رانندگی با کیا اسپورتیج

رانندگی با کیا اسپورتیج
بیشک هیچ یک از محصولات کیا، همچون نسل سوم اسپورتیج، در بازارهای جهانی ندرخشیده است.
این کراساوور کوچک که مخلوق نبوغ پیتر شرایر ژرمنی بود،
عصری نو را برای این کمپانی رقم زد و انواری از موفقیت و رود خروشانی از طلا را نصیب آن نمود.
در کشور ما هم این نسخه از اسپورتیج، هواداران بیشماری برای اجاره خودرو دارد
و خیل انبوهی از اشخاص، اعم از پیر و جوان در پی اجاره خودرو با راننده اسپورتیج هستند،
کیا، اعتبارش را مدیون خلق و آفرینش کلاس خودروهای کراساوور است
و این عنوانی است که معمولاً تویوتا آن را غصب نموده،
حقیقت ماجرا این است که اسپورتیج، یک سال پیش از نسل نخست تویوتا RAV4 معرفی شد.
با این وجود، تصویری که از آن وجود داشت خودرویی بود که در رتبهبندی ایمنی تنها یک ستاره را کسب کرده بود
و فراخوانی را هم به سبب نامیزانی فرمان از سر گذرانده بود؛
اما در حرکتی سریع و رو به جلو توانست ۵ ستاره ایمنی را در آزمون تصادف از آن خود نماید
و در میان خودروهای کلاس خود در ردههای بالای فروش جای گیرد.
مدل جدید کیا اسپورتیج نسبت به نسل پیشین خود از طرحی داغ و بحثبرانگیز برخوردار است.
اجاره خودرو
برای نسل چهارم اسپورتیج، شرکت کیا یک پیشرانه جدید ۴ سیلندر و ۱٫۶ لیتری توربو شارژر معرفی کرده است،
این پیشرانه تحت تریم GT-LINE عرضه میشود.
این تریم به لحاظ ظاهری کمی تهاجمیتر نسبت به نسخه عادی اسپرتیج است.
پیشرانه مذکور، توانی معادل ۱۷۴ اسب بخار و گشتاوری برابر با ۲۶۵ نیوتنمتر را تولید میکند
و به همراه یک گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه عرضه میگردد.
هندلینگ این خودرو نیز بهبود یافته است و نسبت به سلف کسلکننده خود، از کمی توان بیشتر بهره میبرد.
و اگر اجاره ماشین بدون راننده کرده باشید
خواهید دید که هنگام رانندگی در پیچهای متعدد احساس ثبات بیشتری دارید.
به لحاظ راحتی، نسل نوین اسپورتیج، از سواری نرم و دلپذیری بهره میبرد
و سیستم تعلیق آن هم به راحتی میتواند دستاندازهای جزئی را، بدون هیچ مشکلی جذب خود نماید.
همچنین بنا بر ادعای شرکت کیا، از حجم صدا در کابین هم کاسته شده است
و سواری آن نیز تا سرعتهای ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت، با سکوت توأم است.
اجاره خودرو اسپورتیج نیو
فضای داخل کابین هم قطعاً بهبود یافته است؛
از متریال نرمی در بخش فوقانی داشبورد راننده بهره میبرد
و نیمی از قسمتهای فوقانی دربها را هم همین مواد پوشانده .
ضمن اینکه، صندلیهای چرمی با تهویه را هم باید به موارد فوق اضافه نمود.
استفاده از صفحه نمایشگر لمسی هم به راحتی صورت میپذیرد،
گو اینکه سیستم تهویه خودکار دو ناحیهای آن نیز تقریباً به طور مستقیم میوزد.
در عین حال سیستم اطلاعاتی آن به اندازه کافی خوب به نظر میرسد
و سقف پانورامیک بزرگ آن هم قطعاً هوایی تازه را به سرنشینان اش پیشکش میکند.
- ۹۶/۰۸/۲۲