واوموزیک دانلود آهنگ جدید ایرانی

دانلود جدید ترین آهنگ های ایرانی با لینک مستقیم رایگان

واوموزیک دانلود آهنگ جدید ایرانی

دانلود جدید ترین آهنگ های ایرانی با لینک مستقیم رایگان

تکنیک ها و روشهای موسیقی درمانی (بخش اول)

جمعه, ۳۰ تیر ۱۳۹۶، ۱۲:۵۳ ب.ظ

تکنیک ها و روشهای موسیقی درمانی شامل چندید روش درمانی است که در ذیل به تعدادی از آنها اشاره میکنیم.

 

شنیدن موسیقی به طور غیر فعال :

در این روش بیش تر بیماران موسیقی دلخواه و انتخابی خود را می شنوند و در مواردی می توانند از هدفون استفاده کنند و اجازه دارند صدای ضبط را کنترل و نوار را دستکاری کنند. کاهش درد اضطراب و استرس ناشی از بیماری و استفاده کمتر از داروهای بی حسی و یا کاهش عواض جانبی داروها و در نهایت کوتاه کردن مدت استفاده از دارو و بستری شدن از هدفهای عمده درمانی در این روش است. انتخاب موسیقی مورد عالقه بیمار بر اساس تجربیات، روحیات، منش و خلق و خوی وی معموالا با برانگیخته شدن خاطراتی همراه خواهد بود که قبلا تجربه شده و تهییج این خاطرات خود موجب

تحریکاتی هیجانی در سطح سیستمهای خود آگاه و ناخود آگاه عصبی و مغزی می شود و پی آمدهای مختلفی را بر جای خواهد گذاشت که باید توسط متخصص این رشته- یعنی (موسیقی درمانگر) تا رسیدن به هدف نهایی پیگیری و کنترل شود و تداوم داشته باشد.

آموزشگاه موسیقی محدوده جردن

 

همکاری فعال در فعالیتهای موسیقایی :

در این روش بیماران برای هماهنگی های عضالنی و تنفسی به انجام تمرینات مناسب ریتمیک می پردازند و از موسیقی برای حرکات بدنی، خواندن و نواختن استفاده می کنند. مثالٌ سازهای بادی برای افزایش گنجایش ششها مورد استفاده قرار می گیرند.

 

در این روش از ریتم و سبک موسیقی مناسب با نیازهای بیماران استفاده می شود. به عنوان مثال موسیقی محرک مانند دیسکو برای حرکات قوی و موسیقی آرام مانند والس برای انجام حرکات روان و سیال به کار می روند و در موارد دیگر بهتمرین تمرکز بر روی عناصر و اجزای موسیقی از طریق شنیدن توصیه شده است.

هدفهای عمده درمانی که از این روش حاصل شده عبارتند از : کاهش درد همراه با حرکات ریتمیک، افزایش توانایی های حرکتی، افزایش قدرت و مدت حرکت در نارسایی های عضالنی، افزایش گنجایش تنفسی و نمونه های متعدد دیگر.

آموزشگاه موسیقی شمال تهران

  • ایمان انصاریفر

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی