سمت چپ خطوط حامل در شکل دقت کنید این شکل زیبا نماد یک کلید است.
در اینجا کلید سل.

کلید سل

کلید سل

 

کاربرد اصلی این کلید آن است که اسم خط ها و فواصل بین خطوط را به شما نشان دهد.
مثلا به شما می گوید در این گروه از نت ها، خطوط و فواصل بین شان نمایانگر این کلاویه ها هستند.

در موسیقی از کلیدهای زیادی استفاده می شود،
ولی شما خیلی شانس آورده اید که پیانو می زنید
و فقط باید دو کلید را بشناسید یعنی برای هر دست از یک کلید استفاده می کنید.

کلید سل پیانو

کلید سل نت هایی را که با دست راست نواخته می شوند، نشان می دهند.

شبیه یک حرف G پیچ در پیچ است.
پیچش آن از روی خط دوم شروع می شود (اتفاقی نیست) که خط نت سل است.

خط نت سل، نمایانگر همه ی نت های سل نیست.
بلکه نت سلی ست که نزدیک سل وسط پیاتویتان است.
(شکل زیر) وقتی نت سل را پیدا کنید، خواندن بقیه ی خط ها و فواصل بین شان روی خطوط حامل دیگر کار سختی نیست.
کافی ست توالی دو – ر – می – فا –سل – لا – سی و برعکس را دنبال کنید.

اگر پیانو دم دستان است، یکی از انگشتان دست راست تان را روی این کلاویه ی سل بگذارید.
(اگر پیانو ندارید، به کلاویه های شکل دقت کنید)
کلاویه ی سفید بالای کلاویه ی نت سل (یعنی سمت راست آن)
مربوط به نتی ست که در فضای بین خطوط بالای نت سل قرار دارد.
اگر ترتیب دو – ر – می – فا –سل – لا – سی را به یاد بیاورد،
کلاویه ی بعدی روی پیانو و فضای خالی بین خطوط بالای نت سل، نت لا است.

به همین ترتیب، خمی توانید روی خطوط حامل بالا و پایین بروید و به نت هایی که در شکل می بینید، برسید.

کلید فا پیانو

دست چپ معمولا نت های پایین تر (یا بم تر) پیانو را می زند که به آنها نت های باس می گویند.
(مثل خواننده های باس در گروه کر که بم ترین صدای مردان را دارند.)

برای این که انصاف رعایت شود، به دست چپ هم یک کلید جدا داده اند که کلید فا است.
کلید فا، مثل کلید سل روی یک خط خاص از خطوط حامل است که نمایانگر یک نت خاص است: نت فا.
می توانید ارتباط خاص بین کلید فا و نت فا را با در نظر گرفتن این دو مورد به خاطر بسپرید:

دو نقطه ی کلید فا، بالا و پایین یکی از خطوط حامل است که نت فا روی آن قرار دارد.
کلید فا شبیه حرف انگلیسی F است. کمی از تخیل تان استفاده کنید.

گاهی کلید فا را کلید باس هم می گویند.
در این حالت فکر کنید که شبیه حرف B است.
دو نقطه به جای برجستگی های حرف B

کلید فا روی خط مربوط به نت فایی که درست قبل از نت سل کلید سل است، نیست.
بلکه همان طور که در شکل نشان داده شده، یک اکتاو پایین تر است (یعنی سمت چپ پیانو)

برای خواندن نت ها روی کلید فا، کافی ست نت فا را پیدا کنید و طبق ترتیب نت ها بالا یا پایین بروید.

دقت کنید که هم در کلید سل و هم در کلید فا، نت های روی خط پایین و بین خطوط بالا، همنام هستند.
این نت ها یک اکتاو با هم فاصله دارند.
در مورد فاصله ی بین خطوط پایین و خطوط بالا هم همین طور است.
نتی که یک اکتاو بالاتر از نت روی یک خط است،
در فضای بین خطوط قرار دارد و نتی که یک اکتاو بالاتر از نت روی یک خط است،
در فضای بین خطوط قرار دارد و نتی که یک اکتاو بالاتر از نتی قرار دارد که بین خطوط است، روی خط است.

آموزش پیانو

کاربرد اصلی این کلید آن است که اسم خط ها و فواصل بین خطوط را به شما نشان دهد.
مثلا به شما می گوید در این گروه از نت ها، خطوط و فواصل بین شان نمایانگر این کلاویه ها هستند.

در موسیقی از کلیدهای زیادی استفاده می شود،
ولی شما خیلی شانس آورده اید که پیانو می زنید
و فقط باید دو کلید را بشناسید یعنی برای هر دست از یک کلید استفاده می کنید.

  • ایمان انصاریفر

کتاب آموزش سه تار

پنجشنبه, ۱۲ بهمن ۱۳۹۶، ۱۰:۲۲ ق.ظ

نام کتاب: آموزش سه تار جلال ذوالفنون

نویسنده : جلال ذوالفنون

ناشر : انتشارات آهنگ

توضیحات :

جلال ذوالفنون در سال ۱۳۱۶ در آباده فارس متولد شد.
در کودکی همراه خانواده اش به تهران آمد.
فراگیری موسیقی را از ده سالگی در خانواده ای اهل موسیقی شروع کرد
و سپس به هنرستان موسیقی رفت و تار را در محضر استاد موسی خان معروفی آموخت.
در آن جا بود که علاوه بر تار به آموزش ویلن و سه تار هم پرداخت.

در سال ۱۳۳۸به استخدام اداره هنرهای زیبا درآمد و به تدریس موسیقی پرداخت،
سپس رشته موسیقی را در دانشگاه تهران دنبال کرد.
برداشت تازه ای که در این ایام از موسیقی ایرانی در او شکل گرفت، نقطه عطفی بود که عملی گردید.

از سال ۱۳۴۶ فعالیت خود را روی سه تار متمرکز کرد.
پس از اتمام تحصیلات دانشگاهی جهت تکمیل آن به مرکز حفظ و اشاعه موسیقی ایرانی رفت.
درآن مرکز به کار تحقیق و تدریس موسیقی ایرانی مشغول شد.
در این سال ها از راهنمایی های نوازندگان قدیمی سه تار بودند برخوردار گردید.

او از روش‌های اساتیدی چون ابوالحسن صبا، ارسلان درگاهی و همچنین راهنمایی‌های احمد عبادی بهره یافت.
پس از پایان دانشکده در همان جا و در مرکز حفظ و اشاعه موسیقی ملی به تدریس سه‌تار پرداخت.

آموزش سه تار

جلال ذوالفنون آثار نوشتاری و صوتی فراوانی در زمینهٔ موسیقی ایرانی از خود به جای گذاشته
که از بین آنها می‌توان آلبوم‌های گل صدبرگ و آتشی در نیستان با صدای شهرام ناظری را نام برد.
همچنین از دیگر آثار او می‌توان به مستانه، سرمستان و شب عاشقان با صدای علیرضا افتخاری
و آلبوم شیدایی با صدای صدیق تعریف اشاره کرد.

ذوالفنون سالیان متمادی در زمینه تحقیق و تتبع گام برداشت و کوشید جوانان را با این قلمرو آشنا کند.
مهم‌ترین کار وی پس از تحقیق، تدریس بود.
کتابی با عنوان گل صدبرگ (به کوشش سروش قهرمانلو) که مجموعه‌ای از نوشته‌ها و خاطراتش درباره موسیقی است،
از او منتشر شده‌است.

جلال ذوالفنون در ۲۸ اسفند ماه سال ۱۳۹۰ در اثر خونریزی داخلی
پس از جراحی قلب باز، در بیمارستان البرز کرج درگذشت
و به وصیت خودش وبا حضور دوستاران و خویشانش در قبرستان امامزاده طاهر کرج به خاک سپرده شد.

اساسا تالیفات جلال ذوالفنون در زمینه تدریس و نقد و بررسی است.
ازجمله «تجزیه و تحلیل موسیقی ایران» و کتاب حاضر می باشد.

برچسب ها: ,
  • ایمان انصاریفر

برندگان جایزه «گرمی» ۲۰۱۸ معرفی شدند

سه شنبه, ۱۰ بهمن ۱۳۹۶، ۱۱:۰۰ ق.ظ

به گزارش اخبار موسیقی واوموزیک «تایم» نوشت:
مراسم اعطای جوایز شصتمین دوره «گرمی» که به اسکار دنیای موسیقی ملقب است،
شب گذشته با پیشتازی «برونو مارس» در بخش‌های بهترین آلبوم، بهترین رکورد و بهترین ترانه سال، برگزار شد.

برونو مارس با دریافت ۶ جایزه فاتح اصلی شصتمین مراسم جایزه گرمی بود.
برونو مارس توانست با دریافت سه جایزه اصلی (از چهار جایزه اصلی) ؛
«بهترین ترانه سال» و «بهترین اثر(Record) سال» و «بهترین آلبوم سال»،
به عنوان موفق‌ترین هنرمند بامداد امروز سالن «مدیسون اسکوائر گاردن»ِ نیورک را ترک کند.
مارس در ۶ شاخه نامزد دریافت گرمی بود و با دریافت هر شش جایزه رکورد جالبی ثبت کرد.
او همچنین جایزه بهترین آلبوم آر اند بی، بهترین ترانه آر اند بی و بهترین اجراگر آر اند بی را هم دریافت کرد.

کندریک لمر هم با دریافت ۵ جایزه
از جمله در شاخه‌های بهترین آلبوم رپ، بهترین موزیک ویدئو،بهترین هنرمند رپ، بهترین اجراگر رپ، بهترین ترانه رپ
شب بسیار خوبی را پشت سر گذاشت.
او نامزد دریافت ۷ جایزه بود. لمر دو سال پیش برای آلبوم قبلی خود با کسب ۵ جایزه گرمی
موفق‌ترین ستاره حاضر در گرمی پنجاه و هشتم شده بود.

جی.زی که با نامزدی در هشت رشته رکوردار نامزدی دریافت گرمی بود را می‌توان بازنده بزرگ گرمی امسال دانست.
او سرنوشتی مشابه همسرش در سال گذشته پیدا کرد .
بیانسه سال گذشته در ۹ رشته نامزد دریافت گرمی بود از جمله چهار جایزه اصلی ولی تنها دو جایزه نسبتا فرعی را دریافت کرد.
جی.زی در هشت رشته نامزد بود ولی حتی یک جایزه هم نگرفت!

امسال آکادمی گرمی نامزدهای دریافت این جایزه را در ۸۴ شاخه مختلف معرفی کرده بود
و بامداد امروز به وقت تهران طی مراسمی حدودا ۴ ساعته در نیویورک هنرمندان برگزیده این جایزه معرفی شدند.

همچنین اخبار موسیقی حاکی از آن است که رامین جوادی که برای ساخت موسیقی متن سریال «بازی تاج و تخت»
نامزد دریافت جایزه گرمی در شاخه «بهترین موسیقی متن برای یک اثر تصویری» بود رقابت را به جاستین هورویتز واگذار کرد.
هورویتز برای فیلم «لالا لند» این جایزه را دریافت کرد.
این فیلم جایزه «بهترین همکاری مشترک برای موسیقی متن» را هم دریافت کرد.

ناگفته نماند که انتقاد از ترامپ در مراسم گرمی هم مثل بسیاری از رویدادهای هنری سال گذشته
یکی از موضوعات اصلی بود.
که در این مقاله از اخبار موسیقی واوموزیک به طور مفصل به آن پرداخته ایم
هیلاری کلینتون نامزد دوره قبل ریاست جمهوری ایالات متحد، در این مراسم حضور داشت
و بخش‌هایی از کتاب بحث برانگیز(Fire and Fury: Inside the Trump White House) را روی صحنه خواند.
به جز هیلاری ، دی.جی خالد، اسنوپ داگ، شر، کاردی بی و جان لجند هم
هر کدام با خواندن بخش‌های دیگری از این کتاب به شکل جالبی به سیاست‌های ترامپ اعتراض کردند.

از برندگان جالب این مراسم می‌توان به لئونارد کوهن فقید اشاره کرد
که جایزه بهترین اجراگر موسیقی راک به او تعلق گرفت هر چند که زنده نبود تا آن را شخصا دریافت کند.
او برای قطعه «سیاه‌تر می‌خواهی‌اش» گرمی گرفت.
این اولین بار بود که کوهن شخصا و به تنهایی یک جایزه گرمی می‌برد.
او پیش از این دو بار برنده این جایزه شده بود اما یک بار گرمی «یک عمر دستاورد هنری»،
بار دیگر بازخوانی(بازنوازی) آثار او توسط هربی هنکاک به خوانندگی جونی میچل این جایزه را برد
(او به عنوان سراینده اشعار و آهنگساز اصلی شریک این جایزه بود).
یک بار هم در سال ۲۰۱۵ اولین آلبومی که در دهه ۱۹۶۰ منتشر کرد(ترانه‌های لئونارد کوهن) وارد تالار افتخارات گرمی شد.
در واقع او امروز و حدود یک سال و نیم پس از مرگش اولین جایزه گرمی‌اش را دریافت کرد.

جایزه بهترین آلبوم متال را هم گروه خلاق ماستادون (Mastodon) برای آلبوم «نفرین سلطان» دریافت کرد.

قطعه «Run» از گروه فوفایترز هم جایزه بهترن ترانه راک را دریافت کرد.
آلبوم «عمیق‌تر درک کردن» از گروه « the War on Drugs» هم جایزه بهترین آلبوم راک را تصاحب کرد.

جایزه بهترین آلبوم سنتی پاپ را هم تونی برنت ۹۰ ساله برد. در این بخش باب دیلن هم نامزد بود.

شصتمین مراسم اهدای جوایز گرمی بامداد امروز (به وقت تهران ) در نیویورک برگزار شد.

طبق اخبار موسیقی منتشر شده بخشی از برگزیدگان همراه با اسامی نامزدهای دیگر اینگونه است:

بهترین آلبوم سال : جی.زی برای آلبوم ۴:۴۴
دیگر نامزدها:
“Awaken, My Love!” – چایلدیش گمبینو
«لعنت» – کندریک لمر
ملودراما – لرد
۲۴K Magic – برونو مارس

بهترین اثر(Record) سال: ” ۲۴K Magic” – برنو مارس
دیگر نامزدها:
“Awaken, My Love!” – چایلدیش گمبینو
” Despacito” – لویز فونسی و دَدی یانکی (با همراهی جاستین بیبر)
داستان او.جی – جی.زی
فروتن – کندریک لمر

بهترین ترانه (Song) سال : “آن چیزی که من دوست دارم”- کریستوفر برودی براون، جیمز فانتلروی، فلیپ لارنس، برنو مارس ، ری چارلز مکولا II (Ray Charles McCullough II) جرمی ریوز، ری ملوس و جاناتان ییپ (آهنگسازان /songwriters) با اجرای برنو مارس
دیگر نامزدها:

” Despacito”- رامون آیالا، جاستین بیبر،جیسون بوید،اریکا اندر،لویس فونسی و مارتی جیمز گرتون (آهنگسازان/songwriters)
“۴:۴۴” – شوان کارتر و دیون ویلسون(آهنگسازان/songwriters)
مسائل (Issues)- بنی بلانکو،میکل استورلر اریکسِن، تور اریک هرمانسن ،جولیا میچلز و جاستین ترنتر (آهنگسازان/songwriters) اجرا شده توسط جولیا میچلز
” ۱-۸۰۰-۲۷۳-۸۲۵۵” – آلسیا کارکچیلو،رابرست برایسون هال II (Robert Bryson Hall II)، آرجن آیوتری و خالد رابینسون (آهنگسازان/songwriters) اجرا شده توسط لاجیک (با همراهی آلسیا کارا و خالد)

بهترین هنرمند تازه‌وارد: آلسیا کارا
دیگر نامزدها:
آلسیا کارا
خالد
لیل اوزی ورد
جولیا میچلز
اس.زد.ای (SZA)

بهترین خواننده آلبوم پاپ : اد شیران برای “(Divide) ÷ “
دیگر نامزدها:
“Kaleidoscope EP” – گروه کلدپلی
” Lust for Life ” – لانا دل ری
” Evolve” – گروه ایمجین دراگون
“رنگیم کمان” – کِشا
” Joanne” – لیدی گاگا

  • ایمان انصاریفر

پارکت ترمووود راش 30*6

يكشنبه, ۸ بهمن ۱۳۹۶، ۰۱:۳۹ ب.ظ

معرفی و ویژگی های پارکت ترمووود

پارکِت یا کف‌پوش چوبی، کف‌پوش ی از جنس چوب است که برای داخل ساختمان استفاده می‌شود.
بدین صورت که قطعات پارکت را به صورت موازی در کنار هم قرار می‌دهند تا کف ساختمان پوشیده شود.
پارکت‌ها در ابعاد و اندازهای مختلف مانند ۲۵*۲ متر و۳۰*۱ متر وجود دارند
که بخاطر وجود بعضی از مواد پلاستیکی موجود در آن مانع از خوردگی‌های موریانه‌ایی و حشراتی می‌شود.
به علت این که از چوب در ساختار آن استفاده شده
نباید در مجاورت با رطوبت و آب باشد که این نوعی ضعف برای این مواد محسوب می‌شود.

پارکت به پوشش هائی اطلاق می‌شود که معمولا از جنس چوب یا از مشتقات آن ساخته شده
و به صورتهای مختلف قابل اجرا بر روی کف ساختمان می‌باشند.
در گذشته بیشتر از مدلهائی که از چوب طبیعی با تکه‌های کوچک به صورت پازلی در کنار هم قرار می‌گرفت استفاده می‌شد
که مشکلات فراوانی به همراه داشت
که از جمله آنها می‌توان به تعمیرکردن و ساب و لاک زدن هر ساله اشاره نمود

پارکت ترمووود راش 30*6

پارکت های ترمووود نسل جدیدی از پوشش های کف میباشد
این نوع پارکت ها مانند پارکت های قدیمی با چسب نصب شده و پس از نصب، سطح کار کاملا ساب می خورد
تفاوتی عمده این نوع پارکت ها با پارکت های چوبی معمولی لایه نهایی یا همان لاک میباشد
که به جای آن از واکس استفاده میشود و لایه نهایی کار به جای لاک خود چوب هست.
این واکس ها پایه روغن میباشد که بیشتر مانع از لک پذیری و آسان تر کردن نظافت چوب مورد اسفاده قرار میگیرند.
این پارکت ها را می توان با خیال راحت در فضاهای مرطوب و آب خور مانند آشپزخانه استفاده کرد.

روش های و مدل های مختلفی از جمله مدل جناقی یا آجرچینی را میتوان با این نوع پارکت اجرا کرد

 

  • ایمان انصاریفر

انتخاب لباس عروس مناسب و شیک

شنبه, ۷ بهمن ۱۳۹۶، ۰۲:۴۳ ب.ظ

برای بعضی از دخترخانم ها انتخاب لباس عروس به دوران کودکی آن ها بازمی گردد
و حتی در بازی های کودکی خود را در لباس عروسی تصور می کنند،
در مقابل برخی از دختر خانم ها تا زمانی که تصمیم به ازدواج نگیرند هیچ گاه به لباس عروس دلخواه خود فکر نمی کنند.
فرقی نمی کند از کدام دسته از خانم ها هستید انتخاب لباس عروسی یکی از کلیدی ترین تصمیم های مراسم عروسی است.
نکاتی که برای انتخاب عروس باید رعایت کنید به شما کمک می کند تصمیم بهتری بگیرید.

اندام و شخصیت خود را در نظر بگیرید

مدل لباس عروس برای افراد قد کوتاه با لباس عروس برای افراد قد بلند بسیار متفاوت است.
اندام، شخصیت و نوع لباسی که همیشه می پوشید در نکاتی که برای انتخاب لباس عروس در نظر می گیرید باید مورد توجه قرار بگیرند.

لباس های با دنباله بلند برای خانم های قد بلند مناسب است
ولی خانم های کوتاه قد دراین لباس ها گم می شوند.
خانم هایی که سرشانه های بزرگ دارند باید از انتخاب لباس دکلته خودداری کنند.

همچنین لباس شما نشان دهنده شخصیت شماست
اگر در تمام زندگی تان به سادگی اهمیت می داده اید و لباس ها پر زرق و برق نمی پوشیدید
اجازه ندهید اصرار دیگران شما را مجبور به انتخاب لباسی کند که با شخصیت حقیقی شما هیچ تناسبی ندارد
و بعد ها پشیمان می شوید.
برعکس این نکته هم صادق است اگر لباس زرق و برق دار دوست دارید برای تشویق سایرین لباس ساده نپوشید.

مشاوران واقع بین داشته باشید

یکی از نکاتی برای انتخاب لباس عروس که حتما باید به آن توجه کنید استفاده از مشاوران واقع بین و صاحب سلیقه است.
نباید هنگام خرید لباس تیم تشویقی با خود ببرید که هرچه می پوشید تشویق کنند و از گفتن نقاط ضعف خودداری کنند.

بلکه بهتراست افراد صاحب سلیقه که نقاط قوت و ضعف شما را می شناسند همراه خود ببرید تا در انتخاب بهتر یاری تان کنند.

چنین افرادی نعمت هستند به ویژه وقتی تصمیم گیری سخت می شود و شما نمی توانید به راحتی تصمیم بگیرید.

بودجه لباس را از قبل مشخص کنید

یکی از مهمترین تکنیک های انتخاب لباس عروس تعیین بودجه است.
وقتی بدون در نظر گرفتن بودجه به سراغ خرید می روید ممکن است تصمیمی بگیرید که بعدها باعث پشیمانی شما شود.
بنابراین برای یک انتخاب عاقلانه حتما بودجه ای که برای لباس عروس خود در نظر گرفته اید مشخص کنید.

هیچ چیز را فدای راحتی نکنید

یکی از نکاتی برای انتخاب لباس عروس که بسیار تاثیر گذار است.
راحتی و امنیت در لباس است، فکر نکنید یک شب است و تحمل می کنم.
ممکن است تمام عروسی خود را با یک لباس تنگ، سخت و دست و پاگیر هدر بدهید.
مراسم ازدواج یک شب است اما یک شب طولانی که قرار است خاطره انگیز باشد.
بنابراین در انتخاب لباس عروس حتما راحتی را در نظر بگیرید و لباسی را انتخاب کنید که با آن بتوانید به راحتی راه بروید و از مراسم لذت ببرید.

عجله نکنید

برای انتخاب لباس عروس عجله نکنید.
نکاتی برای انتخاب لباس عروس که باید در نظر داشته باشید این است که نزدیک ترین زمان ممکن را برای خرید لباس عروس خود انتخاب کنید که پس از خرید سایز شما زیاد تغییر نکند. علاوه براین برای خرید هم عجله نکنید لباس های مختلف را امتحان کنید و چیزی را انتخاب کنید که به خواست و سلیقه شما نزدیک باشد.

برای تصمیم گیری نهایی فرصت بخواهید و سعی کنید حداقل دو روز بعد از انتخاب لباس تصمیم نهایی خود را بگیرید.

لباس عروس خود را ببینید

برای انتخاب لباس عروس حتما این نکته را به یاد داشته باشید که باید لباس را ببینید و پارچه آن را لمس کنید.
به هیچ عنوان از روی ژورنال و عکس لباس عروس را انتخاب نکنید،
چراکه ممکن است هنگام مشاهده لباس نکاتی به ذهنتان برسد که درعکس قابل ملاحظه نباشد.

برگزاری مراسم عروسی

دقت کنید حتما لباس عروس سایز خودتان باشد.
یکی از نکاتی برای انتخاب لباس عروس که باید توجه داشت، آن است که لباس سایز خودتان را انتخاب کنید.
برخی اوقات مسئولان مزون لباس سایز دیگری را به شما می پوشانند
و می گویند در صورت انتخاب سایز شما را سفارش می دهند این کار انتخاب خطرناکی است.
ممکن است لباس زمانی که برای شما آورده می شود با آنچه می خواهید متفاوت باشد.

ازتجربه های جدید نترسیگاهی در مورد یک مدل لباس تصوری داریم که اصلا درست نیست.
بنابراین توصیه ما به شما این است که از امتحان کردن لباس های مختلف نترسید و حداقل لباس ها را پرو کنید.د

گاهی در مورد یک مدل لباس تصوری داریم که اصلا درست نیست.
بنابراین توصیه ما به شما این است که از امتحان کردن لباس های مختلف نترسید و حداقل لباس ها را پرو کنید.
رنگ متداول برای لباس عروسی سفید است اما گاهی یک لباس نباتی، کرم یا بژ به شما بیشتر می آید؛
این هم از آن چیزهایی است که پرو و امتحان کردنش اصلا ضرر ندارد، بپوشید و اگر دوست نداشتید سفارش ندهید به همین راحتی.

حال که به نکاتی برای انتخاب لباس عروس اشاره کردیم
خوب است به این موضوع هم اشاره کنیم که انتخاب لباس عروس باید در یک محیط آرام و به دور از استرس انجام بگیرد
نگرانی و فکر و خیال را از خود دور کنید،
یک وعده غذایی سبک بخورید تا گرسنه نباشید و آنگاه به سراغ انتخاب لباس عروس رویایی خودتان بروید.

  • ایمان انصاریفر

حمید عسگری خواننده، آهنگساز و ترانه سرای ایرانی است
که با ترانه «قسمت» معروف شد.او فعالیت هنری خود را از سال 85-84 به صورت حرفه‌ای آغاز کرد.
تاکنون سه آلبوم رسمی (کما 1،کما 2 و کما 3) روانه بازار کرده است.

به گزاش اخبار موسیقی واوموزیک همچنین چهارمین آلبوم او به نام«خوشبختی» در 15 بهمن 92 منتشر شد.
سپس دو آلبوم «از عشق» و «دیوانه وار» را روانه بازار کرد.
او خیلی زود در سال 1386 برنده جایزه پدیده موسیقی ایران شد.
این خواننده جوان با ترانه‌هایی که خودش گفته، ارتباط بیشتری برقرار کرده است، چون آنها را با توجه به شرایط روحی خودش گفته است.
با او گفت‌وگویی انجام دادیم که در ادامه می‌خوانید.

تحصیلات شما در زمینه مدیریت صنعتی بوده، اما به سمت کار موسیقی رفتید، چرا؟

طبق معمول همه جوانان، درس خواندن من هم هدفمند نبود و فقط صرف گرفتن یک مدرک در رشته مدیریت صنعتی درس خواندم.
اما این‌که به سمت موسیقی رفتم به خاطر علاقه‌ای بود که از بچگی به موسیقی داشتم
و تا قبل از خواننده شدن در اصفهان مشغول بلیت‌فروشی آلبوم رسمی کنسرت مهرگان بودم.

شما کار خود را با آهنگ‌سازی شروع کردید اما کم‌کم به سمت خواننده شدن رفتید. چه عاملی باعث این اتفاق شد؟

تقریبا از سال 77 به بعد کار آهنگ‌سازی را شروع کردم و برای بسیاری از خوانندگان شهر اصفهان که محل زندگی ما بود، آهنگ می‌ساختم.
بعد از آن هم به تهران آمدیم و کار آهنگ‌سازی خیلی از خوانندگان از جمله محمد علیزاده، نریمان و... را انجام دادم.
اما در این کار همیشه برای موزیک‌هایی که می‌ساختم به جای خواننده اتود می‌خواندم تا کار را برانداز کنم
و از همانجا کم‌کم خواندن را شروع کردم تا سرانجام سال 85 اولین بار به طور حرفه‌ای خواندم و آلبوم (کما1) را رونمایی کردم.

در سال86 برنده جایزه پدیده موسیقی ایران شدید و این جایزه هم به خاطره آلبوم (کما1) بود.
چرا این جایزه باوجود خوانندگان پاپ باسابقه‌تر در آن سال به شما رسید؟

خوشبختانه در آلبوم اول ما همه‌چیز دست به دست هم داد و یک آلبوم با کیفیت بالا منتشر شد.
اما دلیل جایزه گرفتن برای این آلبوم را می‌توان استایل جدید آهنگ‌سازی و فضایی که برای اولین بار در موسیقی پاپ ایجاد شد،
ذکر کرد، در واقع در این آلبوم ترانه‌سازی و آهنگ‌سازی بسیار عالی بود و مخاطب پس از گوش دادن به این آلبوم متعجب می‌شد،
زیرا یک فضای جدیدی از موسیقی را گوش می‌کرد.
این اتفاق الان هم برای خوانندگانی که با ملودی‌های جدیدی وارد کار می‌شوند، رخ می‌دهد.

در میان تیتراژ برنامه‌ها شما تیتراژ (شام ایرانی) را خواندید و در این برنامه حضور هم پیدا کردید،
نظرتان راجع به این برنامه و اجرای تیتراژ چیست؟

در آن زمان هدایت فیلم کارهای ما را انجام می‌داد و موسیقی تیتراژ کار شام ایرانی هم در هدایت فیلم انجام شد
و به خاطر ارتباطی که بنده با این شرکت داشتم، این کار شکل گرفت.
حضور در برنامه شام ایرانی به نظرم کمی لوس بازی بود و اگر به عقب برگردم در این برنامه شرکت نمی‌کنم.

یکی از قطعه موزیک‌هایی که ساختید مربوط به دفاع مقدس است و این آهنگ برای تیتراژ سریال «سی و نه هفته» بود.
از این کار راضی بودید و چرا موسیقی با سبک دفاع مقدس را انتخاب کردید؟

این سریال کار مناسبی بود و هرگز از انتخاب تیتراژ این کار پشیمان نیستم
و اگر به گذشته هم برگردم، باز همین کار را انتخاب می‌کنم،
زیرا این سریال در مورد عزیزانی بود که روزگاری از عزیزترین چیزهای خود برای این کشور گذشتند
و یک حماسه را در دفاع مقدس خلق کردند و ما به همه شهدا، ایثارگران و جانبازان مدیون هستیم
به همین دلیل از این کار واقعا راضی بودم.

شما جزو معدود خوانندگانی هستید که در اجراهای خارجی خود با استقبال روبه‌رو شدید
و در این زمینه هم موفق بودید، به نظرتان دلیل این موفقیت چیست؟

نوع موسیقی که در ایران کار می‌شود برای ایرانی‌های خارج از کشور، نو است و آنها را منقلب می‌کند
و می‌توان دلیل استقبال خوب ایرانی‌های خارج از کشور را از اجرای‌های خوانندگان داخلی، همین موضوع دانست.
ما هم به همین علت در اجراهای خارجی خود موفق ظاهر شدیم.
در ضمن تور کنسرت‌های خارجی گروه ما قرار است در شهریور سال آینده تور اجرای کنسرت در کانادا را داشته باشد.

در دو فیلم « شانس، عشق، تصادف» و « دو دوست» به عنوان بازیگر حضور داشتید
از کار بازیگری راضی بودید و این دو فیلم را در مجموع چگونه ارزیابی می‌کنید؟

کار در هر دو فیلم بسیار سخت بود،چون تخصصی در بازیگری نداشتم و صرفا وسوسه باعث شد در این دو فیلم بازی کنم
و این طبیعی است و خیلی از انسان‌ها وسوسه بازیگر شدن و خوانندگی را دارند و من هم از این موضوع مجزا نیستم.
در هردو فیلم طبق پیشنهاد جلو رفتم و فقط به این خاطر دوست داشتم حضور پیدا کنم،
چون یک تجربه جدید را رقم می‌زد، ولی خاطره حرفه‌ای نبود و اگر به عقب برگردم،
قطعا این کار را نمی‌کنم، چون هیچ‌کدام از این دو فیلم را دوست ندارم.

حمید عسگری کدام آلبوم‌های خود را بیشتر دوست دارد؟

من آلبوم‌های «کما 1 و کما 2 »را به همراه «خوشبختی» خیلی دوست دارم،
چون نوع آهنگ‌سازی در آلبوم‌ها از نظر سطح کیفی خوب است و مخاطب را هم راضی می‌کند.

ترانه «قسمت» شاه کلید شما در معروف بودن شد، کمی راجع به این کار توضیح می‌دهید؟

آهنگ قسمت، جزو فضاهایی بود که در موسیقی ایران وجود نداشت و از آنجا که جدید بود،
مردم پسندیدند و همین موضوع باعث موفقیت من در خوانندگی شد و بعد از آن بود که در این عرصه دیده شدم.

دلیل انتخاب نام سه آلبوم خود به اسم «کما» چیست؟

در این سه آلبوم، فضای کار آهنگ‌سازی و ترانه‌سرایی یکی بود و واقعا نتوانستم اسم دیگری برای آنها انتخاب کنم
و به همین سبب سعی کردم همین اسم را روی دو آلبوم دیگر بگذارم و مخاطب هم با این موضوع مشکلی نداشت و اتفاقا استقبال هم کرد.

محمد علیزاده، خواننده پاپ مورد علاقه شماست، چرا؟

به نظر من محمد علیزاده جزو خوانندگان دوست داشتنی است، من معتقدم او بهترین خواننده پاپ ایرانی است،
چون تکنیک و صدای لازم را دارد و به خاطر این‌که از گذشته کار آهنگ‌سازی محمد را انجام می‌دادم،
آشنایی لازم را نسبت به کارش دارم.

اگر قرار باشد بین خوانندگی و آهنگ‌سازی یکی را انتخاب کنید، کدام‌یک را بیشتر ترجیح می‌دهید؟

شخصا اگر قرار باشد یکی را انتخاب کنم، قطعا سراغ آهنگ‌سازی می‌روم، چون این کار را بیشتر دوست دارم.
در واقع آهنگ‌سازی مرا بیشتر اقناع می‌کند و با آن چالش بیشتری احساس می‌کنم.

از نظر شما ازدواج باعث افت یک هنرپیشه یا خواننده نمی‌شود؟

به نظر من یک سلبریتی با ازدواج منفور نمی‌شود و برعکس شرایط بهتری هم پیدا می‌کند
و به هرحال ازدواج امری است که باید انجام شود و یک هنرمند نمی‌تواند تا پایان عمر مجرد باشد،
اما ازدواج یک سلبریتی زمانی موفق خواهد بود که فرد در زمان مناسب یک انتخاب درست را داشته باشد.
ازدواج کردن در شرایط درست به رشد انسان کمک می‌کند.

به فکر تولید آلبوم جدیدی نیستید؟

تولید آلبوم دیگر منسوخ شده است، ولی با تلاش همه بچه‌های گروه تقریبا در ماه، یک یا دو آهنگ را به بازار عرضه می‌کنیم.
البته من با همکارانم که گاهی گپ و گفتی داریم آنها هم از ساخت آلبوم فاصله گرفته و روند تولید تک آهنگ را پیشه کار خود کرد‌ه‌اند.

حمید عسگری سقف موسیقی خود را کجا می‌بیند؟

زمانی که اولین آلبوم من یعنی «کما 1» آماده و تا سقف دو میلیون نسخه منتشر شد
از من پرسیدند سقف کار موسیقی خود را تا کجا می‌بینید، گفتم سقف موسیقی من همین قدر است که امروز می‌بینید.
به این علت که موسیقی ما بین‌المللی نیست و سقف کار در آن محدود است.
یکی از دلایل ضعف ما هم ندانستن زبان انگلیسی است.
امروز در غرب یک خواننده اسپانیایی برای موفقیت خود زبان انگلیسی یاد می‌گیرد و همین مساله به او کمک می‌کند.
موسیقی ما از نظر صدابرداری، تنظیم و آهنگ‌سازی نسبت به دنیا عقب است
و کشورهای دیگر از هر سطح نسبت به ما بالاتر هستند.
برای این‌که بتوانیم موسیقی خود را به سطح اول دنیا برسانیم، باید از دوران کودکی کار آموزش موسیقی را آغاز کنیم.

ارزیابی شما از وضعیت موسیقی امروز پاپ در ایران چیست؟

وضعیت موسیقی پاپ ایران متوسط رو به خوب است.
بچه‌های این عرصه به خاطر آن‌که آموزش‌های حرفه‌ای را مثل من ندیدند، ابتدا توانایی کار کردن را دارند،
اما بعد از چند سال با افت روبه‌رو می‌شوند و دیگر چیزی برای ارائه ندارند.
در واقع نقطه عطف کار آنها و در اوج بودنشان، زود به پایان می‌رسد.

به نظر شما کسانی که فقط با چند آهنگ کنسرت می‌گذارند به موسیقی پاپ لطمه نمی‌زنند؟

اصلا این موضوع را قبول ندارم،
اگر کسی توانایی این را دارد که حتی با یک تک آهنگ مخاطب را به کنسرت بکشاند، او خواننده موفقی است
و باید دست او را بوسید، زیرا این آدم نسبت به کسانی که چندین آلبوم و یک دنیا آهنگ دارند، موفق‌تر است.
اگر بخواهیم راحت‌تر بگوییم وقتی یک بازیکن فوتبال در پنج بازی بتواند 15 گل بزند،
قطعا یک بازیکن موفق است و این مثال در موسیقی هم صدق می‌کند.

وقتی فرهاد مجیدی سورپرایزم کرد

استقلال را از کودکی دوست داشتم و اصلا جنوبی‌ها بیشتر استقلالی هستند و من هم یک جنوبی‌ام.
من فرهاد مجیدی را خیلی دوست دارم و به نظرم محبوب‌ترین بازیکن استقلال در دوران بعد از انقلاب است.
خوشبختانه در یکی از کنسرت‌های من که همزمان با شب تولدم بود، دوستانم از ایشان دعوت کرده بودند
و من هم خبر نداشتم و واقعا با دیدنش سورپرایز شدم.

  • ایمان انصاریفر

سوالهای متداول هنرجویان آموزش گیتار

پنجشنبه, ۵ بهمن ۱۳۹۶، ۱۲:۱۰ ب.ظ
آموزش گیتار

سوالهای متداول هنرجویان آموزش گیتار

چه مدت طول می کشد تا آموزش گیتار را کامل یاد بگیریم؟

در جواب باید بگویم نه تنها جواب آن نا مشخص است بلکه خود سوال هم نا مفهوم است.
چرا؟بهتر است اول شما بگویید منظورتان از یادگیری کامل آموزش گیتار چیست
و چه کسی اصلا می تواند ادعا کند گیتار را کامل بلد است؟
گفتن چنین حرفی مانند این است که شما بگویید من پزشک هستم
و همه تخصصهای پزشکی را بلدم که صحبت مضحکی است.
چون شما برای گلو دردتان به سراغ روانپزشک ویا جراح مغز نمیروید.

آموزش ساز گیتار

پس جواب این سوال چیست؟
برای دانستن جواب شما باید بدانید که هر مدرس آموزش گیتار شیوه تدریس مخصوص به خود دارد
و با توجه به شیوه تدریس او هر هنرجوی آموزش گیتار در زمان مشخصی توانایی نواختن قطعه ای را پیدا می کند.
نکته دوم میزان تمرین شماست.
هر چقدر بیشتر تمرین کنید زود تر به آنچه می خواهید می رسید و محدودیتی هم برای تمرین کردن نیست.
استاد بزرگ گیتار پاکو دلوچیا در صحبتهایش گفه بود که بین روزی ۱۲ تا۱۴ ساعت تمرین می کرده
و حتی می گفت ۱۴ ساعت هم کمه.

آیا یادگیری گیتار ساده است؟

هیچ کاری به خودی خود ساده نیست.
چیزی که کار را ساده میکند اول علاقه شما و لذت بردن شما از آن کار است و دوم توانایی بالای شما در آن زمینه است.

کلاس آموزش گیتار خصوصی بهتر است یا آموزشگاهی؟کلاس آموزش گیتار گیتار چند دقیقه باید باشد؟

ابتدا باید بگویم کلاسهای موسیقی باید به صورت خصوصی برگزار شوند
و حتی در آموزشگاهها هم هنرجو به صورت خصوصی درس میگیرد.
بحث اصلی بحث زمان کلاس است.
طبیعتا هر چه زمان کلاس بیشتر باشد مدرس برای گفتن مطالب آزاد تر است.

آموزش گیتار

در اینجا دیگر بحث مالی مطرح میشود.
هر چه کلاس طولانی تر باشد طبیعتا هزینه بیشتری هم دارد.
اما به طور کلی کلاس باید حداقل ۲۰ دقیقه باشد و از نظر شخص من حداکثر ۱ ساعت.
بعد از یک ساعت مغز شما خاموش میشود و توان یادگیری مطالب جدید را ندارد.
اگر هم قرار است در یک روز شما بیشتر از ۱ ساعت کلاس داشته باشید
بهتر است حتما یک زمان استراحت مفید بین دو کلاس داشته باشید.
اما به طور کلی بهتر است زمانهای طولانی کلاس به صورت مساوی در هفته تقسیم شود.
به عنوان مثال در دانشگاههای موسیقی در کشورهای مختلف
هفته ای حتی تا ۳ جلسه کلاس برای تمرین نوازندگی برگزار می شود
تا مرتبا هنرجو زیر نظر باشد و از کج رفتن مسیر جلوگیری شود.

به طور کلی هنرجو می تواند بسته به تواناییش هفته ای از ۱ تا ۳ جلسه کلاس موسیقی داشته باشد.
فراموش نکنید که نکته اصلی تمرین شماست و این کلاسها فقط مسیر را به شما نشان می دهند.

چه سبکی را برای نواختن گیتار انتخاب کنم؟کدام سبک برای شروع بهتر است؟

هر سبک گیتار یا بهتر بگویم هر مکتب گیتار، خصوصیات خاص خودش را دارد
و هر شخصی با توجه به سلیقه و علاقه های شخصی آزاد است یکی را انتخاب کند.
طبیعی است که سلیقه ها متفاوت باشد.
اما هیچ کدام نسبت به دیگری برتری ندارد.هیچ سبکی هم پیش نیاز سبک دیگری نیست.
متاسفانه در بین مردم مطالب اشتباه زیادی در مورد برتری سبکها نسبت به دیگری باب شده
از جمله اینکه مثلا کسی که کلاسیک را یاد بگیرد میتواند همه سبکها را بنوازد
و یا جملات دیگری از این قبیل.
واقعیت این است که به هیچ وجه این طور نیست.
کلاسیک ارزشهای خود را دارد و پاپ و فلامنکو هم هر کدام ارزشهای خود را دارا هستند.

با پیک بزنم یا با انگشت؟

کلاسیک و فلامنکو هر دو با انگشت (finger) نواخته میشود و سبک پاپ معمولا با پیک نواخته می شود.
در صورتی که میخواهید سبک پاپ را با انگشت بنوازید باید ابتدا برای مدتی کلاسیک و فلامنکو را فرا بگیرید
تا با استفاده از تکنیکهای آن بتوانید سبک پاپ را با انگشت بزنید
که این روش زمان آموزش را طولانی تر می کند.
اصولا پاپ را باید با پیک(وسیله ای که با آن به سیمها ضربه میزنند یا همان مضراب گیتار) نواخت.

  • ایمان انصاریفر

نکاتی در مورد کوک پیانو

سه شنبه, ۳ بهمن ۱۳۹۶، ۰۴:۲۷ ب.ظ
کوک پیانو

نکاتی در مورد کوک پیانو

پیانو های آکوستیک که از ارتعاش سیم برای تولید صوت استفاده می کنند
مانند سایر سازهای زهی نظیر ویلن و گیتار باید برای داشتن صدای مطبوع کوک شوند.
کوک پیانو در مقایسه با سازهای ذکر شد تفاوت های اساسی دارد.
اولین تفاوت مربوط به تعداد سیم های این ساز می باشد که این تعداد در پیانو های استاندارد به بیش از ۲۳۰ سیم می رسد.
درحالی که تعداد سیم های یک ویلن به ۴ و گیتار کلاسیک به ۶ محدود می شود!
تعداد زیاد سیم های پیانو کوک کردن آن را بسیار مشکل تر می کند
ولی خوشبختانه ماندگاری کوک در این ساز بسیار طولانی تر از سازهای زهی دیگر است.

پیانو های دیجیتال به دلیل داشتن سیستم تولید صوت الکترونیکی در این بحث نمی گنجند.

چرا پیانو از کوک خارج می شود؟

میزان رطوبت و دمای هوا

مهمترین عوامل از خارج شدن کوک پیانو تغییرات، به خصوص تغییرات ناگهانی دما و رطوبت محیط است.
این دو عامل بیشترین تاثیر را بر ساند بورد ساز که از جنس چوب است می گذراند.
هرگاه رطوبت هوای محیط زیاد شود ساند بورد با جذب رطوبت، کمی منبسط شده
و درنتیجه با فشار به بریج که انتهای سیم های پیانو به آن وصل است کوک سیم ها را بالا می برد.
عکس این اتفاق زمانی که هوای محیط خشک است می افتد
و ساند بورد جمع تر شده و با آزاد تر شدن سیم ها کوک پیانو کم می شود.
دمای هوا عامل دیگریست که روی ساند بورد و سیم های پیانو تاثیر می گذارد.
سرما و گرما می توانند موجب تغییر حجم و اندازه جزیی این بخش های پیانو شوند.
ولی همین تغییرات جزئی برای تغییر کوک پیانو کافیست.

این تغییرات معمولاً در ابتدای نیمه اول و دوم سال اتفاق می افتد از این رو ابتدای هر نیمه می تواند زمان خوبی برای کوک کردن ساز باشد.
تغییرات ناگهانی دما و رطوبت محیط بیشتر زمانی رخ می دهند که سیستم حرارتی-برودتی ساختمان به دلیل ترک ساکنین آن فعال نباشد.
گرچه این اتفاق گاهی به دلیل ترک طولانی تر ساختمان مانند مسافرت ناگزیر است
با این حال برای جلوگیری از تغییر کوک ساز بهتر است تا حد امکان شرایط محیطی یکنواختی برای ساز فراهم کرد.

نو بودن ساز

پیانوهای نو به دلیل خام و همساز نبودن بخش های تشکیل دهنده آن که عمدتاً از جنس چوب و فلز می باشد
با سرعت بیشتری کوک خود را از دست می دهند.
از این رو برای تثبیت کوک ساز ممکن است در سال اول خریداری بسته به مدل و کیفیت ساز تا ۴ بار یا بیشتر احتیاج به کوک داشته باشند.

حرکت دادن پیانو

حرکت دادن ساز به خصوص بلند کردن آن می تواند به راحتی کوک ساز را تغییر دهد.
تکان و لرزش شدید ساز به سیم ها و ساند بورد فشار آورده
و موجب تغییر تنش روی آن ها شده و در نتیجه ساز از کوک خارج می شود.
برای جلوگیری از این اتفاق، تغییر مکان پیانو باید به آرامی و تا حد امکان به کمک چرخ های آن انجام شود.

نواختن با پیانو

شاید عجیب باشد ولی نواختن پیانو به خصوص زمانی که قوی می نوازید به مرور کوک ساز را تغییر می دهد.
این بدان علت است که ضربه چکش های ساز موجب ارتعاش سیم ها شده
و در نتیجه این ارتعاش ها به تدریج سیم ها از کوک خارج می شوند.
این عامل در مقایسه با عوامل ذکر شده فوق تاثیر ضعیف تر و تدریجی تری بر کوک ساز دارد
ولی در نهایت با گذر زمان می تواند موجب از کوک خارج شدن ساز شود.
به همین دلیل حتی وقتی شرایط نگهداری پیانو مناسب باشد باز هم کوک آن تغییر می کند.

لق شدن سیم گیر ها

سیم گیرها قطعات کوچکی به شکل پین هستند که در درون چوب چند لایه (لمینیت )نصب و محکم شده اند
و یک سر سیم های پیانو با آنها وصل شده است. با چرخش این پین ها کوک سیم کم و یا زیاد می شود.
سیم گیر ها به دلیل فشار و تنش بسیار زیادی که تحمل می کنند به تدریج و به مقدار جزئی در جای خود می چرخند.
این چرخش پین ها هرچند کوچک می تواند تاثیر محسوسی در کوک پیانو ایجاد کند.
از این رو به مرور زمان پیانو کوک خود را از دست می دهد.

در پیانو های قدیمی سیم گیرها ممکن است در طول سالیان متمادی
و در اثر فشار سیم یا چرخش زیاد به دلیل دفعات زیاد کوک لق شوند.
این مشکل ممکن است به مرور و برای یک یا چند پین ایجاد شود
که در نتیجه نت های مربوط به این سیم ها با فاصله کوتاهی پس از کوک شدن از کوک خارج می شوند.
در اینگونه موارد تنها راه حل برای رفع این مشکل کمک گرفتن از یک تکنیسین مجرب تعمیر پیانو می باشد.

چرا و در چه بازه زمانی باید کوک پیانو را بررسی کرد؟

پیانویی که از کوک خارج می شود جدای از آزار دادن گوش نوازنده
به دلیل ناهماهنگ و نا موزون بودن صداها، به تدریج انگیزه نواختن را از هنرجو خواهند گرفت.
به علاوه صداهای ناهماهنگ پیانو می تواند به مرور درک و دریافت هنرجو از اصوات درست را دچار اختلال کرده
و یا به زبان عامیانه گوش هنرجو را خراب کند.

کوک مرتب و به موقع پیانو همچنین به حفظ و ماندگاری پیانو کمک خواهد کرد.
عملکرد سیم ها و ساند بورد پیانو با کوک مرتب و البته نواختن ساز به تدریج بهتر شده
و یا به اصطلاح ساز جا افتاده می شود.

آموزش پیانو

اکثر تولید کنندگان و همچنین تکنیسین های پیانو حداقل ۲ کوک در سال را برای حفظ صدای درست ساز توصیه می کنند.
با این حال بسته به نوع و میزان استفاده ای که از ساز می شود این تعداد می تواند متفاوت باشد.
اگر ساز شما تنها به عنوان بخشی از مبلمان منزلتان بوده
و استفاده بسیار کمی از آن می کنید ممکن است تا ۱ سال احتیاجی به کوک نداشته باشید
ولی اگر حد اقل هفته ای ۱ بار با آن می نوازید شما به دست کم ۲ کوک در سال احتیاج خواهید داشت.
پیانوهایی که به میزان زیاد از آن ها استفاده می شود
مانند پیانو های نوازندگان حرفه ای یا پیانوهای آموزشگاه ها و سالن های کنسرتممکن است هر ماه نیاز به کوک داشته باشند.

شرایط خاص مانند تغییر ناگهانی رطوبت و دمای محیط و همچنین تغییر مکان ساز می تواند ساز را از کوک خارج کند.
اگر بخواهیم این شرایط را در نظر نگیریم بهترین زمان برای کوک پیانو ابتدای هر فصل است
که این کوک ها به کوک فصلی موسومند.
برای پیانو هایی که به ۲ کوک در سال نیاز دارند
ابتدای بهار و پائیز که شاهد تغییرات قابل ملاحظه دما و رطوبت محیط هستیم زمان مناسب کوک ساز خواهد بود.

  • ایمان انصاریفر