واوموزیک دانلود آهنگ جدید ایرانی

دانلود جدید ترین آهنگ های ایرانی با لینک مستقیم رایگان

واوموزیک دانلود آهنگ جدید ایرانی

دانلود جدید ترین آهنگ های ایرانی با لینک مستقیم رایگان

پیوندها

روش های کاربردی آموزش ویولن (بخش دو)

سه شنبه, ۱۴ فروردين ۱۳۹۷، ۱۰:۳۶ ق.ظ
آموزش ویولن

روش های کاربردی آموزش ویولن (بخش دو)

بچه‌ها به طور طبیعی از نواختن موسیقی‌ای که پیشاپیش بلد باشند و به خوبی بنوازند لذت می‌برند.
از همین رو با آزاد کردن و اختصاص‌دهیِ تمام تمرکزمان به ابراز و بیان موسیقیایی احساس غوطه‌وری و ذوق موسیقی را می‌آموزیم
اما مهارت‌های جدید مبحث متفاوتی هستند.
پیدا کردن و کار کردن روی بخش‌های سخت و چالش‌برانگیز راه و چارچوبِ پیشرفت واقعی در تکنیک است.
هرچه یک بخش بیشتر خسته و اذیت‌تان کند، بیشتر مرزِ مهارت‌ها و قابلیت‌هایتان را می‌درد
و تصویر روشن و شفافی از آن‌چه در نواختن نیاز به تقویت دارد ارائه می‌دهد.

به جز شرایطی که می‌توانید به طور معمول به کنسرت‌ها بروید، اجراهای ضبط شده از نوازنده‌های بزرگ مدل بی‌نظیری از آموزش فراهم می‌کند.
شما با یک سیستم صوتی خوب ‌می‌توانید بارها و بارها به تفسیر و نگاه موزیسین‌های برتر دنیا از موسیقی‌ای که در حال آموختنش هستید گوش کنید،
این قابلیتی است که تا همین چند نسل قبل از شما غیر ممکن بود.

آموزشگاه موسیقی ویولن

Suzuki این را با این آموزش که شاگردان همراه با آهنگ بنوازند یک قدم جلوتر هم برد.
این کار شامل جذبِ سبک، سرعت و نحوه اجرای حرفه‌ای‌ها توسط شاگردان،
با شباهت بسیاری به جذب و درکِ سبک و تکنیک لئوناردو داوینچی توسط شاگردان، با تقلید و تکرار شاهکارهایش است.

وقتی این کار در روندی دائمی و صحیح انجام شود، این تمرین و عادت روزانه توانایی اجرای سلیس و روان،
با اطمینان و آرامش، و بدون لکنت و سستی را در شما پرورش می‌دهد.

برای جلسات تمرین‌تان، زمان هدف تعیین کنید

همیشه این نصیحت را می‌شنوم که “کیفیت تمرین از کمیت آن مهم‌تر است” البته که این درست است.
نیم ساعت تمرین با تمرکز خوب از یک ساعت وقت‌گذرانی بی‌فکر روی ساز بدون هدفِ واضح، با ارزش‌تر است.
ولی واقعیت این است که می‌توانیم خودمان را با این حرف‌ها گول بزنیم که چون داریم روی چیزهای مهم تمرین می‌کنیم،
پس جلسه کوتاهِ تمرینمان کافی است. خودم خیلی وقت‌ها این کار را کرده‌ام.

کمیت تمرین هم اهمیت دارد. اساساً یک ساعت اول برای گرم کردن و تقویت و پایداری است.
در ساعت دوم می‌توانید وارد روندِ کاری‌تان شوید
و بعد از یکی دو ساعت به نقطه‌ای می‌رسید که فکر می‌کنید تقریباً هرچیزی را می‌توانید بنوازید.
در این نقطه سیم‌ها دریافت حسی به نرمی ابریشم از سیم‌ها آغاز می‌شود،
آرشه آزاد و روان حرکت می‌کند و قادر به خلق تمایزِ ظریفِ دلخواهتان در زیر و بمی صدا، اشکال، رنگ‌ها و ریتم خواهید شد.

بی‌پروا از تکرار استفاده کنید

چقدر پیش‌آمده روی یک بخشِ بدقلق از یک قطعه موسیقی برای درست زدنش کار کنید،
فقط برای اینکه فردا دوباره همان مشکل آزاردهنده سراغتان بیاید؟
تکرار کافی و صحیحِ زیربنای تمرینِ خوب است.
درست مثل جادوی ساعتِ سوم این به نوعی از رازهای موسیقیایی است که بایستی با تجربه شخصی کشف و درک شود.
تا وقتی هنرجویی به پیشرفت پایدار، طی تکرارِ کافیِ صحیح تمرین روی یک بخش کوچک نائل نشود،
قدرت اثرگذاری و دگرگون‌کنندگی این کار را درک نخواهد کرد.
Suzuki استفاده شجاعانه از تعداد زیادی تمرین را درس می‌داد و می‌گفت “این را ده‌هزار بار تمرین کنید” که به معنی ادامه دادن تمرین تا وقتی است که بخشی از وجودتان شود.

  • ایمان انصاریفر

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی