واوموزیک دانلود آهنگ جدید ایرانی

دانلود جدید ترین آهنگ های ایرانی با لینک مستقیم رایگان

واوموزیک دانلود آهنگ جدید ایرانی

دانلود جدید ترین آهنگ های ایرانی با لینک مستقیم رایگان

عقد نکاح :

عقد نکاح یا پیمان زناشویی عبارت است از توافق یک زن و مرد جهت ایجاد زندگی مشترک و قوانینی که بر این پیمان حاکم است. مراسم عقد کنان معمولا در خانه پدر عروس برگزار می شود.عروس و داماد بر سر سفره عقد می نشینند و داماد بر طبق سنتی زرتشتی باید در طرف راست عروس بنشیند.عاقد خطبه عقد را جاری می کند و در این حین بانوانی که زندگی مشترک موفقی دارند بر سر عروس و داماد قند می سابند و همه حاضرین برای این زوج جدید آرزوی خوشبختی و سعادت می کنند. با قبول شرایط عقد از سوی هر دو طرف ، عروس و داماد به عقد هم در می آیند و رسما زن و شوهر اعلام می گردند.

جهاز بران :

از مراسم عروسی است که ضمن آن جهاز به خانه داماد برده می شود.جهیزیه اسباب و وسایلی است که از طرف خانواده عروس تهیه شده و به خانه داماد برده می شود.

خدمات مجالس در تهران

حنا بندان :

مراسمی است که در واقع خداحافظی عروس از خانه پدری بوده و در شبی برگزار می شود که به عنوان آخرین شب اقامت عروس به طور رسمی در خانه پدری می باشد .در این مراسم حنا را در ظرفی تزیین شده می ریزند و دورتادور مراسم می گردانند و همه مهمانان تکه ای از حنا را بر کف دست خود می گذارند. لازم به ذکر است که حنا اثری از بهشت و نشانه ای از شادی ، مهر و نیکبختی دارد.

تشریفات مجالس در تهران

عروسی :

مراسم عروسی مراسمی است که توسط داماد برای بردن عروس خود به خانه اش برگزار می شود. این مراسم در هر کشوری و حتی در بسیاری از شهرهای ایران متفاوت است. اما در حال حاضردر ایران اصولا رسم بر این است که عروس و داماد در صبح روز عروسی به آرایشگاه می روند. بعد از آماده شدن داماد با ماشین گل زده و دسته گل عروس به دنبال عروس که معمولا لباس سفید بر تن دارد، می رود و با هم به سمت آتلیه یا محل برگزاری مراسم می روند و تا نیمه های شب به جشن و پایکوبی می پردازند. در پایان مراسم عروس دسته گل خود را پرتاب می کند و بر اساس یک باور قدیمی دختری که گل را می گیرد عروس بعدی خواهد بود. بعد از اتمام مراسم، مهمانان، عروس و داماد را تا منزلشان بدرقه می کنند و پدر عروس دست عروس و داماد را در دست هم می گذارد و برای آنان زندگی طولانی توام با شادی و سعادت و برکت آرزو می کند.

تشریفات عروسی در تهران

  • ایمان انصاریفر

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی